Girl Ja ik heb dus totaal geen idee eigenlijk, ik zou gewoon doen wat jij denkt dat kan.. Voor de zomer moet het niet te warm zijn natuurlijk..
Baby slaapzak naaipatroon - Hobby - Hobby.Blogo.nl heb hier een slaapzak patroon voor half jaar tot 1 jaar.. ik ga hem zelf iets vergroten voor 1,5 tot 2 jaar...
Een slaapzakje is denk ik redelijk simpel. Zo lang je maar zorgt dat de hals en de armsgaten niet te wijd worden. Voor de zomer zou ik een dubbele laag katoen pakken (dus ook voeren met katoen). Die had ik van de zomer voor mijn zoontje ook en voor de echte warme dagen was die heerlijk.
Help! Ik wil een zomerhoedje maken voor mijn zoontje (en ook voor mijn dochtertje). Ik vond dit patroon: By MiekK blog: Het keerbare zonnehoedje Nu loop ik vast bij stap 3. Op de foto zie je dat er plooitjes ontstaan, dit geeft ze ook aan in de tekst. Maar hoe naai je dat dan aan elkaar? Want die plooitjes worden gladgestreken door het naaivoetje waardoor er allemaal rare dubbelgevouwen stukjes ontstaan. Beetje onduidelijk uitgelegd maar misschien dat een ervaren naaister hier iets op weet?
ik laat zelf soms het pootje wel eens om hoog staan, zodat ik makkelijker kan smokkelen... maar als je goed kijkt op de plaatjes die erna komen, zie je dat het niet heel erg precies komt... denk dat je gewoon eens een rondje moet proberen, en dan de ander kant eens bekijken.. misschien is het niet zo erg als dat je eerst denkt.. en anders moet je eens proberen om de andere kant stof boven te doen met naaien... misschien laat je onderkant van je naaimachine de stof meer doorgaan dan je voetje.. maar de gouden tip heb ik ook niet voor je, maar dit is zoals ik het zou oplossen.. wel leuk hoedje trouwens!
Ik zie nu idd dat het bij haar ook niet helemaal netjes is gegaan Maar ik weet nu al dat ik me daar aan ga storen Morgen maar weer een poging wagen. Tnx voor de tips!
Kun je het niet eerst met de hand rijgen en na het machinenaaien het handstiksel er weer uit halen? Dat vind ik zelf voor lastige bochten het makkelijkst.
girl21, ben benieuwd naar je slaapzakje als die af is.. Kuona; wat een leuk hoedje! lastig he als je zelf het heel precies wilt maken haha DaphneB wat een goede tip! Heb zelf de laatste tijd een deken, een slab en aankleedkussenhoes gemaakt.. zal wel ff een foto posten. Wil nu een paar leuke mandjes maken, ben alleen nog niet helemaal uit over het formaat
Lieve dames! Beginneling met naaien hier... maar heb toch al wel wat inelkaar gezet. Nu heb ik online een patroon van McCalls gekocht en op 1 van de patronen die ik wil maken staat het volgende: 5/8 seams are allowed on all sewing edges unless otherwise specified on the pattern. Mijn engels is behoorlijk... maar hier begrijp ik dus niets van... moet ik nu wel extra naad tekenen of niet? Ik zag hier toch wel een aantal doorgewinterde naaisters aanwezig. Weten jullie dit? Groetjes
@ ivfje: ik denk dat ik de rits op de rug ga doen, dus het duurt nog even, maar zal de foto zeker plaatsen! @ DaphneB: is (zoals al gezegd) inderdaad een goeie tip van dat rijgen! thnx! @ mejosje: ik heb geen idee, ben totaal niet goed in engels, maar er is vast wel iemand die je wel kan helpen! succes.
@ mejosje: misschien kan ik toch ietsjes helpen, heb het laten vertalen, en dit staat er in het nederlands vertaald: 5 / 8 naden zijn toegestaan, op alle randen naaien, tenzij anders aangegeven op het patroon
Dank je Girl21, maar goed, tot zover had ik het dus al wel begrepen... Zo slecht is mijn Engels niet. Laat ik de vraag duidelijker stellen: "5/8 naden zijn toegestaan" , is dat: 1. ik moet 1,5 cm naad bijtekenen; 2. ik moet bij het naaien rekening houden met 1,5 cm naad (en het patroon is reeds inclusief de naden).
Ben echt een nieuweling op het gebied van naaien, maar vind dit een heel leuk topic! Onze nieuwe box blijkt een andere afmeting te hebben als de oude en het lijkt me leuk om een nieuw boxkleed zelf te maken. Binnenmaat box is 94x74 --> hoe groot moet het kleed dan precies zijn? Op welk formaat knip ik de stof? Wat voor stof gebruik je (moet het wel kunnen wassen natuurlijk) en waarmee vul je het kleed op? Hopelijk kunnen jullie me adviseren!
qua afmeting gebruik ik altijd 2 cm rondom extra voor de zoom. denk dat de stof heel persoonlijk is, ik wil binnenkort nog een boxkleed met allemaal kleine stukjes stof maken, en aan de andere kant een speelkleed met spiegel, knuffel enz. een fleece of badstof vind ik persoonlijk wel fijn, lekker zacht en warm.. e je moet het iets ruimer kopen, dan wassen, en vervolgens pas beginnen, dan voorkom je krimpen en scheef trekken. ik ga het straks vullen met een dekbed van de ikea (1 persoons voor geloof 2.99) is goedkoper, en net zo effectie als speciale voering.. hoop dat je er iets mee kunt.
Je moet idd 1,5 cm naad aanknippen, want het patroon is exclusief deze naad. Je stikt straks na het knippen op 1,5 cm van de kant van de stof. Hopelijk heb ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd.
Hoihoi, Mag ik me ook hier melden?? Ik zit al een poosje op naailes en heb sinds vorige week eindelijk mn eigen naaimachine en lockmachine. Ik maar kleding voor mn zoontje en ook voor mezelf. Zal ff wat foto's spammen Kort broekje maatje 80: