Misschien is het al eens aangeven, maar er zijn geregeld Toyota naaimachines bij de Lidl of de kruidvat te koop voor onder de 100. Dit zijn hele redelijk hobbymachines en ook makkelijke te bedienen.
ik ben idd voor zo'n toyota aan het kijken, bij de kruidvat waren ze maar 50 euro..maar helaas..allemaal al weg hier in de buurt.. bij blokker hebben ze er 1 zag ik de op de site van 89 euro maar weet niet of dit wel wat is.. Toyota JSF18 naaimachine
veronique mooi zeg dat boxkleed! heb je eerst de buitenkant gemaakt en daarna "gevoerd" met het ikea dekbed?? en heb je een oude mobiel gebruikt.. vind het erg creatief bedacht!! zal van het weekend ook even wat fototjes posten... iemand had laatst een vraag over een dekentje en het afwerken van de randen...ik heb ook een dubbel dekentje gemaakt dus daar zal ik wel even een close-up van maken ik heb via marktplaatst 2e hands een redelijk degelijke naaimachine gekocht, met wat meerdere naaiopties dat de oude van mijn moeder... prima om mee te starten... op den duur wil ik wel graag een andere maar de goede machine komen met een "goede" prijs
hi, ik ben nu op de pfaff bezig..maar helaas schiet de draad de hele tijd uit de naald (echt heel vaak, dus eigenlijk geen doen) dus ik moet hem laten nakijken denk ik..maar dta zal denk ik ook best wat kosten?geen idee...misschien gaat het alleen om het juiste instellen.. ik heb toch een kruidvat gevonden waar ze nog 3 van die toyota naaimachines hadden staan voor 50 euro..het zal niet veel zijn maar kan er dan in ieder geval iets mee..(ben toch nu alleen nog maar bezig met dekentjes enzo, simpele dingen..wil later ook heel graag een boxkleed maken maar weet niet of dat daarmee gaat? ik ben idd benieuwd hoe je het afwerken van een dekentje doet, ook van andere dingen..dus als je zeg maar binnenste buiten hebt genaaid, en het dan omdraait (moet je toch maar een klein stukje overhouden?) en dat laatste stukje nog mooi afwerken..welke steek?hoe klein?heb nu iets van een oefenstofje gemaakt en is al heel goed gelukt, tenminste, het is super simpel maar is gelukkig best gelukt ondanks het 1000x opnieuw indoen van de draad in de naald 9wel fijn dat het zo gedaan is) Dus ik ben heel benieuwd hoe ik het beste het laatste stukje kan afwerken als je iets hebt gemaakt (buitenkant) welke steek etc. Groetjes!!
Een boxkleed is niet heel anders dan een dekentje ed, lijkt me dat dat wel moet gaan dus. Het is meer afhankelijk van de stof die wilt verwerken dan wat je maakt. Katoen en andere lichte stoffen gaan meestal wel goed. Ik snap je vraag mbt afwerken niet helemaal...?
over het afwerken: ik bedoel als je echt het laatste stukje moet doen...dus als je de goede zijdes gewoon hebt zoals het hoort, naar buiten dus (want je begint dus met de zijdes naar binnen, en draait/keert het later om) en als je deat laatste stukje mooi wilt afwerken, dus laatste stukje dicht moet naaien zonder dat het er heel lelijk of opvallend uitziet.. (ik heb echt nog helemaal geen verstand ervan zoals je merkt ) hopelijk snap je wat ik bedoel...dus echt het laatste afwerkstukje..ook van bijv ene boxkleed, als je hem hebt gevuld (of maak je de vulling er meteen in vast?) en dan het laatste stukje dichtmaakt..
Het laatste stukje doe ik meestal netjes met de hand, als de opening niet te groot is zie je daar weinig van. Als je draad trouwens steeds er uit schiet, bedoel je dan dat hij steeds breekt? Het maakt namelijk een heel groot verschil wat voor een garen je gebruikt, met goedkoop spul blijf je namelijk bezig met de draad weer door de naald steken! Garen van Gutermann vind ik zelf echt het fijnst. Misschien scheelt dat wel Hier het laatste projectje, ik werd helemaal gestoord van het parasolletje van de bugaboo dus heb een zonneschermpje gemaakt. Net achter de eerste balein van de kap zit het koord (zie je op de foto niet) en je kan hem makkelijk heen en weer schuiven. Het werkt echt super!
Zo'n stukje heb je alleen met iets als een boxkleed en een kussensloop en soms met een tunnel (voor elastiek) Doe ik ook meestal met de hand of ik stik alles op een stukje vanaf de rand door en dan stik ik de opening mee. @Daphne: Wat een goed idee! Ziet er ook heel mooi uit.
Ik heb mijn boxkleed ook het laatste stukje met de hand gedaan. Je kan het evt ook afwerken met biasband. Super dat zonnescherm!
Daphne mooi zonnescherm!! lijkt me nog effectiever dan een parasol mijn creaties van de laatste tijd 2 slabjes bleek dat ik het stofje met het printje op de kop had geknipt oeps , het andere slabje is paarse badstof (paars is moeilijk te fotograferen) Bekijk bijlage 146212
mijn dubbele dekentje aan de ene kant wit wafelkatoen, aan de andere kant lime kleurig fleece beide stoffen heb ik eerst met een zigzag steek afgewerkt... toen met zigzagsteek aan elkaar vast gemaakt en afgewerkt met een festonsteek (met de hand) van wit wol op deze manier hoefde ik niet de stoffen binnenstebuiten te naaien en om te draaien zeg maar... anders was ik bang dat de rand zo dik zou worden.. de festonsteek aan de buitkant maakt dat je het zigzaggen al helemaal niet meer ziet Bekijk bijlage 146220
super mooie creaties meiden! ben helemaal jaloers! Wou dat ik ook zo mooie dingen kon maken, maar moet eerst oefenen.. bedankt ook voor de reacties. denk dat ik van dat banmd ga halen dan, het is voor een soort van lakentje..het is geen stof voor babies (het is oefenstof, wel leuke met stippen) dus ga hem voor de poppen maken) Om eerlijk te zijn is ie tot zover best goed gelukt voor een allereerste keer, alleen het afwerken is dus voor mij nog een probleem..zal eens gauw van dat biasband gaan inslaan! Je hebt geloof ik verschillende soorten banden als afwerking dacht ik gezien te hebben, moet ik dan letten op wat voor soort materiaal het is? zag bijv leuke met balletjes, leek me wel wat!l voor een maxi cosi dekentje bijv. en dan denk ik gewone hele kleine steek gebruiken? oja, vraagje nog als ik katoenen fiber fill wil gebruiken, ik kan dit kopen per meter zag ik al..hoe kun je dit het beste in bijv een dekentje verwerken (welke manier)? Voor een speelkleed zou ik dan dekbed (Ikea) gebruiken, maar hoe verwerk je dit dan? Sorry voor de waarschijnlijk hele domme vragen maar toch alvast erg bedankt!!