Wie heeft er (veel) genaaid voor de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jiska, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Decoratie voor op de kamer.

2. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Heb ook nog een memobordje gemaakt, geboorte slinger, mandjes, muziekhanger

3. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Zo'n ding zou ik ook nog wel willen maken..

4. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Nu hebben wij een pup sinds 2 dagen.. en nu heb ik op de planning om een honden kleed, kussen ding voor haar te gaan maken.. Hoe weet ik nog niet, maar samen met manlief kom ik daar vast wel uit, ja want hij gaat helpne :D

5. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ik heb gewoon schuimrubber in de mand liggen, daar een vast hoes voor gemaakt en 2 losse die elke week in de was gaan.
    ze hebben ook nog een kussen en daar heb ik het zelfde mee gedaan.

6. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    anica; een hondenkleed heb ik ook al enkele malen geprobeerd.. alleen onze hond sleept zijn kussen uit de mand mee naar buiten als we daar zijn.. of hij probeert m zelf zodanig lekker in de mand te leggen wat gepaard gaat met veel gesjor; kortom alles gaat stuk :(

nog een geboortecadeau gemaakt voor een pas bevallen vriendin
    Bekijk bijlage 149114

7. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
  8. katinka1980

31 mrt 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk gemaakt ! Ik zoek nog naar juiste stofjes om er eentje te maken .... Wat heb jij voor de buitenkant gebruikt? Tafelzeil of gewoon stof ?

Groetjes
    Katinka

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hallo dames!

Ik lees wel eens met jullie mee, maar heb nog niks geplaatst, omdat ik voor onze eigen baby nog niets gemaakt heb. Wel behoorlijk wat kraamcadeautjes (waaronder ook zo'n luierzakje).

Nu zat ik te denken om de monddoekjes een beetje op te leuken met een zelfgemaakt biaisbandje (gewoon van een leuk stofje). Maarrrrr... Nu zit ik dus te twijfelen of ik de stof eerst zal wassen, en zo ja, op hoeveel graden. Die monddoekjes moeten straks natuurlijk op 60 graden, en ik ben een beetje bang dat het randje anders extreem gaat krimpen - in verhouding dan. Maar een ander probleem is natuurlijk: wat gebeurt er met een gewoon lapje katoen als je dat op 60 graden wast? Ik heb trouwens voornamelijk quiltkatoen, en ook veel linnen-katoen-mixjes.

Iemand een idee?

10. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    @ivfje, bij de ikea hebben ze behoorlijke dikke stof die gaat moeilijk stuk en is ook niet zo duur.
    voor buiten heb ik een dekbed uit het ziekenhuis, denk van de kinderafdeling (ooit van mijn moeder gekregen) ze zijn niet zo dik en het zit allemaal aan elkaar vast dus geen hoezen en het kan zo in de wasmachine

11. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    anica; zal eens even goed bij de ikea gaan kijken voor stof die geschikt is...

katinka; voor de buitenkant heb ik inderdaad tafelzeil gebruikt... anders houdt het heel moeilijk zijn vorm denk ik, verder is het heel gemakkelijk te maken :)

lindangel; kun je niet eerst de spugdoekjes en de stof waarvan je de biais wilt maken eens samen wassen op 60gr? volgens mij als de krip eenmaal uit katoen is gewassen dan krimpt het daarna niet meer. (daarom moet je het volgens mij altijd eerst wassen)

12. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    hoi hoi,
    wat een leuk topic!
    Ik maak ook kleertjes voor mn dochter en ga straks ook beginnen voor de baby.

Een vraagje: heeft iemand een patroon of werkwijze om een omslagdoek te maken? Geen badcape, maar zo'n soort lodger.

13. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    ow dubio... ik ben er dus ook al weer even aan toe om een naaimachine te kopen. Welk merk vinden jullie beter: husqvarna of janome?

14. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    van die eerste heb ik nog nooit gehoord.
    Janome wordt heel veel verkocht in de winkel waar ik naailes heb

15. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik heb een husqvarna maar die is op de een of andere manier aan het vastlopen met het spoeltje.. Geen idee hoe het kan.. Heb 'm maar even opgeruimd, want ik wordt er gek van en stress dan helemaal :cool:

16. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    misschien moet je keer schoonmaken daar wara het spoeltje zit? of is er een instelling verandert?

17. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Nee, ik heb er al vanalles aan geprobeerd.. Aan instellingen niet gezeten maar we zullen het eens even goed gaan bekijken wanneer we 'm weer tevoorschijn halen :)

18. sprankje

sprankje Actief lid

9 jul 2009
    135
    0
    0
    Ik heb badstof slabbetjes met baiasband gemaakt. Badstof (handdoekje van de Action) eerst gewassen, baiasband niet, resultaat: prima, wel wat rimpelig, maar dat komt misschien ook omdat een slabbetje allemaal bochten heeft.

19. sprankje

sprankje Actief lid

9 jul 2009
    135
    0
    0
  20. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

Leuk topic is dit!
    Ik ben al begonen met van alles voor de kleine te maken. Ik heb dan ook een eigen webshop waarin handgemaakte producten verkoop www.essies.net (even reclame maken ;)

Deel Deze Pagina