Ik heb een vraag: Ik heb veel stof over van het maken van lakentjes, dus katoen. Hiermee wil ik een slinger maken met de naam van mijn kleintje erop. Alleen ik weet niet hoe ik deze katoenen letters moet afwerken tegen rafelen. Ivm. rondingen zoals de bovenkant van de 'e'. Heeft iemand hier een oplossing voor?
@Bertha Ik zou er vliseline tegenaan strijken en dan de randen heel fijn zigzaggen. Zodat je een soort mooi geborduurd randje krijgt. Of de letters van vilt maken dan heb je het probleem niet. Ik ben gister nog even aan de slag geweest met een kussen van wafelkatoen met een geborduurd vogeltje. Deze is voor in de 'voedingsstoel'. De foto is alleen niet zo duidelijk&scherp. Bekijk bijlage 155489
Ik heb ze van dik vilt gemaakt, dat ging prima op die manier.. En dan met de hand op je vlaggetje naaien.
Hier de letters van fleece gemaakt. En dmv spuitlijm op de letters, zo op de vlaggetjes geplakt. Gaat super. En zit ook goed vast. Geen vlekken ofzo. Je kunt ze dan alleen niet uitwassen. Spuitlijm hebben ze bij de action voor een paar euro. Ik heb de naam aan beide kanten van de vlaggetjes gedaan. Voor de komende baby weer precies hetzelfde gedaan. Super resultaat.
Ok thnx, ik heb nog vilt liggen, en ook nog een overbodige fleecedeken, dat lijkt mij de handigste optie!
Wat een vreselijk leuk jurkje! En dat kussen is heel erg schattig. Ik ben bezig met een lodger. Voor mijn nichtje die in augustus een zoontje krijgt. Heb alleen nog het patroon geknipt en we gaan er zondag heen. Opschieten dus!
Hahaha esther ik ook! De binnenkant is zwart badstof en de buitenkant zwart katoen met witte hartjes. Mijn nichtje heeft namelijk ALLES voor de baby uitzet zwart - wit.
Hallo dames, Wat een leuke en mooie spullen hebben jullie allemaal al gemaakt! Ik ben bijna 38 weken zwanger van onze 2e spruit en mijn moeder heeft al voor ons hele leuke lakentjes gemaakt en een speeldoosje. Maar ik vond het zo leuk dat ik ook zelf een naaimachine heb aangeschaft en vandaag mijn eerste projectje heb gemaakt. Een luierzakje. Ik ben nog geen sternaaister maar ben al best trots op het resultaat. Maak morgen wel even een foto om te laten zien. Dus ik denk dat ik er een nieuwe hobby bij heb! groetjes Vanessa
Hier ga ik proberen vandaag weer wat dingen te maken. Kan mijn energie zo nie vinden... zo vervelend.
Nou het wordt vandaag mooi weer, dus om achter het naaiorgel te zitten? Momenteel even druk met behangen enz. en de vlindertjes van hout,als dat af is maak ik mn slaapzakje af..
Daar zat ik net naar te kijken... we hadden namelijk een klamboe die aan het plafond hing, maar die wilden we niet meer ophangen omdat het zonde van het plafond is (vorig jaar hele huis verbouwd en laten stuccen etc). Nu hebben we dus een nieuwe die op voetjes om het bed heengezet kan worden, maar het materiaal van de eerste is mooier... dus eens kijken of ik het kan omtoveren tot een die om de nieuwe heen past. Geen ervaring dus... wil wel graag de ervaring hebben
Dag dames, ik kijk al een tijdje met jullie mee. Al wel heel veel mooie dingen langs zien komen en flink wat inspiratie opgedaan! Ik ben nog helemaal niet bezig met de uitzet, gewoon te druk nog denk ik, nog maar 2 setjes kleren gekocht. Bij de eerste heb ik wel heel veel zelf gemaakt, en het zal er nu ook wel weer van komen, plannen genoeg! Vorige keer onder andere gordijntjes, lakentjes, kussentjes, kruikenzakken etc gemaakt, maar ook een klamboe die in de uitverkoop bak lag helemaal naar eigen smaak vermaakt. Het was er een met een stoffen dakje/tentje op een houten ring en aan de open zijde afgewerkt met een stoffen band. Ik heb toen eerst het koepeltje gemaakt, daar aan de binnenzijde de orginele afgeknipte koepel tegenaan genaaid en beide zijden met een sierband afgewerkt. Uiteraard ook de open zijden van een nieuwe band voorzien. Uiteindelijk een flinke klus met al die meters stof om je heen maar superstrak en mooi resultaat. Mijn eerste project met mijn eigen 1e naaimachine...