Wie heeft er (veel) genaaid voor de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jiska, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Heel gaaf die klamboe! Hier hangt de Fabler in originele staat.

2. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

@ Veram
    Ben erg benieuwd naar je lodger?

3. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Gelderland
    @Juffie. Mijn broertje heeft mijn camera geleend, die krijg ik morgen dus dan kan ik een foto maken. En de Lodger gaat dan naar zijn nieuwe eigenaar. Ik heb alweer een opdracht voor een volgende!

4. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

ohhh je maakt ze voor de verkoop?
    Ik ben wel benieuwd naar de foto !! Ik houd het in de gaten dan ;)

Ik ben nu bezig met het geboortebord, (hout) en als dat af is dan ga ik weer naaien.. Kleine figuurtjes voor aan de lamp.

5. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Gelderland
    @ juffie. Nee eigenlijk niet. Deze die ik nu heb gemaakt is een cadeautje voor mijn zwangere nichtje in opdracht van mijn oma. En de tweede ga ik voor een ander nichtje maken. Die heeft die eerste gezien en wil er nu ook graag eentje! Voor de verkoop doen we maar even niet, ik heb pas een goede week een naaimachine en zolang ben ik ook bezig. Ik moet nog even oefenen. Ik deed eigenlijk alles met de hand, kleine dingetjes dus.

Ik ben ook erg benieuwd naar het geboortebord!

6. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat een leuke dingen en ideeen toch weer steeds hier!

kan iemand vertellen hoe je een boxkleed kan maken, een ronde?
    Is een dekbed als binnenkant een idee? of fiberfill? En maak je de vulling meteen vast of zit dat gewoon los erin?
    Hoor graag jullie tips! ik heb een boxkleed in de goede maat, hoe gebruik ik dit om een andere te maken?hoeveel cm extra?
    Alvast bedankt!!

Groetjes
    Sylvia

7. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

@Daantje Ik zou dan de maat v/h originele boxkleed nemen en qua centimeters 1 a 2 extra knippen. Een dun dekbed kan je prima als vulling gebruik, fiberfill ook maar dat is natuurlijk iets dunner. Zelf ga ik er ook een met een oud dekbed naaien. Het mooiste is als je hem op het laatst helemaal doorstikt in een bepaald patroon. Dus de bovenkant, voering en onderkant zodat de boel niet kan gaan verschuiven (moet je wel een machine hebben die dit aan kan). Een nadeel is dat je de hoes er niet meer af kan halen om te wassen, je moet dan het hele boxkleed in de wasmachine doen.
    Als je even googled staan er super veel patronen en tips op internet.
    Heel veel succes!!

@VeraM He jammer, ik had graag een foto gezien, nu dan maar wachten tot je de volgende klaar hebt...

@Eliza Die clamboe is mooi en leuk gemaakt!. Niet mijn stijl maar wel een super idee om hem aan je eigen stijl aan te passen.

8. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Gelderland
    Hier dan de beloofde foto's:
    Hele slechte hoor, is met een mobiel gemaakt...

9. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Gelderland
    En nog eentje..

10. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    #710 Daantje1, 4 jun 2011
    Laatst bewerkt: 4 jun 2011
    Estherthie: super bedankt voor je uitleg!!Ik heb nu even een simpele naaimachine (toyota jeans) want moet nog heel veel leren maar wil toch graag een boxkleed gaan proberen te maken,ik zal een googlen op patronen voor boxkleden!super bedankt in ieder geval!

Wow Vera, super mooi!!helemaal mijn stijl/smaak!!als je die verkocht zou ik er zo 1 kopen van je!er leuk en mooi, mag je echt trots op zijn dat je dat kan!

11. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Wat is hij mooi Vera!!

12. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    hi meiden wat zijn jullie heerlijk crea!
    mijn moeder maakt dingetjes voor de kleine
    ben alleen opzoek naar een leuk patroon voor een jurkje
    die een beetje strak aan de bovenkant is en wat wijder uitloopt
    hebben jullie misschien een leuk patroon of een link

xx sky

13. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

@Vera Hij is leuk geworden en wat een super lieve stof!

14. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hi dames, ben ook achter de naaimachine gekropen. Tot nu toe wat badcapes gemaakt en een hoeslakentje voor de wandelwagen. Verder op het programma staan nog wat lakentjes, een speelkleed en een opbergzak voor aan de box. We weten nog niet of we een jongen of een meisje krijgen dus misschien na de geboorte weer meer, maar dat zien we dan wel. Vind het wel leuk om te doen.
    Mijn moeder is ook druk bezig met de bekleding van de wieg en de gordijntjes. Die is coupeuse dus die zal later ongetwijfeld ook wel kleertjes gaan maken. En mijn schoonmoeder wilde al gaan breien voor de winter. Dusse, actieve familie hier!

15. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Grappig, mijn oma is coupeuse, mijn schoonmoeder is niet onverdienstelijk ook met de naaimachine en mijn moeder is een breier :)

16. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Gelderland
    Wie gebruikt er wel eens stoffen van de Ikea? En hoe bevallen deze?
    Ik binnenkort weer even naar Hengelo, en toen bedacht me ineens dat ze er ook stoffen hebben.

17. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Ik gebruik ze wel eens en ze bevallen best goed! Het moet wel net je smaak zijn (ze zijn soms wat apart :)).
    Ze hebben vooral dikke, zware stoffen die geschikt zijn om gordijnen van te maken etc. Ook wel wat dunnere stoffen voor kleding maar daar heb je niet heel veel keus in.
    Qua prijs best laag maar niet lager dan bijv. www.destoffenkraam.nl.
    Daar heb je ook weer veel meer keus...

18. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Ja, helemaal fan van de stofjes van Ikea. Ze hebben ook hele leuke kinderstofjes. (volgens mij liggen deze op de kinderafdeling) Daar heb ik al twee boxkleden van gemaakt.

Wel een tip, alle stoffen wassen voordat je iets gaat maken. Zeker katoen kan nogal krimpen, maar dit geld niet alleen voor de Ikea stoffen hoor ;)
    Ik had dus een boxkleed en heb deze nadien gewassen, beetje gekrompen.

19. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Gelderland
    Stoffen was ik altijd van te voren. Hahaha hoor mij, ik ben pas een week bezig. Ik ga dus ook even daar naar stofjes kijken.

20. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Zo ik heb net heerlijk een uurtje zitten struinen hier!
    Hoop dat ik heeeeeeel snel zwanger ben dan kan ik ook aan de slag voor ons eigen beebje! Nu alleen nog maar dingen voor anderen gemaakt...
    Heb weer genoeg inspiratie opgedaan door jullie!
    In mijn album staan wel wat dingetjes die ik gemaakt heb!

Deel Deze Pagina