Dat gaat erg vlot hoor, dat tafelzeil, alleen kan het wel scheuren als je het keert. Vandaar dat ik op sommige stukken er een extra stuk stof tussen gestikt heb op de naden. Als je dikker tafelzeil neemt met een geweven achterkant, heb je dit wel minder denk ik... Ik heb trouwens volledige bedrust omwille van een lage placenta en bloedingen, dus dit gaat niet meer beteren . Nog een hele tijd aftellen dus! Ik maakte vorig jaar ook al een bal met belletje in van tafelzeil, de naam van het kindje erop; erg leuk om te doen en als cadeautje
Hoi dames, Wat een leuke dingen zie ik weer voorbij komen zeg! Allereerst @Meikie gefeliciteerd en ik kan me voorstellen dat het even schrikken was van die halve dagen.....:x @boerderijmama wat een leuk idee inderdaad die bekleding van zeil voor de tripp trapp! En sterkte met de bedrust. Ik heb vanavond even voor mezelf een speldenkussentje gefreubelt aangezien m'n spelden nog steeds in een doosje zaten wat niet zo handig is heb ik vanmiddag even gegoogled en dit is het resultaat:
@ Nessie hihi wat een grappig speldenkussentje!! Ik heb net toch weer even wat zitten freubelen aan mn tweede omslagdoek, hij is echt snoepig! het biaisband staat mooi eromheen Morgen zit ook ziek thuis en vrijdag ook dus kan ik hem dan afmaken! En wellicht de derde ook maken
Boerderijmama wat een super gave stoelverkleiner! Hoe heb je het gevuld als ik vragen mag... Super idee want vind die dingen erg prijzig en weinig keus in de kleurtjes.
Ik heb er een oude grote slaapzak voor gebruikt, wel dubbel voor de zitting, anders was het wat dunnetjes. Je kan er evengoed een ikea dekbed voor gebruiken hoor (die dingen zijn multifunctioneel )! Ik maakte vorig jaar al deze versie met bruin/gouden tafelzeil van Lola als cadeautje (hier kritisch uitgetest door de dochter ) en nu heb ik er een versie van "ikea blauwe bollen zeil" opzitten, dit werkt ook erg goed! Die dingen zijn inderdaad véél te prijzig en twee jaar geleden waren er nog geen afwasbare kussens, nu ondertussen wel, maar de kleurtjes vind ik ook maar zo zo... @nessie: ja, die tutorial heb ik ook al opgeslagen om dat te maken! Leuk hoor!!
Hij is ook wel mooi, maar de biaisband ging niet helemaal goed.. De stof had ik op de stofjesmarkt voor 3 euro per meter Heb hem ook voor de vlindertjes gebruikt.. En heb hem ook in het rood
Gebruikt iemand hier wel eens vliesofix om applicaties te maken? Ik heb een groot stuk gekocht maar weet eigenlijk niet hoe het werkt.. Volgens mij moet je eerst de stofkant op je applicatie strijken.... en dan het papier er af halen en dan opstrijken waar je hem wil hebben... Maar zet je je strijkbout dan gewoon op de papierkant? Plakt dat dan niet vast?
@ Zussie, volgens mij is het zoals jij beschrijft. Maar bij het opstrijken doe je even een stukje bakpapier tussen je stof met applicatie en je strijkijzer. @ Juffie, is die stoffenmarkt de moeite waard? Heb er weleens van gehoord, maar nog nooit geweest. Lijkt met wel leuk.... @ Hermiek, Die slabbetjes zijn ook leuk zeg.... Ik kreeg net het patroon binnen voor een omslagdoek/wikkeldeken. Ziet er niet al te moeilijk uit.... Binnenkort maar eens uitproberen
Ja hij is flink de moeite Ik zou wel vroeg gaan, lees meteen 8 uur, want daarna is het heeeeeel druk!
Jeetje wat gaan jullie ineens hard! Ik zie weer hele gave dingen voorbij komen. Ik ben bezig met een spijkerbroek voor Maud, maar ik had het iets makkelijker in mijn hoofd dan dat het echt is. Hmm nog even door priegelen maar! @nessie. Waar heb je een patroontje gevonden?? Mijn spelden zitten ook nog in het doosje en die valt elke keer op de grond! @ Hermiek. Wat een leuke slabben! En handig gevuld met badstof! @Juffie. Hele leuke doek! Erg mooi stofje, ik ben nog nooit op een stoffenmarkt geweest. Over 2 weken heb ik al zomervakantie dus dan heb ik 6 weken de tijd om dat eens te doen!
Ja die lapjesmarkt in Utrecht wil ik ook nog steeds eens heen! Alle katoenen dingen bestel ik eigenlijk gewoon via internet... als ik naar de markt of stoffenwinkel moet reizen ben ik de verzendkosten ook kwijt aan reiskosten dus maakt niet echt uit... Het is gelukt hoor met de vliesofix! Goed idee van dat bakpapier... Ik heb 1x een beetje iets verkeerd gedaan waardoor het helemaal vastgeplakt zat aan de hoes van mijn strijkplank... oepsie... ik was even vergeten dat die ook van stof is, hahaha! Het is wel ideaal spul zeg! Handig als het niet zo mooi is of heel veel werk om iets vast te naaien....
@Hermiek Die slabbetjes zijn leuk, ik heb ook al een voorraadje gemaakt van katoen met een badstof achterkant. Ik heb een vraagje: Ik wil dekentjes maken voor in de wieg, het ledikantje en de kinderwagen. Mag je bijvoorbeeld gewoon zachte flannel nemen aan een zijde en een katoen stof voor de boven zijde? Ik weet niet zo goed waar een baby allemaal onder mag liggen.
Flanel mag niet, flanel ademt niet waardoor warmte stuwing kan ontstaan. Een deken moet 100% katoen zijn. En als het niet 100% is mag de andere stof alleen acryl zijn. Acryl wordt alleen gebruikt om de stof vormvast te houden. De acryl zit dan ingekapseld door de katoen.