Flannel durf ik niet te zeggen, maar alle gebreide wol stoffen kun je wel nemen. Elke maandagochtend is op de westermarkt in amsterdam ook een stoffenmarkt. En je hebt een reizende stoffenmarkt (Stoffenbeurs.nl - Welkom alleen de agenda geeft vanaf nu nog maar 2 data aan)
@Vera ik heb de tutorial van het speldenkussen hiervandaan: Speldenkussen | Annelyse Als "patroon" heb ik gewoon een grote ronde van een soepkop gebruikt. hahaha Succes!
@Jewe&mejosje Bedankt! Dan weet ik waar ik rekening mee kan houden. Maar is een dekentje van twee lagen katoen dan wel warm genoeg? Ik ben eind aug. uitgerekend.
De dekens in de babywinkels lijken op fleece dekens maar zijn van 100% katoen. Die hebben een afmeting van 120x150 omdat je een bedje laag moet opmaken kun je in het begin de deken dubbel gebruiken is echt warm genoeg.
Ligt aan de dikte natuurlijk. Je moet sowieso altijd rekening houden dat de kleine het niet te warm krijgt. Altijd even blijven voelen in het nekje. Meeste is ook wel reguleren met over de romper een truitje of een vestje aan- of uittrekken. En een extra dekentjes bij de hand te houden is nooit verkeerd. Misschien in augustus minder nodig (heb zelf een novembermeisje), maar het weer laat zich niet goed voorspellen natuurlijk
Goed dat ik het weet... Ik wilde ook een ledikantdekentje gaan maken. Maar ik denk er over hem als een soort dekenhoes te maken... dat je er dan een fleecedekentje in kunt doen als het koud is... dat mag wel toch? Of wafeldoek, dat schijnt ook veel gebruikt te worden voor dekentjes?
Geen fleece deken maar een katoenen deken erin doen. Fleece is een dichte synthetische stof. Bij de babywinkels verkopen ze daar verschillende soorten dekens voor: duodekens (2dekens opelkaar 2 winter en 1 zomer) of velux dekens.
Ok... maar als ik dus oplet of het 100% katoen is dan is het wel ok... Ook stom eigenlijk... volgens mij zijn er zo veel mensen die niet specifiek een babydekentje kopen maar gewoon een fleecedekentje gebruiken. Dat is dus eigenlijk gevaarlijk begrijp ik?? Maar wordt niet duidelijk voor gewaarschuwd ofzo... Ik wist wel dat je geen dekbedje mocht bij een baby...
he dames, ik wil een wrapper gaan maken voor in de maxi cosi, maar twijfel zo over wat voor stof ik moet gebruiken. Ik ben eind augustus uitgerekend, dus het moet niet te warm zijn, maar het zo wel handig zijn als ik hem in oktober ook nog kan gebruiken. wat zouden jullie doen?
dekentjes Je hebt eerst een lakentje, daar dek je de baby mee toe. Dan vervolgens als het te koud is neem je dus een babydeken, niet fleece!! en dan doe je die over het lakentje, klap je die strook terug en dan heb je het bedje goed opgemaakt. Je mag dus niets ind e lakentjes stoppen nee. Ik zou ook geen lakentjes met dubbele kanten gaan mkaen omdat ze anders te dun zijn. Lakentjes horen dun. daarover doe je een geschikte deken.
Ik bedoel ook niet iets in het lakentje stoppen.... Dat snap ik wel met die flap die je terugslaat enzo... Ik bedoel dat je een soort hoes maakt voor om het dekentje... Als er dekentjes bestaan met 2 lagen en lakentjes en dekentje in 1, dan zou dat dus ook wel mogen lijkt me... Maja never mind... ik bedenk wel iets...
Ik heb ook een dekbed hoedje gemaakt en daar het dekentje in gedaan. Hij staat in het begin van dit topic. Ook staat hij in mijn topic waar ik opzoek ben naar een knuffel.
Juist ja, dat bedoel ik! Dat kan dus wel gewoon! Is dat bovenste deel bij jou nu het lakentje? Of zit dat er aan vast? (en fijn dat je je knuffeltje hebt gevonden)
Je hebt twee soorten fleece, he: fleece katoen en synthetische fleece. Een fleece dekentje is dus niet per definitie verkeerd, je moet alleen de goede hebben.
zou je voor een wrapper voor de binnenkant ook fleece gebruiken of eerder badstof. En voor de buitenkant gewoon katoen?
Ik heb een orginele wrapper en die is van dubbele fleece en ik heb er nu zelf een gemaakt van fleece aan de binnenkant en katoen aan de buitenkant. is niet te dik hoor!
Ik heb gewoon twee grote rechthoeken aan elkaar genaaid. Ik vouw de bovenste rand gewoon dubbel dus daar zit het dekentje ook gewoon in.