Wie heeft er (veel) genaaid voor de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jiska, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    O das ook leuk, juffie!

Ik heb de spijkerbroek even aan de kant gelegd, ik ga nu eerst even een speldenkussen maken.

2. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Toen mijn oudste geboren werd ben ik al snel overgegaan op een dekentje in een dekbedhoesje.
    Ze trok elke keer het lakentje over haar hoofd en ik kon haar ook niet lekker in stoppen.
    Ik heb toen een duo deken gekocht bij de Hema. Die kun je dubbel of enkel gebruiken.
    Ik heb toen een dekbedhoesje genaaid en de bovenste strook van een ander stofje gedaan. Dan lijkt het net of je een omgeslagen rand aan de bovenkant hebt.
    Volgens mij worden die duodekens gewoon nog verkocht hoor.
    De jongste gaat binnenkort ook de duodeken gebruiken. Nu nog even wat leuke hoezen naaien.

3. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0

mijn dochtertje heeft nooit een laken gehad hoor. wij hebben altijd al een dekbedovertrek. met veluxdeken. is ook een dubbele. deze mag gewoon or. dus wij hebben geen last van lakens over de hoofd trekken enz.

4. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Ik had via MP 2 knippies baby winter gekocht. En die kreeg ik net binnen, staan echt super leuke dingen in. Ook dat patroon voor die omslagdoek staat er in..... Helemaal leuk dus!!!

5. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Gelderland
    @ Meikie leuk! Dan kun je aan de gang. Wel slim om hiervoor eens op marktplaats te kijken!

Mijn speldenkussentje is af, ik heb het patroon een beetje aangepast. Nou ja ik had gewoon geen zin meer, dus ik dacht grote stappen, snel thuis.:D

6. nessie79

nessie79 Lid

2 sep 2007
    97
    0
    0
    Heusden
    Haha vera soms heb je zo'n dag he?;)
    Ik heb vandaag de lodger afgemaakt zal straks even een foto plaatsen. Maar heb zo'n dag dat alles niet lekker loopt dus stop ermee voor vandaag......:x

7. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Hihi geweldig ;) speldenkussen ziet er anders uit als die andere ;)

Mag ik even mn roos voor op de lamp spammen?

8. juffie2008

Het roosje zelf... Wat een werk!!
    Ik wil er 4 maken, maar twijfel... 2 rode en 2 roze of gewoon 4 rode

9. juffie2008

En dan op de lamp, die ik ook al versierd heb met pompomband.

Ik vind het veel werk die roosjes maken, maar, persoonlijk, vind ik hem prachtig gelukt!!
    Ik heb gewoon stof dubbelvouwen en daar vlieseline tussen gestreken, dat het even wat dikker wordt.. Even met een leuk steekje op de naaimachine en voila!
    Alleen de miniblaadjes doe ik even met de hand dicht stikken, want mn naaimachine "eet" ze op..

10. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Gelderland
    HE-LE-MAAL geweldig die lamp joh! En dat vlieseline dat klinkt goed, ik moet dat ook maar eens kopen.

En mijn speldenkussen is idd anders hahaha maar het werkt ook. In het echt ziet het er schattig uit hahahah

11. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Wow juffie! Leuk zeg die roos!
    Heb je daar een patroontje van of heb je het zelf bedacht...
    Heb je gewoon blaadjes in verschillende formaten geknipt ofzo?

12. juffie2008

Tnx meiden,

Nee ik heb naar een kleurplaat gekeken en toen die blaadjes verknipt haha! Lang leve de kleurplaten ;)

13. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Heel crea bea, ik kan niet anders zeggen!
    Zijn de blaadjes rond?

14. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    vera... haha op die manier werkt je spelden kussen met zo goed

juffie... verliefd op je roosjes!! erg mooi en creatief bedacht!

15. juffie2008

Nee ze zijn niet rond. Bijzondere vorm, kan wel eens ff kijken of ik hem kan inscannen volgende week hihi

16. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Juffie, leuk idee!
    Heb nog wat projectjes te gaan: boxkleed, speelkleed, versiering voor de babykamer. We weten niet of het een meisje of een jongen wordt, dus misschien maak ik alleen een boxkleed en laat ik de rest wachten tot na de bevalling. Dan ook nog 12 weken te gaan tot ik weer aan het werk moet :)

Mijn moeder is ook actief geweest, we kregen van kennissen een wieg, was ik niet heel erg weg van maar onze slaapkamer is niet groot dus we wilden wel graag een wieg voor de eerste paar weken. Maar ik moet zeggen, nu ze de wieg bekleed heeft is het wel een stuk leuker geworden. En ze heeft ook nog wat lakentjes gemaakt, die zijn ook heel schattig.

17. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    En dit zijn de lakentjes:

18. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

@Anke Wat super leuk die wieg zo!! Ik heb ook een hele oude gekregen van familie, mijn moeder gaat daar nu bekleding voor maken. Van wat voor stof zijn de lakentjes? Gewoon katoen?

19. juffie2008

Anke
    Wat een superlieve wieg op deze manier zeg!!
    En ook leuk al je projecten :D
    Je moet nog opschieten ook zie ik aan je banner ;)

Ik ben met roosje 3 bezig :D

20. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Thanks allemaal! Stof is gewoon katoen inderdaad. Maakt op zich ook niet zoveel uit voor een randje en een hemeltje, maar volgens mij zijn de meeste kinderstoffen sowieso katoen.
    Voor de andere projecten heb ik niet lang meer inderdaad, maar ook geen ramp als ik niet voor de bevalling alles af heb hoor. Boxkleed is zo gemaakt en versiering voor de babykamer is geen must, zo is het ook al leuk.

Deel Deze Pagina