@ Vera Weer een prachtige dingen!!! Mijn moeder had ook een speelgoedkleed met van die koorden, maar het kan gevaarlijk zijn, als je kindje er in verstrikt raakt. WIj hebben ze er weer afgehaald en een hoes genaaid... Zo de kids kamer is behangen, wauw, echt mooi! Ga het niet showen want het is nog niet af haha
Vera: leuke dingen en bedankt voor de website tip! Ik had toevallig zo'n soort speeltas gevonden en ik was van plan er 4 te maken voor de neefjes en nichtjes voor Sinterklaas. Die ik als idee bad ziet er iets anders uit, maar die kan ik wel combineren met dit idee en er iets eigen van maken! Voor de 2 jongens maak ik een 'auto' onder grond, met een weggetje en parkeervakken. Voor de meiden weet ik het nog niet helemaal. Dinsdag weer verder met m'n naamslinger en kijken of ik alvast een proef-verschoonmatje kan maken. Aangezien ik eigenlijk geen patronen gebruik en het meeste zelf bedenk mislukt de eerste versie meestal. Dus die maak ik dan uit restjes en de 2e is dan een goed gelukte uit mooie stoffen. En dan staat er nog een tafeltent op de lijst... Ik kon trouwens wel genoeg doen in mijn verlof ook al liep er een dame van bijna 2 rond. Die sliep toen nog wel lang 's middags en dan had ik toch ruim 2 uur om wat te doen. Nu met 1 van 2 en 1 van 3wk is het een stuk lastiger!
@ Vera, wat een leuk idee, zo'n hoes voor om de stang heen! Hij ziet er ook erg leuk uit! Net zoals je speelkleed! @ Juffie, wat een schattig lakentje zeg! Ik ben ondertussen stof aan het uitzoeken voor een voedingskussen. Ik heb wel een patroon van een voedingskussen, maar persoonlijk denk ik niet dat die ideaal is (is een boemerangmodel van Miss little geloof ik). Ik denk dat ik nu gewoon bij de Hema of Prenatal een voedingskussen haal en er zelf hoezen voor ga naaien. Kost iets minder werk, maar dan geef ik er wel een eigen draai aan. Ik ga nog eens verder op internet neuzen, of ik leuke ideeën tegen kom om te maken. Iemand nog ideeën of leuke sites?
Een hele leuke site vind ik deze: www.dana-made-it.com Wel in het engels maar veel tutorials stap voor stap beschreven.
Wat een mooi gemaakt lakentje! Moonlight op Welkom | Pimp en Co heb ik het idee gehaald om mijn effen rode voedingskussenhoes te pimpen.
Hoe gaat het met de creaties? Hier even niets. Ben druk bezig met de kinderkamers, die zijn behangen, kan eindelijk wat inrichten enz.
Bedankt voor de sites! Ze zijn inderdaad erg leuk. Als het goed is komen vandaag de stoffen binnen (besteld bij de stoffenkraam, zijn die een beetje snel met leveren?), dus dan kan ik aan de slag!
No way dat ik dat er voor neerleg! Ik vind het heel snoezig eruit zien hoor, maar ze worden ook vaak vies.. Ik zou het er dus niet voor over hebben Geef mij maar lekker een badstoffen van de Hema, die is ook lekker zacht. Vanavond ga ik beginnen met een omslagdoek voor een vriendin denk ik...
Vandaag weer lekker bezig geweest met het knippen van schouderlappen en een speenegel. Vande week alles onder de naaimachine en we hebben weer wat nieuwe spullen voor de kleine!!! Vandaag is de kinderwagen gekomen, word wel heel echt hoor nu....
Uhhh nee ik heb gewoon 85 bij 85 vierkant getekend. Dan de hoeken een beetje rond gemaakt En dan een punt waar je het hoofdje in doet. Volg je me? hihi
Nou dames, wat is het stil hier.... Ik ga morgen nog even wat stofjes en lintjes kopen op de markt, maar vroeg me af of joggingsstof ook goed te gebruiken is ipv badstof? Ik weet dat het snel vervormd, maar absorbeerd het ook goed zoals badstof? Zijn er nog lopende projecten bij mensen of hebben jullie weer dingen afgerond?
Ik heb vandaag weer stofjes gekocht. Voor de kwijlsjaal van mijn dochter had ik badstof gebruikt van een handdoek. Die sjaaltjes waren niet echt mooi, ook omdat de badstof zo dik is. Nu heb ik bij de action een kampeerhanddoek gekocht. Die schijnen erg absorberend te zijn en snel droog. Het is ook heel dun spul. Dus ben benieuwd of het werkt.
Van de week een heel leuk labeldoekje gemaakt, al zeg ik het zelf. Ben ik vergeten hem op de foto te zetten... 't was in ieder geval een voetbal. Als kraamcadeautje voor een jongen met een vader die een groot voetbalfan is.