Juffie. Wat mooi! En wat een super leuke stofjes ook weer! Off topic. Wat mooi dat je in je onderschrift hebt staan: Geschenk van God! Mooi!
Wat een super leuke dingen zijn er weer geplaatst zeg: Hele leuke luiertas! Gepimpte doekjes zijn erg leuk geworden! Wat een gave omslag doek en idd erg leuke stoffen heb je gebruikt! Wat is dat voor stof aan de binnenkant is dat fleece? Erg leuk allemaal weer. Krijg meteen weer de kriebels om ook achter het naaimachine te gaan zitten.
Nee badstof heb ik gebruikt, een handdoek van de Ikea @ Liedjepiedje Offtopic: dank je wel Zo zien we het echt!
hermien wat is je luiertas mooi geworden zeg!! juffie mooie omslagdoek, goed en speels idee omdaar een handdoek met een print van de ikea voor te gebruiken
Even een vraag: als ik een hoek van 90graden naai (goede kanten van de stof op elkaar) en ik keer daarna de stof, dan zit het in de hoek vaak helemaal verkeerd, gerimpeld. Wat doe ik verkeerd?!
@Vlinder Misschien naai je teveel van de zijkant van de stof af, waardoor er heel veel stof in de hoek komt te zitten. Je kan dit voorkomen door kleine driehoekjes uit de rand te knappen, zodat er minder stof zit. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
inderdaad tot de naad inknippen en dan omdraaien? En misschien niet helemaal vierkant maar beetje rond maken de hoeken
Bedankt voor de tips, dacht zelf ook aan om de bocht wat minder strak te maken door hem een beetje krom te laten lopen. Bij het inknippen bedoelen jullie dat er teveel naadtoeslag in de hoek zit?
ja als je een hartje bijv. wil omdraaien dan moet je ook een stukje inknippen. Echt tot de naad, dus tot het stiksel knippen.
Ok, bedankt! Ga ik volgende x proberen! Ik wacht nog op mijn stoffen bestelling, en maakte gister uit een restje een verschoonmatje voor de pop (oefenmateriaal en een blije dochter maar toen kwam ik dus op dat probleem uit. Juffie: zitten bij je omslag doek de 2 stoffen ook in het midden aan elkaar? (ik kan niet goed zien of de witte lijnen een print zijn of stiksel). Als dat geen stiksel is: heb je dan niet dat de stoffen zo los van elkaar zijn? Of doe je er wat tussen zodat het mooi strak op elkaar blijft? Ik had dat bij zo'n grote spuugdoek en een baan die ik op een lakentje heb genaaid. dat vind ik niet zo mooi staan. (ik ben dus echt een beginner hè, en probeer mezelf alles te leren)
Nou ik knip de stoffen dus op elkaar, dan liggen de stoffen goed gespeld en ook een paar spelden in het midden. Dan rijg ik het geheel aan elkaar. Maar niet in het midden. Je moet idd oppassen dat het goed op elkaar blijft liggen. en niet verschuift. Dan zigzag ik de boel af (dus op elkaar nog steeds) dan haal ik de rijgdraden eruit. Zet ik de punt erop, die stik ik vast. Dan gaat er om het geheel biaisband. Ik rijg echt heel heel veel. Dan krijg je als beginner gewoon eht mooiste resultaat, niet het leukste werk, maar wel het beste om te doen. Bij de laatste omslagdoek zijn die witte stiksels gewoon van de badhanddoek, dat heb ik niet gedaan Je voorkomt trouwens niet dat het niet helemaal strak op elkaar zit, mijn moeder is coupeuse en heeft het ook nog steeds Dus dont worry! Dat zie je nauwelijks.