Hoi Meiden, Mooie dingen zijn er weer gemaakt!! De badcape vind ik echt heel mooi geworden! Leuk hoor en echt voor een meisje! Ik heb hier nog een slabbetje gemaakt! Ben zelf zwanger van een jongen, maar collega is bevallen van een meisje! Zal ff foto spammen!! Heel leuk geworden. Heerlijk dat roze! Zal bij mij niet zoveel voor gaan komen denk ik. Hier komt de foto. voorkant is gewoon katoen en achterkant badstof van een handdoek.
Juffie, Nog heel bedankt voor de tip ocver mijn naaimachine! ben een tijdej weg geweest!! daarom zo'n late reactie! ik ga maar eens weer achter de naaimachine... Gisteren had ik een broekje helemaal af, maar die heb ik weer in de prullenbak gegooit! vond het niet mooi meer dus andere stof kopen! groetjes
nou ik heb mijn broekje aanelkaar genaaid :d nog niet helemaal perfect, maar ach, genoeg stof om het te leren! Wij weten niet wat het word, dus ik heb maar creme kleurige spulletjes gekocht.. staat mooi met het kleurtje van de toekomstige baby En ik kan er altijd nog een mooie applicatie op zetten toch? Bekijk bijlage 164755 hij lijkt erg groot op de foto, maar het is maat 58/60
@ Misja Leuke slab meid!! @ Mamma of 2 Leuke broek!! Goed begin Graag gedaan, zou het al niet eens meer weten Ik heb nog een lijstje wat ik allemaal wil doen voordat de baby komt, en de naaimachine blijft deze week in de kast
Bekijk bijlage 164875 mijn tweede broekje, voor de jongste zit een zakje in, van het ontwerp van MADE (blog)
zo ook even de het broekje van dezelfde stof, voor mijn eerst zoontje! ik heb de slag te pakken alleen jammer, dat ik niet zo veel geld heb om duizende broekjes te maken
Jullie zijn echt supercreatief zeg! Ik krijg echt zoveel inspiratie door dit topic! Ik vind het broekje wel goed geworden! Broekjes zijn nog best moeilijk om te maken, vind ik. (ik ben soms blij dat mijn dochter echt een scharregatje heeft, want bij mij worden ze op 1 of andere manier altijd te strak, hihi)
ik heb echt veel bewondering voor jullie, jullie maken zulke mooie dingen!! Ik moet nog steeds stof gaan kopen en een boxkleed gaan maken (ronde) maar ben wel bang dat het helemaal gaat mislukken.. zou het mgelijk zijn om een hoes voor het boxkleed te maken? Ik heb nl al een boxkleed maar wil iets anders,vandaar.. en hoe doe je dit dan? bij een hoeslakentje weet ik hoe ik dit moet maken dit heeft een rechthoekige vorm, maar als je dus iets ronds maakt, hoe maak je dan het mooiste een hoes? Groetjes
Precies hetzelfde als bij een vierkante/rechthoekige. Ik zou alleen wel de vorm op de stof tekenen en dan gewoon op die lijn stikken (stukje openhouden en daar een rits of klittenband in/op zetten - kan eventueel natuurlijk ook aan de onderkant). En anders probeer je het eerst een keer uit met een goedkoper stofje?
niekekris: dankjewel. ik ben nog helemaal niet thuis in dit soort dingen..was al trots op mezelf dat de eerste keer een hoeslakentje maken gelukt was (niet om een dekbedje in te doen natuurlijk,ik weet dat dit niet mag) ook wil ik zo'n lodger maken,maar dit is denk ik te moeilijk voor een beginner?heb ergens een patroon staan (van internet gehaald). wil dus een wikkeldoek die je ook in de maxi cosi kan gebruiken.
Bedoel je een wrapper? Dat is niet echt moeilijk, hoor. Principe blijft hetzelfde: over een (denkbeeldige) lijn stikken, stukje open laten, het omdraaien en dan nog eens dicht op de rand doorstikken waarbij je de opening mee dicht stikt. Gaatjes knippen voor de gordels van de MC en de naden daarvan 'afzigzaggen' (of helemaal als een knoopsgat afwerken). Als je bv. fleece gebruikt, dan is het niet heel erg als het niet helemaal netjes gezigzagd is, want fleece rafelt toch amper/niet. Natuurlijk kun je alles met biaisband afwerken, maar dat hoeft niet. Maar daarvoor geldt helemaal dat oefening kunst baart. Als je het met biaisband af wilt werken, dan zou ik gewoon eerst één of een paar slabbetjes of doekjes maken of gewoon een stukje langs een stukje stof naaien om te oefenen.
Mijn uiltjes mobile is ook af. Ben best blij met het resultaat. Ik ga nu ook zo'n muziek-trek poppetje maken van een zelfde uiltje alleen dan een stuk groter. Bekijk bijlage 165482
@Juffie Dank je! Dit uiltje is mijn eigen ontwerp, heb ik zo'n 2 jaar geleden gemaakt. Nu ben ik wel heel benieuwd naar het uiltje uit de knippie.. Heb je daar een afb. van toevallig?