Wie heeft er (veel) genaaid voor de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jiska, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Leuk die gehaakte poppetjes zeg! Doe je dat ook vanaf een patroon?

Dat boxkleed met die sterretjes is ook leuk! Ik heb dat stofje omgekeerd liggen hier (wit met zwarte sterretjes) ik vond het eigenlijk wel een redelijk duur stofje.

Ik ben momenteel bezig met mijn dochter d'r kamer te pimpen. Ze is van een retro babykamer (mooi bruin, oranje en wit, babymeubels had ze allang niet meer hoor ;)) maar een echte meidenkamer aan het gaan, met roze, roze en ROZE! Hahah.

Nu gordijnen gemaakt (sier, ze heeft een verduisteringsrolgordijn hangen) lamp hangt er inmiddels. Zal als de batterijen opgeladen zijn en mijn dochter is wakker morgen even foto's maken :D

2. Isodora

Isodora Actief lid

4 jan 2010
    173
    0
    0
    De gehaakte poppetjes zijn idd van patronen. Sommigen wat aangepast, bv bij het draakje zijn de vleugels van een ander patroon en bij het wolfje heb ik de kleurtjes wat aangepast (anders was hij helemaal grijs en dan vond ik saai)
    Het boxkleed stofje was 5 euro per meter dus dat vond ik heel goed te doen. Was hij bij jou zo duur dan?
    Leuke haak patronen zijn trouwens makkelijk te vinden op ravelry.com en via de site van lion brand.

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ja, volgens mij bijna 10 euro p.m. Ik had hem zelfs nog op de stoffenmarkt hier gekocht.

4. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Leuk idee om een mobiel te maken van gehaakte beetsjes ;)

5. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Boxkleed in wording

Er komt nog mooi lint/ biasband op, maar de knopenshop is op vakantie zal dus zaterdag naar de stofjesmarkt moeten..

6. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Goedenavond dames!
    Na lang meelezen ga ik me hier ook eens even melden!
    Ben ook sinds kort aan de slag gegaan met de naaimachine! Ben dus nog een beginneling! Maar heb hier en daar al wat leuke dingetjes gemaakt, zal morgenvroeg even wat foto's maken en plaatsen!

Meteen even een vraagje, ik wil graag een dekbedovertrekje maken, ik heb nu een katoenen deken van 100 bij 150, daar maak ik dan een hoes voor, moet ik die dan op precies dezelfde maat knippen? of een cm groter?
    En hoe maak ik nou een mooie sluiting onderaan, een rits? of knoopjes? ik heb dit nog nooit gedaan, misschien kan iemand me op weg helpen met wat tips? Misschien weet iemand een site waar zoiets staat beschreven?
    Dankjewel alvast!!!

xx

7. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

@Poemelke Wat leuk dat je zelf nu ook aan de slag gaat. Maar mag de baby wel onder een deken in een dekbedhoes slapen? Ik dacht van niet.

Je kan het beste de hoes aan alle kanten +/2 a 3 cm. groter knippen voor de naden en zodat de deken er mooi in past. Ik zou de onderkant mooi omzomen en er dan een paar drukkers in slaan (is lekker makkelijk). Voor de onderkant heb je dan meer dan 2 a 3 cm. extra nodig, misschien een cm. of 6. voor de zoom. Ik denk dat als je even googled, je vast een beschrijving tegen komt. Succes!!

8. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Goedemorgen!
    @esther, ja hoor er staat overal dat je een katoenen deken moet kopen, dus geen dekbed! en dan mag je gewoon een katoenen overtrekje gebruiken, dat mag ook een lakentje zijn, dat maakt niet uit. Die overtrekjes verkopen ze ook gewoon in de winkel hoor, voor om die dekens.

Thnx voor de tips!

xxx

9. Esthertie

@Poemelke Oke, dan heb ik het verkeerd begrepen. Volgens mij mag er dan geen dekbedje in. Dan ga ik ook maar eens aan de slag met overtrekjes.

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb de dekbedovertrekjes gemaakt door de stof bovenop het dekbedje te leggen en het af te spelden.

Vervolgens alles ineens gezoomd, gezigzagd en geknipt.

Ter hoogte van het gat heb ik ook drukkertjes ingeslagen.

11. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    @Esther, ja google maar eens even op veilig slapen, dan staat er inderdaad overal dat je dekbed mag gebruiken, ivm verstikkingsgevaar, maar een katoenen deken met overtrekje mag gewoon, is hetzelfde effect als een deken en laken. Hoe ga jij het doen? deken en lakentje?

@MayD, dat is een goed idee! dan heb je precies de afmetingen die je nodig hebt, dan zit ook meteen alles vast en hoef ik het maar onder de naaimachine te leggen! Hoe doe je dat met die drukknoopjes? heb dat nog nooit gedaan, wijst zich vanzelf denk ik?
    Ik ga eens googlen!! ;)
    Thnx!!

12. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Bij een kleinvak op de markt kun je ze halen in een setje, samen met het sla-dingetje (tja, hoe noem je dat)...

Ik gebruik hetzelfde als op rompertjes gebruikt worden.

Zodra je de verpakking opent, wijst het zich vanzelf. 1 tip: wel hard genoeg slaan en met een ijzeren hamer, anders kunnen ze sneller loslaten.

13. Esthertie

@Poemelke Ik heb nu een 'los' lakentje voor een deken gemaakt. Maar een overtrek lijkt me veel handiger, dat gaat niet zo schuiven.
    De werkwijze van drukkertjes wijst zich vanzelf, in de verpakking zit vaak een gebruiks aanwijzing. Ik zou ze wel door een dubbele laag stof slaan, bij een enkele kunnen ze makkelijker uitscheuren.

14. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

hahahaha sorry maar toen ik de titel las moest ik even reageren!!

Iedereen heeft toch genaaid voor ze een baby uitzet nodig hebben...? whahaha

ahum... sorry:);)

15. juffie2008

Dit is de voorkant..
    Ik heb een heel mooi band gezien van Farbenmix dat wil ik aan beide kanten over de vierkanten in het midden stikken..
    Daar zitten ook bijna alle kleurtjes van het fleece weer in..

Hij is nog niet af, maar de 2 kanten zijn al wel genaaid ;)

16. Classic

Classic Niet meer actief

#1156 Classic, 18 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2011
    mooie boxkleed zeg.. Wij gaan eerst maar een Box halen :)

ook ik heb gisteren aaf, een pamperzakje gemaakt.
    Ik ga nog een eigen formaat babytas, en wat borstvoeding accessoires maken ;)
    Bekijk bijlage 167752

17. Esthertie

@Juffie Lekker vrolijk is het kleed, mooi hoor!
    @mommieof2 Die is handig

18. juffie2008

Ja ik heb allemaal rest-stoffen gebruikt. Fleece had ik op de markt voor 3 euro en die roze is een restje van mn moeder..
    DIe heeft al haar stoffen uitgezocht en ik mag heeel veeel hebben :D

Heerlijk!!

Ik wil een jurkje van Feetje gaan na naaien, ik heb er 2 in de kast hangen en heb nog rood tricot..
    Maar eerst mn boxkleed af, ga vanmiddag naar de fourniturenzaak in Utrecht, en nog 2 omslagdoeken.. Dan nog lakentjes en voila ;)
    (nog druk!)

Leuk pamperzakje!! Passen alleen grotere luiers er ook in?

19. Classic

Classic Niet meer actief

thnx dames,
    Ik heb voor de jongste nu maat 5 (broekjes) in de pamperzakje gedaan, die zijn wat groter en wat dikker :) heb nog geen kleinere luiers :)..

20. juffie2008

aha ;) Mooi dan kun hem dus lang gebruiken :D

Ik heb hier ook maat 4 plus in huis haha!
    als ik dat kleine grut er dan naast houd och och och.. dat daar echt een babykontje in past haha!

Deel Deze Pagina