Wie heeft er (veel) genaaid voor de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jiska, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ik heb vandaag heel goedkoop een hele grote prachtige lap fleece gekocht (2 x 1,5 m). Heb alleen nog geen idee wat ik er van wil maken. Wie heeft leuke ideeen wat je van fleece stof kunt maken?

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Een trui, een boxkleed, ledikantdekentje, een lekkere fleecedeken op de bank met mouwen, lekker warm, hihi. Een voetenzak, zoiets? ;)

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

ow, huh? Dat poppetje moest een knipoog zijn, ik reageer ook via de telefoon, misschien dat ie daarom een raar poppetje geeft.

4. kiki123

kiki123 Bekend lid

10 mrt 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een super leuke topic!! Ik ben helemaal enthousiast :).

5. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Even een kleine crea-update van hier:
    Mijn boxkleed is bijna af!!! Ben zo trots op mezelf!:D
    Vandaag goedkope dekbed bij Ikea gehaald dus alleen nog even vullen.
    Als ie klaar is, plaats ik een foto!

6. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Ben benieuwd!

Ik kan niet wachten om ook te beginnen! Hopelijk weten we volgende week wat het wordt en dan ga ik ook aan het naaien/quilten hihihi.

Ik ben nu al wel bezig met slabjes aan het maken. Patroontjes uit handoeken geknipt en maak ik er leuke verschillende biasbandjes omheen die ik gemaakt heb van quiltstofjes.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Oh meiden, ik wil ook zo graag.... maar heb er nu gewoon de ruimte niet voor en dan kost het me meer tijd mbt "opbouwen en afbreken" dan dat ik daadwerkelijk wat doe.
    Wordt tijd dat vriendlief de bovenverdieping klaar maakt... dan krijg ik mijn eigen naaihoek... kan ik gewoon alles even laten staan.

8. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Polkadot, dat is ook een leuk idee om zelf een biasband te maken!
    Ik denk dat mijn volgende projecte een aankleedkussenhoes wordt.

@Hopmarjanneke
    Dat is inderdaad wel zo fijn, dat je een plekje voor jezelf hebt en niet alles helemaal hoeft op te ruimen. Ik heb de naaimachine en mijn naaikoffertje op tafel staan, maar die is redelijk groot dus dat kan prima! Zo kan ik ook wat doen als mijn dochter lekker beneden aan het spelen is! :)

9. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Laat je je aankleedkussen hoes ook zien? Ik ga namelijk ook de hoezen zelf maken. Ik dacht ook om misschien badstof in het midden te doen zodat het zacht ligt en daarnaast leuke stofjes. Of zou ik gewoon alles in normale 100% katoen lapjes doen?

Voor het biasband heb ik een handig metalen dingetje voor waar je reepjes stof doorvoert en waar het uitkomt meteen plat strijkt. Een echte aanrader.

Ik heb eindelijk een eigen plekje om te naaien. We zijn net verhuist en hebben een kamer boven voor de pc en ook twee eettafels voor mij naaimachine enz. Lekker die ruimte! Al als er een tweede babietje komt we het weer moeten opgeven hihi. Dan verhuis ik naar de keukentafel :p Al wil ik dan een kastje kopen waar alles in kan zodat alles georganiseerd is en dat ik het makkelijk kan pakken.

10. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Dat is wel leuk als je in het midden een mooie kleur badstof doet en daaromheen patchwork stofjes!
    Ik wou de aankleedkussenhoes ook in patchwork doen, maar ik maak eerst even 1 met 1 stof, kijken of dat wat lukt.
    Ik heb toen ik zwanger was van mijn dochter ooit een patroon besteld, maar nooit gemaakt. Als het goed lukt, maar ik er nog één van allerlei stofjes!

Mijn boxkleed is klaar!!!
    Zie hieronder het resultaat!! :D

11. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    En even een close-up van het biasbandje!

12. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk Lisszy!! Mooi gedaan!

Ik zal straks eens kijken of ik mijn boxkleed ook hier onder neer kan zetten. Ik ben er ook trots op! Is toch hartstikke leuk om zelf dingen te maken voor je kindje. Veel leuker dan in de winkel te halen vind ik. Er zitten bij mij een paar kleine schoonheidsfoutjes in, maar als je het niet weet zie je het nauwelijks.

Ben nu trouwens met een boxopbergzak bezig. Zonder patroon, kon nergens eentje (gratis) vinden. Dus ben zo maar aan de slag gegaan. Maar ik denk dat het (met veel ergernis haha) wel lukt!

13. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Dank!! Ik ben er ook heel trots op! En bij mij is ie ook niet perfect hoor, maar ik vind 'm mooi genoeg en ik denk dat onze kleine meid er heerlijk op kan liggen! ;)

Ik ben ook benieuwd naar die van jou!
    Nu een boxzak, ook leuk! Als je iets wil weten of wil zien van een originele, moet je 't maar zeggen. Hier hangt er namelijk 1 aan de box!:)
    ik ben benieuw naar het resultaat!

Ja, dat zelf maken voor de kleine is echt zo leuk! Ik krijg er veel meer voldoening van!

14. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Wat mooi! Vooral het biasbandje erbij maakt het helemaal af. Ik ben daar zo slecht in he hihi.

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wauw, supergave boxkleed zeg! Dat heb je echt mooi gedaan!

16. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Wat een geweldige dingen zie ik hier voorbij komen zeg... hier ga ik zeker vaker tussen neuzen! Leuk!

Ben zelf niet echt van de naaimachine... houd meer van het werken met de hand met name met vilt: etenswaren voor het keukentje van dochterlief, slinger, hangers, luierdoekjesdoosje e.d. Maar ook de lamp, schilderijtjes, gordijnen en tasjes (ook leuk om te doen!)

Wil volgende week wel lekker gaan naaien: dekbedovertrekken en lakentjes voor peuterdochter en voor het baby'tje. Heb er helemaal zin in.

Hebben jullie misschien ervaring met het 'pimpen' van kant-en-klare aankleedkussenhoezen. Ik wilde eigenlijk gewoon twee witte hoezen kopen en daarop blauw geruite harten naaien.

Ik zal even ook wat showen... :)

Groetjes, Arri

17. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Luierdoekjeshoes (gaat het plaatsen van een foto lukken...??)

18. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Slinger voor tweede verjaardag

19. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Zo meiden, TS komt ook nog even langs wippen ;).

Echt genieten van al die mooie zelfgemaakte dingen! Je geniet er echt driedubbel van om het zelf te maken, is mijn ervaring. En die van jullie ook, lees ik tussen de regels door :).

@ Lisszy: Wauw, hij is echt supergaaf geworden, je boxkleed! Het biasbandje maakt het helemaal af. Bij www.destoffenkraam.nl hebben ze sowieso heel veel keus in leuke bandjes en andere afwerkmaterialen. Hoe beviel het dekbed van Ikea? Ik heb wel eens van vriendinnen gehoord dat ze het dubbel deden omdat het enkel wat dun is. Wat is jouw ervaring?

@ Arri: Leuk, jij 'knutselt' weer met andere materialen. Ziet er echt gaaf uit! Zo wil ik nog graag een keer leren haken.. Daar kun je ook zulke leuke dingen mee doen.

Ik weet niet meer wie het vroeg maar ik heb pas een aankleedkussenhoes gemaakt met o.a. een reep badstof. N.a.v. een patroon van internet wat ik aan het begin van dit topic postte. Hij is af dus ik post zo even een foto!

20. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Dit is 'em dan! Hoe bedoel je: een aankleedkussenhoes voor een meid ;). Stofjes allemaal van de Stoffenkraam. Hoes is inmiddels al vaak gewassen maar blijft prima. Badstof is handdoek van de Hema (kleinste formaat). Heb een patroon gebruikt van internet (even de naam kwijt, aan het begin van het topic) maar zelf wel een beetje aangepast. Er zitten best heel wat uurtjes in omdat het precies om het aankleedkussen past maar als 'tie klaar is ben je het zo weer vergeten, lijkt net een bevalling :D.
    O ja, je ziet het net niet, maar aan de achterkant is weer een stukje met een aqua-ruit en links ook weer. Precies afgewisseld dus, al zie je dat hier niet zo goed.

Deel Deze Pagina