Letters zijn van vilt! Op de computer uitgeprint in spiegelbeeld, dan overgenomen op vliesofix, dat op vilt gestreken, uitgeknipt, en op de stof gestreken. Werkt toppie, en wordt inderdaad super netjes!
Hoi Wat een leuke creaties! Ik ga morgen FF shoppen voor stofjes, Ik zie zulke leuke omslag doeken maar wat voor stof gebruiken jullie. Ik dacht voor de binnenkant fleece of badstof maar wat gebruiken jullie voor de leuke buitenkant? En hoe werken jullie de randjes netje af? Ik hèb geen lockmachine.
@Juffie Ik heb ook een BabyBjorn draagzak maar dan de biologische katoen versie en die is een beetje groen spijkerstof achtig. Ik heb alleen geen idee hoe je daar een hoes voor moet maken. Misschien gewoon uit gaan proberen. Ik denk persoonlijk allen als je er een hoes voor maakt en je doet de baby erin dat de stof dan mee gaat schuiven naar beneden, snap je wat ik bedoel..??
Hee! Binnenkant kan inderdaad fleece of badstof, buitenkant doe ik meestal gewoon katoen. Dat heb je in alle soorten en kleuren. Afwerken doet volgens mij vrijwel iedereen met biaisband.... das even een kwestie van oefenen om het er mooi om te krijgen, maar dan heel simpel en leuk!
Hoi meiden, Even geleden dat ik hier was! Projectjes hebben ook even stilgelegen! Maar heb vandaag een badcape gemaakt! Helemaal voor het eerst voor onze boy! Zie hier het resultaat. Heb wel steeds meegelezen! Er zijn weer erg mooie dingen gemaakt. Leuk hoor die omslagdoek met uiltjes! Zie hier mijn badcape. Binnenkant van badstof, buitenkant boerenbont
Ik heb aan de binnenkant idd fleece (badstof kan ook). En voor de buitenkant een leuk katoenen stofje. Ik heb wel een lockmachine, maar die heb ik voor een doek niet nodig, omdat je alle randjes afwerkt met biaisband.
Net maar FF gegoogeld wat baisband is maar dat is wel een leuk om dat te oefenen op een omslagdoek. Morgen naar de stofjes markt in Utrecht en dan maar hopen dat ik tussen alle kleine frutseltjes baiseband kan vinden hahah
Gaan kijken bij een fourniturenkraam en anders gewoon even vragen. Als je de omslagdoek van twee stoffen maakt, kun je hem overigens ook gewoon binnenstebuiten stikken en dan omdraaien en dicht op de rand nog eens doorstikken. Maar met biaisband vind ik altijd wel erg mooi.
Ik vind met biaisband idd wel mooier... Maar soms kan ik geen passende kleur vinden en dan keer ik hem idd ook wel eens... En de forniturenkraam heeft idd bakken vol biaisband.... Ook heel leuk, biaisband met een klein kantje er aan
Ik wil eigenlijk zelf 2 witte lakentjes gaan maken met op de omslag iets met zilveren sterren... nu had ik al gekeken naar naaiapplicatie's of strijkplaatjes, maar die zijn óf niet te vinden en als ze al te vinden zijn erg duur (3,5e euro voor 1 zielig sterretje) heeft er iemand een leuk idee waarmee ik zelf vrij goedkoop maar wel leuk iet in elkaar kan flansen?
Vliesofix! Ik heb het toevallig zelf voor het eerst gebruikt op mijn naamslinger met een vogeltje en vlindertje uit een katoenen stof met print... Je strijkt dat spul aan de achterkant er op, knipt de vorm uit die je wil hebben, haalt het papiertje van de achterkant en strijkt het vervolgens op de plek waar je hem wil hebben. Het werkt top! Ik heb het gewoon met 100% katoen gedaan en het rafelt niet! ziet er heel strak uit! Alleen dan moet je ergens zilveren stof vandaan halen
Wat vind je hiervan? Details[cat]=10&tx_ttproducts_pi1[product]=639&cHash=8bbd7c55ae Ik krijg de link er niet goed op, maar hier hebben ze glitterfolie. Hier kan je de applicaties uithalen.... Kan je nog meer uithalen dan alleen de sterren....
De wieg is ook klaar. Het is een oude die mijn moeder opnieuw bekleed heeft en ik heb er een bijpassend lakentje bij gemaakt. Helaas is het geen standaard maat en moet ik alle hoeslakentjes op maat maken Bekijk bijlage 171098
estertie: wat een enorm lief wiegje!! het einde is ook in zicht van mijn speelkleed... nog eenmaal mooi rondom naaien en dan is ie af!! haha heb het mezelf weer veel te moeilijk gemaakt hoe ik m wilde hebben maar hij is goed gelukt Bekijk bijlage 171112 beetje bewogen
@ivfje Wat een stoer kleed maar ook weer lief door de vlindertjes. Doe je dan nog een koord door de lusjes om hem bijeen te trekken?