Ooo wat is het een mooie aankleedkussenhoes geworden! Volgens mij heb ik hetzelfde patroon. Moest je veel aanpassen? Ik heb een aankleedkussen van de Hema gekocht, welke heb jij? Ik zit ook te denken een gekleurde van de Prenetal te kopen. (Een voor boven en een voor beneden hihi).
Inderdaad Jiska! Wat is dat een prachtige hoes geworden! En ook zo netjes en secuur! Is het alleen een hoes of ook met vulling? Ik ben nu bezig met een gewatteerde hoes voor om een aankleedkussen van Miss Little (Sewingroom Miss Little, ook erg leuke dingetjes maakt zij!). Maar moest wel even 10 keer lezen voordat ik helemaal door had wat ze nou precies bedoelde (ligt aan mijn eigen onkunde hoor )! Ik ga 'm van het weekend afmaken, plaats ik een foto. Het dekbed van Ikea bevalt heel goed! Voor het boxkleed heb ik inderdaad ook een dubbele laag gedaan, lekker zacht! En geen geld, ik had de 2-pers versie gekocht voor 4,99! ga binnenkort nog 1 halen, denk ik. @Polkadot Dat is ook zo hoor! Ideaal om een aankleedkussen zowel boven als beneden te hebben! Mijn advies is ook om overal een stapeltje luiers te bewaren met een doosje billendoekjes en een tube billencreme!
@Lisszy Ja inderdaad! En natuurlijk moet daar ook weer een leuke hoes om Op die site zie ik ook een snoetenpoetser hoes patroon. Lijkt me erg leuk! Alleen wat is het hihihi. Zijn dat andere doekjes dan de billendoekjes? Ik zie vaak mama's onderweg de snoeten van kindjes met wegwerp doekjes afnemen maar geen idee of dat nou andere doekjes zijn!
Wat mooi geworden zeg dat boxkleed en dat aankleedkussen!!!! Wil het toch ook echt gaan proberen hihi (nu eerst op zoek naar tijd.........)
Hahaha, wacht maar, over een tijdje ben je een expert in dat soort zaken! Snoetenpoetser zijn inderdaad andere doekjes dan billendoekjes. Deze zijn speciaal voor vieze handjes en snoetjes. Ik gebruik ze tijdens en na het eten. Voor onderweg heb ik ze soms ook mee, maar vaak gebruik ik dan gewoon een billendoekje, werkt uiteraard ook prima! @siepie Dank! Straks lekker in je verlof? Dan kun je helemaal los gaan voor je kleine!
Idee voor de minder geoefende doe-het-zelf-er. Ik heb een boxzak gemaakt een tijd terug. Toen mijn dochter nog veel in de box lag werd de berg speelgoed ook steeds groter. Ik heb toen een oud kussensloop genomen. Dat was ongeveer de maat die ik wilde hebben. Ik heb de omslag die je normaal naar binnen vouwt los gehaald en zo vast gezet dat de flap dus naar buiten hing. Met wat banen stof de zak wat leuker gemaakt en lussen aan de bovenkant gemaakt (waar ook de flap zit) en met klittenband of een knoop zet je de lus vast om de rand van de box. Ik heb er geen foto van want het ligt ergens op zolder in een doos. Wie weet een leuk idee voor anderen!
Ja ja, nog een paar weekjes werken....! Wil een boxkleed gaan proberen met hulp van mijn oma en 2 kussenhoezen. Ook wil ik een schommelstoel gaan beplakken met decopatch papier.
Ja, ik zei ook: als ik verlof heb, ga ik beginnen! Maar ik moet nog een weekje werken en ik heb het boxkleed en de aankleedhoes al (bijna) af! Een schommelstoel met decopatch is ook een superleuk idee! Ik ga straks de letters van de naam van de kleine pimpen met stofjes en applicaties. Was net bij de Hema en daar hebben ze ook leuke lintjes en satijnen bloemetjes! @Zomerjurk Klinkt simpel en leuk, zo'n boxzak! Nog even een andere naaimachinevraagje: Hoe dikker de stof/lagen wat je moet naaien, hoe dikker de naald?!
Ik zou niet te grote naald doen. Hoogstens 80. Ik stik katoen normaal met een 70. 90 of hoger zou ik niet doen, tenzij je er niet doorheen komt. Maar anders maakt het te grote gaten in je dunne katoen. Even testen op een stukje met zelfde vulling dus. Ik denk dat het is van hoe stugger de materiaal, de dikker de naald. Zoals spijkerbroeken, meerdere lage ribstof enz. Maar een dekentje is zacht en zou niet hoeven met een 90 denk ik.
Naaimachine is hier alweer opgeruimd. zit echt te wachten wanneer ukkie zich aandient! Zal eens proberen wat fotootjes te plaatsen. Deze is van het boxkleed. Ik had ook dekbed van ikea gebruikt. Heb het wel dubbel gebruikt, anders vond ik het te dun. En heb er nu zelfs nog een oud boxkleed onder gelegd. Eigenlijk is het net zo dik/dun als andere, maar als het zo lekker dik is, ligt natuurlijk wel fijner.
En deze van de boxtas. Kleur is wel niet helemaal bijpassend bij het kleed, maar had niet genoeg meer en wou hem toch per se afmaken haha.
Van de vlaggetjes helaas geen foto beschikbaar. Iemand nog ideetjes voor kleine projectjes die ik al wachtende kan doen. Kussenhoezen heb ik al genoeg, is niet nodig.
Leuke hangers? Via google-afbeeldingen kun je urenlang neuzen en ideetjes afpikken. Ik heb een hanger gemaakt met de naam van mijn zoon. Naamhanger vilt, dan zie je er eentje in rood met "Amber". Die heb ik nagemaakt. Volgende project is een kekke konijn; wit vil met zilveren garen, hij wordt erg leuk!
Ukkepuk, leuk zeg!! Weten jullie of het ook haalbaar is om zelf bekleding voor een fietsstoeltje te maken? En hebben jullie evt. een patroon?
Arri als het zou lukken is het een heel leuk idee een eigen ontwerp voor fietsstoeltje! Maar heb eigenlijk geen idee hoe je dat aan zou moeten pakken. Misschien een bestaande bekleding overtrekken? Als je een ander ideetje hebt let me know! Die van ons kan ook wel gepimpt worden!
Leuk weer al die foto's! Ik ga van de week een naamslinger proberen te maken. Dus gewoon driehoek vlaggetjes met de letters van de naam erop. Ik heb niet zoveel ervaring dus even een vraag. Als ik die letters gewoon uitknip, kan ik ze er dan gewoon opnaaien of moet ik zigzaggen, Of moet ik zelfs een zoom langs de letters doen? En als ik de stof van de vlaggetjes dubbel doe. Dus voor en achterkant met mooie stof is het dan stevig genoeg of moet ik er iets tussen doen? Ik hoop dat jullie me begrijpen?!
Heb geen antwoord op al je vragen. Maar misschien wel een tip. Bij hiphandwerk.nl verkopen ze chemage. Als je hiermee de stof insmeerd op de lijnen (van je letter die je op het stof hebt getekend) en dit laat opdrogen, gaat het daarna niet meer rafelen. Hoef je dus geen zoom te maken. Handig spul!