voor een aankleedkussenhoes: Uitgeverij Snor staat een plaatje met de afmetingen van de verschillende stukken die je nodig hebt en een aparte werkbeschrijving. Etsy is sowieso leuk om allemaal dingen te vinden trouwens. Meest leuke, gekke en mooie dingen zijn erop te vinden. Superwebiste!
even een respectje voor jullie...heb even terug zitten te bladeren jeetje wat een prachtige dingen maken jullie...zou willlen dat ik het kon...mn moeder doet geregeld een poging mij achter de naaimachine te krijgen maar kan dat gewoon niet...heb eht geduld niet en snap echt niets van dat apparaat...zodra het garen breekt weet ik al niet hoe hij erop moet haha dus hierbij: ga zo door dames
Ik lees al een hele tijd mee en heb al het nodige gemaakt voor mn kindje en krijg ook veel inspiratie van alles wat hier wordt gepost. Ik zie dat veel mensen op zoek zijn naar leuke patronen. Hier een paar websites en boeken waar ik veel gebruik van maak: websites: www.sewmamasew.com (engels): veel leuke ideeen, patronen en tutorials. www.fabricworm.com (engels): ontzettend veel leuk stofjes! Moda Bake Shop (engels): veel quilt patronen, maar oa knuffels, tassen en kleding. boeken: "kleding en knuffels voor kleintjes" (incl. patroonbladen) van Amy Butler. hierin staat oa een ontzettend schattig jurkje, twee verschillende luiertassen en leuke slofjes. "handmade beginnings" (engels, alle maten in inches, met patronen) van anna maria Horner. hierin oa een onzettend mooie voedingsblouse, diverse quilts en een geweldig boxkleed. Beide boeken bevatten ook veel basis uitleg van technieken. Met het eerste boek ben ik zelfs ooit begonnen met naaien.
Een paar van mn projectjes: boxkleed en ooievaar voor straks (ik heb ook nog een roze broekje gemaakt )
Nog twee: Een shirt voor me zelf voor het geven van borstvoeding. Aan de zijkanten kun je het shirt makkelijk open slaan. komt net uit de was en moet nog gestreken worden..... en een slaapzakje.
Ik kreeg deze site gemaild van mijn zus. Staan ook super leuke dingen op! Wat maakt Suzette nu? » Zelfgemaakt
Wat een leuke dingen komen er weer voorbij Ik kwam er vanochtend achter dat ik helemaal geen slabbetjes heb gekocht, dus ben meteen achter de naaimachine gedoken. De spuugdoekjes had ik eerder al gemaakt. Bekijk bijlage 175815
Ik heb vandaag een naaiworkshop gedaan en ik moet zeggen, ik ben verslaafd!! MOET een naaimachine hebben nu Ik heb een kubus gemaakt met labeltjes, heb alleen geen foto maar wel een voorbeeld van wat ik gemaakt heb. Zelf heb ik de kleuren grijs met witte bloemetjes, fuchsia met witte hartjes en donkerpaars met witte bolletjes gebruikt. Bekijk bijlage 175838
Wat hebben jullie trouwens voor een naaimachines? Als ik zo op internet kijk zijn er zoveel verschillende prijsklasses. Deze leek mij wel wat, wat denken jullie? Toyota - JFS21 - naaimachine + tas + naaikit? Bestel nu bij wehkamp.nl
Liene, wat een mooie dingen heb je gemaakt! dat boxkleed heeft vast veel tijd in gezeten.. echt super! uhm.. weet niet wie het vroeg, maar het matje kan niet in het luiermapje. Het mapje had ik eerst gemaakt. Dat was het enige wat ik mee in mijn tas had voor mijn grote knul. Maar toen er nog een klein meisje kwam was een lekker zacht verschoningsmatje ook wel erg handig. Je kunt ze ook twee in een maken, maar dat heb ik dus niet gedaan.
Wat een leuk boxkleed. Ik heb een husqvarna naaimachine trouwens. Ben ik wel echt gelukkig mee. Had eerst een goedkopie die steeds rotter ging lopen en resultaat ook niet mooi mee was. Dat laatste gaf me zoiets dat ik het niet de moeite waard vond voor onderhoud, gewoon de deur uit dus.
gisteren trouwens voor het eerst aan het prutsen geweest met een echt patroon. mijn manier van werkbeschrijving opvolgen klopte niet helemaal met de beschrijving. - doe de goede kanten op elkaar en stik alles 1 cm rondom'. Ok, ik alles rondom gestikt, wel zo slim om een stukje open te laten om te keren. Krijg je vervolgens te horen welke naadjes je allemaal moet gaan stikken, vroeg me al af hoe je het nou ooit kon gaan keren als je alles naaide, maar wat bleek: de eerste aanwijzing was een algemene aanwijzing dat je alles 1 cm moest doen en vervolgens kreeg je stap voor stap de stikuitleg.. ok.... vanavond een herkansing..
ik heb trouwens een singer, voor mijn verjaardag gekregen van mijn moeder. was rond de 100 euro geloof ik. doet het tot nu toe prima. mijn moeder heeft ook een toyota, weet niet of het dezelfde is, maar die doet het ook prima.
Ik heb een Janome naaimachine, vrij prijzig (600,-) maar gebruik hem voornamelijk 'zakelijk'. Wel een hele fijne machine
Ik heb een husqvarna met borduurdingen erop.. He... ik ben trots! Heb net een rits erin gezet hah! Nog nooit gedaan, maar das best makkelijk om te doen!! Nu zit ie geregen morgen maar even naaien en dan is de roze hoes helemaal af.. Morgen ff een rode rits kopen dan heb ik 3 hoezen voor mn nieuwe voedingskussen, lijkt me voldoende.
Dames bedankt voor de reacties op wat voor naaimachines jullie hebben. Ik heb gisteren ook op een digitale Janome genaaid en dat was natuurlijk super, dus denk dat een goedkope Toyota in het begin inderdaad wel even gaat tegenvallen maar ik heb niet echt zin om nu meteen een naaimachine van honderden euros aan te schaffen