Wie heeft er (veel) genaaid voor de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jiska, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hermiek

Hermiek Bekend lid

16 mrt 2011
    515
    0
    0
    SPH'er in een psychiatrisch ziekenhuis
    Overijssel
    Nou, ik heb al heel erg veel tassen gemaakt, maar dit is ècht geen standaard patroon van een tas hoor!
    Ik kon het ook wel doen, zoals je ziet aan de foto's is de tas af! Maar het patroon is gewoon ontzettend onduidelijk, er zijn veel stappen niet beschreven en de afwerking binnenin is gewoon niet mooi.

2. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoor net dat de oma van mijn vriend nog een naaimachine heeft staan en er niet meer mee kan werken. Een Husqvarna van 30 jaar oud. Straks even op gaan halen en me daar maar eens op gaan uitleven. Wat zou ik eens proberen te gaan maken? :p

3. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hoi meiden,

Wat een leuke dingetjes zeg!

Ik heb nog nooit een naaimachine aangeraakt maar wil eigenlijk zelf een dekbedovertrek maken. Is dat moeilijk om te maken?

4. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Het boxkleed was inderdaad aardig wat werk, maar een voordeel: het zijn allemaal rechte stiksels. Wat me uiteindelijk het meeste moeite en tijd koste was alle stofjes bij elkaar te zoeken. (per kleur: één donker, een licht en een bijpassend printje voor onder de "flapjes")

Ik ben nu gestart met een groot quilt voor over ons bed (2 x 2 meter, vergelijkbaar met deze). Het vinden van stofjes is hierbij nog een groter crime. Vermoed dat ik hier het komende jaar nog wel mee bezig zal zijn....

5. Hermiek

Hermiek Bekend lid

16 mrt 2011
    515
    0
    0
    SPH'er in een psychiatrisch ziekenhuis
    Overijssel
    Begin met wat makkelijks! Een slab of een schouderdoek! ;)

6. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Voor de maxi cosi

De verkleiner ga ik met de hand pimpen, daar ga ik me niet aan wagen om helemaal zelf na te maken..

7. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Wauw juffie. Je hebt echt talent. Zooo netjes en leuk!
    Ik ga straks naar de winkel van de stoffenkraam om een stofje te halen. Ik wil die laarsslofjes maken die op een van die sites stond. Ik ben erg benieuwd of dat lukt.

8. juffie2008

@ Liedjepiedje
    Ben je nog geslaagd voor stof?
    Bedankt voor je complimentje bloos bloos...

Hij is af, ik heb de verkleiner met de hand versierd, de stof er gewoon opgenaaid, tijdens sex and the city 2 hihi

9. juffie2008

de maxi cosi gepimpt

10. naya25

naya25 Lid

24 nov 2009
    93
    0
    0
    NULL
    Nijkerk
    Super juffie ook de complimenten vanmijn vriend!zelfs hij vond he leuk hahaha.

Ik ga morgen wat bollen wol halen wat dekentjes maken voor in de wandelwagen en als ze mooi worden ook voor in de wieg.
    Ook is mij luier etui erg leuk geworden ga er denk ik nog een paar maken gewoon omdat ze leuk zijn!

11. juffie2008

Dank jullie wel, ben er zelf ook erg tevreden mee :D
    Nu nog een dingetje, een lekkere warme fleece deken voor in de maxicosi en dan ben ik cht klaar haha en gaat mn naaimachine weg voor een beurt..

12. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    leuk Juffie :)
    hoe heb je de verkleiner gedaan dan ?
    Ik had m gewoon overgetrokken op papier en toen op t stof gelegd ging prima , de gaatjes voor de riepmjes heb ik er ook zo op gedaan was piece of cake t rolletje heb ik gevuld met n opgerold stuk fiberfill en dat zit ook tussen de 2 lagen stof :)

13. juffie2008

Ik heb het er gewoon op genaaid, dus stuk stof op de oude verkleiner genaaid met de hand. Ik wilde wel de oorspronkelijke verkleiner aanhouden ivm veiligheid..

14. mamavannathan

10 aug 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    eindelijk mijn boxkleed afgemaakt. zat een beetje tegen het stiksel aan te hikken dat ik een stuk vanaf de rand heb gemaakt. liep snel vast en de fleece die onderaan zat is een beetje elastisch, dus lastig om recht te houden, maar uiteindelijk toch redelijk gelukt. zou als ik weer zo'n stiksel wil denk ik sneller katoen aan de onderkant doen, of het stiksel laten zitten.

15. mamavannathan

10 aug 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    superleuke maxicosi trouwens! ben helemaal geinspireerd.. misschien ga ik binnenkort mijn groene maxicosi ook maar s omtoveren tot een prinsessenstoeltje..

16. mamavannathan

10 aug 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier trouwens ook maar weer aan een luiermapje/luieretui, want ik heb tafelzeil van lief! gevonden, te leuk!!

17. juffie2008

MamavanNathan
    Wat een prachtig boxkleed!! Supermooi!!

Heb je niet eerst de voering vastgenaaid voordat je het boxkleed in elkaar ging naaien? Dan lijkt het mij ook heel spannennd hihi..
    Ja leuk he dat tafelzeil!! Supergaaf!!
    Ik ben benieuwd naar je eindresultaat!!

18. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Schijt.... ik heb iets verkeerd gedaan bij dat fantastische patroon van miss little ;) waardoor het kleine zijzakje nu wel heel klein is geworden...
    Hmmm... denk dat ik maar even iets creatiefs ga doen... heb nog een bretelclipje liggen, misschien maar iets met een lint met dat clipje er aan zodat er nog een speentje of sleutel aan gehangen kan worden en in het zakje gestopt...

19. mamavannathan

10 aug 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    @juffie: dat was al de eerste fout, had een hoes gemaakt en dacht daarna de vulling er wel even in te doen. dat ging natuurlijk enorm schuiven. toen maar de vulling vastgeregen, de boel gekeerd en toen dus genaaid.. had beter eerst even naar een werkbeschrijving kunnen kijken, had me wat tijd gescheeld, maar goed.. je leert van je fouten he.. de stofjes van het kussen waren trouwens 2 meter voor 1 euro, da's nog eens leuk!

@zussie: dat is nog eens creatief bedacht!

denk dat het naaien even op een laag pitje komt want mijn zoontje van 3 heeft net zijn been gebroken.. papa kwam gezellig bij hem op de trampoline springen.. arme jongen, zijn hele been zit in het gips. en dat terwijl we net vandaag zijn bed naar zolder hebben gebracht.. dat wordt sjouwen..oeps..

20. juffie2008

@ MamavanNathan,
    Ach gossie, beterschap voor je zoontje!!

En die vulling, ja herkenbaar hoor.. Ik heb nooit een beschrijving gelezen voor een boxkleed heb zomaar wat gedaan haha.. maar volgens mij had ik het hier gelezen ;) Hij is prachtig daar gaat het om ;)
    Leuk zo die stofjes, leuke prijsjes ;)

Deel Deze Pagina