Wie heeft er (veel) genaaid voor de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jiska, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Dat had ik even ietsje erder moeten weten! :D
    Van de week heb ik de houten letters van de naam van mijn meisje bewerkt met stof, maar dat ging ook wat rafelen...
    Desondanks zijn ze wel heel erg leuk geworden, ik plaats een fotó als ze geboren is! :)

2. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Dat spul lijkt me ideaal. Ik zal straks eens op de markt vragen of ze dat ook hebben. Hoe spreek je dat uit?? haha
    En anders in het hobbywinkeltje op het dorp...
    Ik ben benieuwd!

3. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de vlaggenslingers heel makkelijk gemaakt hoor. heb met een kartelschaar vlaggetjes uitgeknipt. Die aan elkaar gemaakt met een biasbandje. Je doet er toch vrijwel niks mee, ze hangen gewoon dus ben niet zo bang dat de randen gaan rafelen. En letters met HOERA en de naam erop geplakt met textiellijm.
    Door de verschillende stofjes ziet het er heel leuk uit!
    Was echt zo gedaan. Ze liggen nu netjes opgevouwen zodat ze niet meer kreuken tot de baby geboren is. Deze gaan volgens mij veeeel langer mee dan zo'n vlaggetjes slinger van kunststof. Die kreuken bij mij altijd zo.

4. Konijn87

Konijn87 Actief lid

Hoi dames,

Ik kom hier ook even binnenvallen. Straks na mijn werk even de rest van de berichtjes bijlezen. ;)

Ik heb - voor ik zwanger was - ook al heel wat kleertjes genaaid, spijtig genoeg was ik in de eerste maanden van de zwangerschap niet meer in staat om nog achter de naaimachine te kruipen, maar ik heb alweer volop zin om eraan te beginnen!

Ik volg dus héél graag mee!

Is de site: patronen om babykleertjes zelf te maken hier trouwens al ergens gepost? Daar staan wel wat patroontjes op die je gratis mag gebruiken! Ik heb er al enkele dingen van geprobeerd en de patroontjes aangepast!

Heeft er trouwens iemand toevallig een leuk patroon voor een zwangerschapsrok? De zwangerschapsmode is zó duur en ik vind amper iets naar mijn smaak.

Liefs!
    konijn

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wat staan er weer leuke dingen op! Die aankleedkussenhoes, dat boxkleed en die zak ook helemaal geweldig!

Hier staat het even stil, heb donderdag een examen, daar moet ik nu hard voor boeken. Jippie met bijna 35 weken nog even examen doen.

Maar vraagje nog, heb een patroon binnen voor een slaapzak, wat voor stof-voering kan ik daar het beste voor gebruiken?

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

@konijn, dat vind ik dus ook en ik vind het zonde van mijn geld, omdat ik het toch maar zo kort aan heb. Ik heb dan geen patroon daarvoor, maar misschien heb je van een gewone rok liggen en kun je daar een positie van maken?

7. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Ik ga een wikkelrok maken. Dat is handig tijdens de zwangerschap maar ook te dragen erna.

Ook ga ik een ruime tuniekje maken. Lekker fijn voor de zomer voor na de bevalling, dan voel ik me wat beter of de niet perfecte buik hihi. En het zit fijn en staat leuk!

Zat aan deze patronen te denken:

The Versatile Wrap
    Shearwater Kaftan

8. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ik heb mn vlaggetjeslijn klaar! Hij is zoooo leuk geworden! Ik ga binnenkort foto's maken maar pas plaatsen na de bevalling want de naam staat erop!

9. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
  10. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
  11. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Oh wat leuk zo'n vlaggetjeslijn!!! Misschien moet ik daar ook eens aan beginnen!
    Ik wacht nu nog even totdat ik verlof heb, dat is aankomende maandag en dan ga ik me storten op een lakentje voor de co-sleeper!

Babykleertjes durf ik me nog niet aan te wagen... Misschien als de kleine meid er is en ik er nog tijd voor heb! ;)

Trouwens dat boxkleed en die boxzak, supermooi gedaan!

12. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ik wil graag een leuk lakentje met boerenbond omslag maken voor het wiegje. Nu heb ik niet zo heel veel ervaring met de naaimachine, daarom een vraagje aan de ervaren mensen.
    Hoe hebben jullie jullie lakentjes gemaakt: gewoon een goedkoop wit lakentje gekocht en er een brede rand van zo'n 20 cm opgenaaid van een mooie stof voor een mooie omslag of het hele lakentje zelf uit 1 lap stof gemaakt.

Ik zat eerst te denken aan het naaien van een omslagrand aan een goedkoop wit lakentje, maar zat me nu af te vragen of dit juist niet ingewikkelder is om netjes voor elkaar te krijgen.

13. mickey80

mickey80 Actief lid

24 aug 2008
    359
    1
    18
    ik heb het aan een wit lakentje gemaakt. Ging best makkelijk! :)

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik heb bij de prenatal een wit lakentje gekocht en die gewoon gepimpt. ;)

15. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik wil ook graag een dekbedhoesje maken, en daar een eerst een wieglakentje in doen.
    En dit hoesje is echt prachtig, liedjepiedje!! Even een vraagje, de achterkant van de hoes is dat van bloementjesstof en de voorkant ruitjes en dan heb je de rand omgeslagen? Ik zit al dagen te dubben hoe ik nou die rand mooi krijg... ;)

Betreft het lakentje, ik zal een wit lakentje gebruiken, daar een rand aan stikken van een mooie stof. Die sla je dan om het dekentje, heel makkelijk! :)

16. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liedjepiedje jouw vlaggetjeslijn is ook erg leuk geworden!
    Was er al helemaal aan gewend dat wij weer een jongetje gingen krijgen, maar als ik dat roze zie kriebelt het toch wel!!

Wb het lakentje zou ik ook een goedkoop wit lakentje kopen en daar dan een stuk stof aan naaien. Ik moet wel zeggen dat wij bij het ledikantje de dekentjes en lakentjes altijd (op advies kvz) dwars in het bedje legde. Dus niet de normale weg, maar juist een kwartslag gedraaid omdat je je babietje dan beter in kan stoppen. Misschien wel iets om rekening mee te houden als je het lakentje gaat pimpen. Zou zonde zijn als je aan 1 kant een mooie rand stof hebt zitten en je die niet ziet omdat die is ingestopt! Geld trouwens alleen voor het ledikantje omdat dat zo breed is. De wieglakentjes hebben we wel altijd in de goede weg gebruikt.

17. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38

Ik heb inderdaad gedaan zoals jij het hebt beschreven. Dus allebei de kanten een andere stof en dan omgeslagen.
    Ik heb deze stoffen bij de stoffenkraam gekocht.

Dank je wel Ukkepuk!
    Je kan toch ook zo'n vlaggetjeslijn met stoere jongenskleuren maken! Aqaublauw met appeltjesgroen! Super stoer!

Ik wil ook nog zo'n omslag maken voor billendoekjes voor in mn luiertas. En het liefst wil ik het dan zo maken dat ik aan de achterkant er ook een luier in kan doen. Heeft iemand een tip hoe ik de achterkant dan kan maken? Misschien met een rits ofzo?

18. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ukkepuk80; ik wil een lakentje voor de wieg maken, dus hoef er niet op te letten. In ieder geval bedankt.

Ik zit een beetje te twijfelen hoe ik een stuk stof netjes aan een wit lakentje krijg. Zouden jullie dit er op of er aan maken?

19. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Dank! Dus je hebt het hoesje gemaakt, dekentje erin en toen omgeslagen zodat je boven aan het dekentje een strook dubbel hebt, OF
    Hoesje gemaakt, dubbel gevouwen (en vast zetten met wat steekjes) en dan dekentje in zodat het dekentje niet dubbel geslagen wordt?

20. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik zal een dubbele achterkant/bodem maken waar je een luier in kan schuiven. Ik denk dat je dan niet eens een rits erin hoeft te maken.
    Je kan er ook een lipje met klitteband overheen maken om te voorkomen dat de luier er eventueel wel uitschuift, net als de bovenkant alleen dan in het klein, zeg maar. :)

Deel Deze Pagina