Wie heeft er (veel) genaaid voor de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jiska, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
  2. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ik heb het gedaan zoals je eerste omschrijving!
    En over dat hoesje... ik vond dit hoesje op internet. Ik denk dat ik m ook zo gaat maken...
    Bekijk bijlage 123423

3. Marieke Hulshof

17 jan 2011
    6
    0
    0
    NULL
    Nijmegen
    Ik zit al ruim 20 jaar veel achter het naaimachine, al vanaf mijn achtste. Na jarenlang kleding voor mijzelf maken is het nu echt heel leuk om allemaal kleertjes en andere dingetjes voor mijn kindje en kindjes van vrienden te maken. Ik wil nog even afwachten of de nieuwe baby een jongetje of een meisje is (weten we, als het goed is, volgende week!!) en dan duik ik mijn lapjeskast(en) weer in.
    Voor mijn vorige zwangerschap heb ik een positiejas genaaid, echt ideaal! Ik hem hem nu ook weer aan. Ik zie zo vaak zwangere vrouwen lopen met een open jas of maar met een vest, terwijl het echt al wel heel koud is.:( Het is misschien ook wel moeilijk om een goede (en leuke!) positiejas te vinden. Op De positiejas, voor elk seizoen, hip en betaalbaar van babywalz  - babywalz zag ik wel een paar echt mooie jassen. Hoe doen jullie dat met je jas? :(

4. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Marieke Hulshof. Ik heb een jas van Hans Textiel in mn gewone maat. En ook al ben ik nu echt dik... hij gaat nog steeds dicht! Dus daar ben ik wel blij mee.
    Ik ben absoluut niet ZO goed in naaien dat ik kleding kan maken.... daar is mijn 'talent' echt te amateuristisch voor!!
    Gaaf dat jij zelfs jassen kan maken!!

5. Konijn87

Konijn87 Actief lid

@ Marieke Hulshof: knap dat je je eigen positiejas gemaakt hebt! Ik ben er ook aan begonnen maar was de eerste drie maanden te ziek om achter de naaimachine te kruipen. Ik zal er dringend eens aan verder moeten werken! Als hij ooit nog klaar geraakt, dan zal ik een foto posten! ;)

6. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liedjepiedje ik heb ook een vlaggenlijn gemaakt met verschillende motiefjes in blauw en rood erbij. Ziet er ook leuk uit hoor. Maar als ik dat roze zie van jullie denk ik stiekem ff, een meisje was ook leuk geweest ;)

Marieke knap hoor dat jij ook nog je eigen jas kan maken! Ik heb bij V&D een gewone jas gekocht, maar wel A-lijn model. Nu ik op het eind loop kan ik hem zelfs nog makkelijk dicht. Was helemaal niet zo duur en hoop dat ik hem daarna ook nog aan kan. Ik ben wel blij met mijn goed passende jas. Alleen een vest ofzo was voor mij ook te koud geweest. en dat terwijl ik helemaal niet zo'n koukleum ben. Maar had niet met al die sneeuw van december met een open jas ofzo willen rond lopen. Brrr...

Lisszy dat deken+lakentje in één is idd erg handig! helemaal om mee te nemen voor onderweg. En zo makkelijk te maken volgens mij! Die ga ik onthouden!

Ga zo eens ff op zoek naar leuke baby-kinderkleding patroontjes. Na al dat naaien heb ik er echt weer zin in om meer uit te gaan proberen!

7. Konijn87

Konijn87 Actief lid

Ik vind dat lakentje-dekentje in één een heel tof idee! Ga het één van de weken zeker eens uitproberen! Wat lijkt jullie het beste? Gewoon een lap badstof van 100x150 op een even grote lap katoen stikken (goede kanten op elkaar), keren en op de naad nog even doorstikken? Zouden de badstof en katoen onderling dan niet te veel gaan schuiven?

8. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik denk dat je een perfecte werkomschrijving hebt geplaatst! :D
    Eventueel een biasbandje erom heen en klaar is het dekentje!
    En ik denk dat het wel meevalt met verschuiven van de stof!

Ik ga er zeker aan beginnen als ik mijn dekenhoesje af heb!

@Marieke
    Wat knap dat jij een positiejas kan maken! Ik waag me echt niet aan (kinder)kleding! ;)
    Ik heb als jas voor nu één van Mama Licious. En ookal ben ik nu behoorlijk bol en rond, ik pas 'm nog steeds.
    En als het weer wat zachter is, vanaf een graad of 8/9, doe ik gewoon mijn lange gebreide vest van H&M aan met een sjaal. Ik heb het tegenwoordig niet zo snel meer koud (zat vanmiddag ook in een hemdje beneden, mijn vriend snapte er niks van, hahaha :D)

9. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wat een leuke dingen weer!
    Heb me er nog steeds niet aan durven wagen, gaat wel gebeuren binnenkort!
    Ik heb een jas van de bijenkorf (van de zus van mn oma ;)) een houtje touwtje jas waar ook een rits in zit, lang zwart.
    ideaal.

10. Konijn87

Konijn87 Actief lid

Haha, bedankt! :D
    Ik ga er één van de weken ook eens aan beginnen. 'k Zal laten weten hoe het gelukt is en of ik nog tips heb ;)

11. Marieke Hulshof

17 jan 2011
    6
    0
    0
    NULL
    Nijmegen
    Hoi hoi,
    Bedankt voor alle complimenten. Op zich is het geen rocket science, maar inderdaad wel handig als je heel wat jaren naai-ervaring hebt. Ik heb de jas ook hard nodig, ik ben nu bijna 20 weken onderweg, maar aan mijn buik is dat niet te zien. Het lijkt een buik van 30+ weken.

12. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Zo, hier van 't weekend en gisteravond weer geknutseld:
    - een ledikantlaken: wit laken van de HEMA, blauw geruite lap stof erop genaaid met een kantje er weer overheen.
    - een wit badstoffen aankleedkussen gepimpt met 3 donkerblauwe harten met witte ballen
    - een vogeltje voor boven de wieg
    - een broche voor een neutraal shirtje voor als ons tweede kindje een meisje is

Heb vanmorgen ook een deken en een hoeslaken gewassen met blauwe verf... ben benieuwd naar het resultaat.

13. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Jullie hebben me aangestoken ;)
    Heb een naaimachine gekocht en wil beginnen met wat kussenhoesjes maken voor in de fietskar.
    Niet de standaardmaat dus.
    Tips zijn welkom :(

14. Superano

Superano Actief lid

26 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    velobabe, geen flauw idee... ben zelf ook helemaal niet zo crea... overleg veel met moeders! :) En doe het liefst alles met de hand.

15. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Leuk topic dit. Ik ben ook flink aan de knutsel voor onze beeb. Tot nu toe heb ik:
    - paars wit geruit hoeslakentje voor het wiegmatrasje
    - 2 paars geruiten wieglakentjes, heel simpel een zoom gelegd in lap stof, leek mij makkelijker dan een stuk stof aan een bestaand lakentje te maken
    - een omslagdoek
    - een wrapper, maar dat patroon bleek wat vreemd dus die ga ik niet veel gebruiken

Ik heb nog plannen voor:
    - een boxkleed met naam (naam heb ik al op de stof gemaakt)
    - 2 paarse lakentjes met leuk figuurtje oid
    - jurkje
    - broekje
    - nog een hoeslakentje voor het wiegje

Ik heb wel wat foto's, alhoewel ik de paarse dingen niet mooi op de foto krijg... Ik zit nu op m'n telefoon dus die foto's volgen nog.

16. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    velobabe ik zou gewoon de maat opnemen van de fietskar. Zal toch gewoon recht toe recht aan zijn lijkt mij?
    De kussentjes kun je dan opvullen met fiberfill of een goedkoop dekbed bijv IKEA (evt dubbelvouwen).
    Ik zou gewoon eens wat proberen.

Kuona ben benieuwd naar de foto's! Altijd leuk om creaties te zien van anderen!

Ik ben nog steeds beetje op zoek naar leuke patroontjes voor kinderkleding. Zou ook wel oudere uitgaves van bijv knippie ofzo willen. maar ja welke uitgave moet je dan hebben?
    Of leuke losse patroontjes. Iemand tips of een idee?
    Op marktplaats staan eigenlijk allemaal echt heeeeel oude uitgaves, dat is ook weer niet echt de bedoeling.

17. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ik heb toevallig vorige week 2 knippies bij de bieb geleend. Ik heb ze daar doorgebladerd en degene met de leukste patroontjes meegenomen. Ze hebben hier alle recente knippies. Alleen de nieuwste mag je nog niet lenen. Ideaal. Nu kan ik thuis de patronen overtrekken en de werkbeschrijving overschrijven (mocht ik het niet redden binnen de uitleentermijn). Het kostte me op deze manier maar 30 cent ipv 6,95 als je een nieuwe koopt.

18. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb de aankleedkussenhoes voor zover in mekaar gezet,
    volgens het patroon wat hier werd aangegeven van snor.

Maar ik snap echt niet hoe ik de onderkant zó moet maken dat het nog om en af de hoes kan...Denk dat ik het niet met het elastiek ga doen maar met klitteband. Heb namelijk een stugge stof als hoes gepakt.
    Op de bovenkant wil ik het badstof ook met klitteband vast maken, met een zeiltje er onder tegen plasjes ;)
    Of hebben jullie en beter idee als klitteband?

@kuona: ik leen ze ook altijd op de bieb! gratis 3 wkn!

19. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    hoi liedjepiedje,

wat een leuk dekentje heb je gemaakt. wil je misschien stiekem aan mij vertellen hoe je dat gedaan hebt, dan kan ik zelf ook zoiets maken. het worden dan wel de jongenskleurtjes deze keer :).
    echt heel erg leuk wat je gemaakt hebt!

20. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Dank je wel voor het compliment. Ben er zelf ook heel blij mee!

Het is onwijs simpel. (Ik kan dat zeggen want ik ben absoluut geen talent in naaien!) Ik heb gewoon twee lappen stof aan elkaar genaaid. Aan een kant heb ik er een lintje op genaaid. Ik heb de onderkant aan twee kanten een stukje dichtgenaaid en de middelste helft gewoon open gelaten. Dekentje erin...en een stukje van de bovenkant omslaan en klaar! :)

Als je nog vragen hebt dan roep je maar hoor!

Deel Deze Pagina