Hallo, Ik weet niet of u mij kan helpen met iets, Ik zat in tijdelijke dienstverband die nu omgezet is naar vaste dienstverband! Ik ben 6 maanden geleden bevallen van een prachige kind met slokdarmafwijking. Door opstandigheden zit ik in de ziektewet al sinds mijn zwangerschap. Ik was van plan om na mijn zwangerschap weer te gaan werken maar helaas verblijven we meer in het ziekenhuis dan thuis. Waardoor ik geestelijke en lichamelijke problemen heb.. Kort gezegt we hebben lange weg te gaan met me zoontje.. Mijn werkgever vertelde me opeens dat ik beter naar lage uren contract kon gaan ivm me zoontje.. Ze zei dan kan je straks meer tijd voor je zoontje besteden. Ik werk 16 uur in de week en ze stelde voor om 8 uur te werken. Het leek erop dat ze me ook pushde. Ik was andere kant echt boos om zomaar mee te bemoeien in mijn leven en ook nog me komen vertellen wat ik moet doen. Ik had nog geen vaste contract maar tijdelijke dienstverband contract dus 3x half jaar gehad. Laatst werd ik gebelt door UWV en vertelde me hoe zit het met je contract het was een goede vraag want die heb ik nog niet ondertekend terwijl ik het allang al moest ondertekenen. Toen ik belde naar me werkgever hoe het allemaal zit vertelde ze me dat ik een vaste contract heb gekregen voor 8 uurtjes! Ik schrok enorm en was kwaad geworden waarom ze zonder mij overleg dit heeft verandert! IK HEB HAAR GEEN TOESTEMMING HIERVOOR GEGEVEN! ze vertelde ook nog kalm sorry ik had ook nog mijn andere dingen!!! Ik begreep er niks meer van hoe een werkgever zomaar mijn contracturen wijzigde zonder mij toestemming en niet eens de formulieren ondertekend! Wat ze vertelde is dat het niet goed loopt met de bedrijf maar die liep al jaren niet helemaal lekker ze hebben in amsterdam nog een andere vestiging die perfect loopt! Ik geloof haar zelf niet omdat ze in die tijd mij advieseerde om naar minder uren te gaan zodat ik mijn leven op een rijtje kon zetten! Heb ik ook nog mijn rechten? Is dit normaal wat kan ik hieraan doen? Ik wil mijn 16 uur contract gewoon terug. Ik hoop dat u mij hierbij kan helpen. Ik heb de contract niet ondertekend en wat ik ook erbij wil zeggen is, ik stelde haar een vraag: stel je voor ik wil later in de toekomst meer uren werken." Haar antwoord was dan kunnen we dat nog altijd regelen Hopelijk kan u mij goede advies geven hierin. Groet, Laprecious
Beste Laprecious, Wat een nare situatie zit je in. Ik kan me voorstellen dat je niet goed weet wat je moet doen. Helaas kan ik je geen advies geven. Je hebt een conflict met de werkgever en UWV Webcare is niet bevoegd je hierin raad te geven. Je kunt hiervoor bellen met het Juridisch Loktet (0900 8020) of een vakbond of rechtsbijstand inschakelen. Ik raad je wel dringend aan het contract voor 8 uur niet te ondertekenen omdat je hiermee eventuele rechten op een aanvullende uitkering kunt verspelen. Ik wens je veel sterkte met je zoontje. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare