Pff, wat ik net toch heb gezien.. Ik fietste terug van mijn werk en op een gegeven moment fietst er een vader met zoontje achter op de fiets voor me (zoontje +- 2 jaar oud). Toen ik dichterbij kwam zag ik dat hij aan het roken was, niet iets wat ik echt 'goedkeur' met je kindje achter je maar ok, niet mijn zaak. Toen ik weer iets dichterbij kwam en hij de rook uitblies overviel de sterke wiet lucht me. Meneer zat dus gewoon een joint te roken op de fiets met zijn kindje achterop die lekker alle rook in zijn gezicht kreeg. Dat is toch absurd? Mijn mond viel open, hoe kun je dat maken? Pff, onvoorstelbaar wat voor ouders er rondlopen. Dit bericht heeft verder geen bepaald doel maar was gewoon verbijsterd wat ik zag .
wat!! Dat meen je niet! Echt te belachelijk voor woorden, eigenlijk geen woorden voor dat iemand dat doet :x
hihi ja mijn keuze zou het ook niet zijn, ik vind blowen zoiezo mee iets voor pubers, als je het nog steeds doet als je een gezin hebt vind ik een beetje sneu overkomen (zou nog wat anders zijn als het een keer op een feestje of iets doet, of je nou dronken of stoned word maakt dan ook niet veel uit) Ik had het een paar dagen geleden ook bij een benzinepomp, ouders met kindjes in de auto en papa stapt uit en een wietwalm kwam je tegemoet, maarja het waren ook echt van die bepaalde types waarbij enig commentaar erop toch verloren adem is
Bahbah,, wat een aso's zijn er toch,, kan ik niet begrijpen. Vind dit net zo erg als mensen die wiet roken en zuipen beneden terwijl de kinderen op bed liggen.. Stel er gebeurd wat dan ben je stoned en aangeschoten (zat)
Tja de normen en waarden van jou hoeven niet die van een ander te zijn. Zolang papa nog recht kon fietsen en niet zijn kind van de fiets af gooide ach maak je er niet zo druk om...
are you serious, dus jij vind rijden met een borrel erop met de kids achterin ook prima? je bent onder de invloed van en je reageert anders dan dat je nuchter zou doen, ik denk dat iedereen zich grote zorgen hierom zou moeten maken, deelnemen aan het verkeer of dat nu met fiets of auto is blijft gevaarlijk en helemaal als je niet nuchter bent,...
En dat het illegaal en schadelijk is is een bijzaak? Verder is het niet zo dat ik er nachten van wakker zal liggen maar was toch zwaar verbaasd.
Grapje mag ik aannemen? Dit heeft toch niets meer met normen en waarden te maken? Dit is gewoon schadelijk voor het kind. Zeg je dat ook als iemand een kindje in elkaar slaat?
Zag het laatst dus ook, een stel met kindje (2-3 jaar), buggy, en lekker aan t blowen tijdens t lopen door de stad. Is het niet strafbaar, naast dat je in t openbaar geloof ik al niet mag blowen, maar extra met (je) een kind erbij? Het is inderdaad super schadelijk hoor!! Maar idd hoe kun je zo ondankbaar zijn!
Meen je dat nou? Maar als er nou iemand met drank/drugs je kind aanrijdt dan is het ineens wel heel erg en een mafkees....
Roken bij je kind vind ik sowieso not done. Tokkies gedrag. Maar ik heb liever dat iemand aan een waterpijp zit, zonder tabak, dan iemand die drinkt. Maar hé, maatschappelijk niet geaccepteerd
Heerlijk voor het zoontje..... Ergens heeft het wel met normen en waarden te maken. In dit geval in mijn ogen slechte.... Alle drugs en dus 'onder invloed van' middelen vindt ik not done om te gebruiken als je kinderen hebt! Natuurlijk uitgezonderd mensen die het moeten gebruiken zoals medicatie.
Idd, dit heeft te maken met normen en waarden. En in mijn ogen erg slechte! Ik vind het al erg dat er wordt gerookt in bijzijn van kinderen, laat staan blowen. Maar ik zie het wel vaker, ook in attractieparken. Oké, het zijn dan niet de ouders. Maar ook gewoon volwassen mensen die staan te blowen in de wachtrij waar ook kinderen bij staan.
Hier pasgeleden een gezinnetje in de auto waarvan de vrouw in de auto ook lekker aan het paffen was met 2 kindjes achterin :s Dit mag jij vinden maar een stonende papa kan onmogelijk goed voor zijn kind zorgen. Hij brengt niet alleen zijn kind in gevaar maar ook omstanders ! En dan heb ik het niet eens over de thuissituatie, er zal maar iets gebeuren.
Ik was verbaasd door sommige reacties, dat er zelfs mensen zijn die in een wachtrij vol kinderen doodleuk een joint opsteken, je gaat toch ook geen sixpack bier leeg drinken in een wachtrij. Belachelijke vader die zoiets, ik heb totaal niets tegen iemand die soms een joint rookt maar niet als er kinderen bij zijn!!
Ik vraag me af wat je normen en waarden zijn als je dit niet afkeurt? Ik vind het belachelijk, maar goed, dat vind ik van meerdere zaken die in mijn omgeving normaal schijnen te zijn (beide teut worden met de buurtjes achterthuis terwijl de kids liggen te slapen, bijv. Voor mij ook absoluut not done, maar gebeurt oh, zo vaak).
Ik rook maar om dat nu gelijk tokkies gedrag te noemen Bij tokkies gedrag ga ik ervan uit dat het mensen zijn die aso zijn en schijt hebben aan alles en iedereen. En niet iemand die gewoon even n sigaretje rookt Ik probeer altijd niet in bijzijn van kinderen te roken, in ieder geval niet in een ruimte. Maar als ik op terras zit met een sigaretje en er komt een stel naast met zitten met kindje ben ik dan gelijk een tokkie? Want daar komt jou beredenering wel op neer OT: ik vind het ook niet kunnen, als je nodig moet roken dan doe je het maar buiten waar je kind er geen last van heeft. Wiet vind ik idd iets voor pubers, of voor medicinaal gebruik. Als je een kindje hebt mag je van mij best drinken, zolang jij en je partner af hebben gesproken wie er nuchter blijft.
Maar als je hebt geblowd is je reactievermogen minder. Hierdoor reageert paps dus minder snel en kan dus zelfs een ongeluk krijgen dat voorkomen kan worden. Maak je er dan ook niet zo druk om? Als zijn kind zo zwaargewond raakt en overlijden kan?
Ach dan moet je eens in de stad komen waar ik woon en dan bepaalde wijken. Blowen in de tram is tegenwoordig normaal. Sommige coffeeshops zijn al om 6:00 uur open. Dan staan de auto's/busjes van werknemers dubbel geparkeerd om een joint te halen voor ze aan het werk gaan zoals bijv. Vuilniswagen, auto van electrobedrijf/schildersbedrijf/dakbedekkingbedrijf. Ik kijk er niet meer van op. En zo nog meer voorbeelden te noemen.