Welke keukenmachine/blender?

Discussion in 'De lounge' started by Omelet, Jan 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Help! :D Ik zoek een keukenmachine/blender maar weet niet waar ik nou op moet letten en wat handig is.

Wat we er mee willen kunnen doen:
    - soep maken (vermalen)
    - fruit pureren (lekker sapje en als hapje voor de kleine later)
    - slagroom kloppen
    - deeg kneden (dus niet alleen beslag, ook dik deeg)
    - pesto maken (hakken maarrr..)

Wat is handiger? Een keukenmachine of een blender? En welke raad je aan? Ik wil er niet teveel geld aan uitgeven.
    Wat denken jullie van deze keukenmachine van Philips.
    En wie wil goede ervaringen delen?

2. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Deeg kneden kan bijna geen enkele keukenmachine, ze zijn er niet krachtig genoeg voor denk ik. Daar heb je bijna professionele aparatuur voor nodig, of een broodbakmachine met deegfunctie.

Ik heb deze: KENWOOD FP 925 Keukenmachine en daar kun je bijna alles mee :) (ok geen deeg kneden dan :) )

Voor soep glad maken en hapjes pureren is een staafmixer denk ik handiger, maar het kan wel in de blender of in het minimixerding wat er bij zit.

3. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Hm dus dan is een staafmixer (die heb ik hoor) en een losse handmixer met deeghaken handiger? Zou zo handig zijn als alles in één haalbaar is he :D

4. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    ik heb mijn keukenmachine aan gort door het deeg;) en ik had echt een philips..
    Dus ja ik zou een losse mixer halen voor het deeg en een keukenmachine voor de rest (was super makkelijk met het maken van de hapjes ed) voor de soep zou ik dan weer een staafmixer halen..

Tja....
    En dat zijn er 3:(

5. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    He verdorie dacht ik er makkelijk vanaf te komen door één ding aan te schaffen .. :)

6. Chikai

Chikai Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Juju, ik heb een keukenmachine en een blender. Ik heb nog geen fruithapjes gemaakt ofzo... maar.... ik werk momenteel veel meer met de keukenmachine dan met de blender. In de blender zit een klein mesje, die zit in de keukenmachine ook. (alleen dan wat groter) Dus waarom zou ik dan de blender pakken, als de keukenmachine op het aanrecht staat?

O ja en deeg enzo maken, doe ik echt met de mixer en niet met de keukenmachine.

7. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Ik heb ook een Kenny, met blenderopzet, vleesmolen, pastaopzet en natuurlijk mengkom. Duur in aanschaf maar ik ben verliefd op dat ding.
    Ik heb deze: KENWOOD KMC560 Keukenmachine

8. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    @Fiene: mooi hoor!

9. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Oh die zijn prachtig maar echt iets boven het budget wat ik in gedachten had. Maar wel hééél mooi!!!

10. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
  11. choco23

choco23 Actief lid

Aug 6, 2009
    155
    0
    0
    hallo,
    ik weet niet of je toevallig bij de ing bank zit maar daar kan je via je rente punten een philips keuken machine bestellen voor 89 euro geloof ik is echt een super handig ding kan er alles mee gebruik hem erg veel en wil niet anders meer.
    groetjes choco

Share This Page