Wie heeft er verstand van draagdoeken? welke adviseren jullie?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sannie1981, 8 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Volgende week is mijn vriend jarig en op die dag hebben we ook weer een echo. Ik ben dan ruim 12 weken zwanger. Afgelopen maandag hebben we ook weer een goede echo gehad en die was zo duidelijk dat we nu langzaamaan gaan genieten. Ik wil mijn vriend graag verrassen met een leuk kado voor zijn verjaardag. Hij roept al erg lang dat hij zo'n draagdoek zo leuk vind.

Nu zie ik heel veel verschillende op het internet. Heeft iemand van jullie ervaringen met draagdoeken of hebben jullie suggesties??

Ik wil wel graag een draagdoek,geen draagzak. daar lees ik minder goede verhalen over.

Maargoed jullie meningen daarover zijn ook welkom.

Liefs Sannie

2. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Hoi Sannie,

Er is een forum `dragen en voeden´. Daar vind je ook mensen met veel draagervaring.
    Als je in de buurt van Den Bosch woont kun je ook een bezoekje brengen aan ´baby bij´. Babybij, Draagdoeken
    Ik heb zelf een ergonomische draagzak, de beco butterfly. Ben hier tevreden over. Heb veel gekeken en gelezen over draagdoeken maar heb uiteindelijk toch voor een zak gekozen. Ik zag het knopen niet zo zitten. Maar vind het er wel fantastisch uitzien altijd.
    Ik vond de doeken van girasol en didymos het mooiste en heb hierover ook veel positiefs gelezen en gezien.

Als je van plan bent lang te gaan dragen kun je het beste kiezen voor een geweven daagdoek.

Succes met kiezen, er is zoooooveel keus!

3. In het begin vind ik een tricot doek het lekkerste, maar dat is dan wel voor een winter/voorjaarskindje. Dat kan namelijk wel snel te warm worden.
    Ik heb zelf een Hoppediz Lima, en het weekend een aantal van didymos mogen voelen. Die voelen ook heel fijn aan, maar daar vind ik de prijs nogal fors van.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb een rekbare ( tricot ) draagdoek voor ons kindje van een week oud. Je kan hem van te voren knopen en dan je kindje erin doen, wat ik nu nog wel handig vind omdat ze tijdens het knopen veilig in de box ligt. Het voelt heerlijk vertrouwd en warm, maar je kan met een geweven draagdoek niet heel erg lang dragen, met een paar maanden zijn ze er vaak al te zwaar voor. Die van mij is van je porte mon bebe.

5. Geweven kun je juist wel ontzettend lang mee dragen, tricot niet (dat rekt). Ik kan mijn poemel van 14 kilo nu nog makkelijk op mijn rug dragen in mijn Hopp, maar dat gaat echt niet lukken in de tricoslen

6. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben erg tevreden over mijn draagdoek. Heb hem 2e hands gekocht, maar hij is van Life Tree (te koop via de geboortewinkel.nl) Zat vanmorgen toevallig te lezen bij Draagdoek.nl daar hebben ze goede voorbeelden hoe te knopen en op welke manier je kan dragen. Ook staan hier veel voordelen van het dragen. Mijn zoontje ligt steeds lekker te slapen in de draagdoek en ondertussen heb ik mijn handen vrij. Het schijnt dat de tricot doeken lekker zijn voor de hele kleintjes (geeft lekker mee) en de geweven kan je heel lang gebruiken. Het is inderdaad wel zo dat de tricot versie best warm is. Het knopen is in het begin even wennen, maar je krijgt er handigheid in. Ook je kleine erin doen went en gaat steeds sneller en handiger.
    Succes met het maken van een keuze.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou ook voor een geweven draagdoek gaan, juist omdat je daar zo lang mee kan dragen en die kunnen ook al prima vanaf de geboorte. Ik heb Isabelle daar vanaf dag 1 mee gedragen en ik draag Milan ook nog wel eens (op m'n rug), terwijl hij al meer dan 15 kilo weegt.

Welk merk is een beetje afhankelijk van wat je zelf mooi vind. Ik heb zelf een aantal verschillende merken en ze zijn gewoon allemaal goed, maar je merkt wel dat sommige doeken fijner dragen (zachter bijvoorbeeld) dan anderen, maar dat kan ook aan 't materiaal liggen (je kan bijv. ook doeken met wol of kasjmir kopen, maar die zijn natuurlijk wel een stuk duurder).

Voor een beginner zou ik zelf een Hoppediz aanraden, omdat die relatief goedkoop zijn en dus wel heel goed. En daarbij heb je voor een man ook mooie kleuren.

8. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    www.naturebabies.nl daar heb ik mijn draagdoek en zak vandaan. Echte draagdoekconsulente met goed advies.
    Je hebt ook de mogelijkheden tot huren. Kun je eerst even zelf proberen.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb een binana. Heerlijk zacht en licht rekbaar. Ik heb tijdens de zwangerschap al een paar keer geoefend met knopen. (Met een pop :D) Met een echt kindje is het natuurlijk wel anders, maar ook dat had ik snel onder de knie.
    Ik vind een draagdoek echt erg handig! Voor kleine stukjes als het slecht weer is (niet met natte wielen van de kinderwagen de woonkamer terug in!) Laatst op een "sta-feestje"; mannetje had het heerlijk naar zijn zin en mama kreeg geen lamme armen. Dit weekend ga ik voor het eerst met de kleine met de bus mee, dan lijkt de doek mij ook handiger dan de wagen.

10. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb er nu 4 (en een ringsling). Allemaal geweven omdat die heel lang meegaan (heb mn zoon van 3,5 er ook wel eens ingehangen, de doek kan het hebben hoor maar ik iets minder qua gewicht ;) )

Elke merk/soort heeft een beetje zn eigen eigenschappen en ding maar opzich zijn er geen slechte.. Als je iemand kent die al draagt en wat doeken heeft kan het fijn zijn eens te voelen maar ik zou gewoon vooral gaan wat je mooi vindt.
    Ikzelf heb van alles wat inmiddels en mn favorieten zijn nu een natibaby vlindertjes en een didymos pfau.

Op dragen en voeden kan je er een heleboel over lezen en hun hebben op de site ook veel reclames naar webwinkels met doeken. Ik heb alleen maar doeken, we gebruiken geen kinderwagen.

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook een Hoppediz, geweldig ding! 't knopen zag ik in eerste instantie ook niet helemaal zitten, maar na enige oefening is het echt een eitje. Knoop em meestal van te voren, en kan de kleine er zo in doen en dan wat strakker aantrekken. Vind 't echt ideaal, gebruik em vrijwel iedere keer vooral met boodschappen doen (ipv maxicosi op de winkelwagen of met kinderwagen door de winkel), maar ook als je in huis wat dingetjes wilt doen, of als de kleine een beetje onrustig is. Met dit weer durf ik em buiten niet zo goed te gebruiken, ben bang dat ik met de kleine uitglijd, dus dan maar de kinderwagen..

Deel Deze Pagina