Hier geen gewichtsproblemen maar dit is dus wat ik gemiddeld op een dag eet. Ontbijt: brinta, havermout of een paar volkoren crackers. Tussendoor: een stuks fruit Lunch: 3 volkorenboterhammen met wisselend beleg. Tussendoor: een stuks fruit Avondeten: altijd ruim voldoende groenten (we eten met 2 volwassenen en een peuter tussen de 500 en 1000 gram groenten), rijst/pasta/aardappels en een vegaburger/vegagehakt/ei. Een vuistregel voor je avondeten is dat je halve bord met groenten bedekt moet zijn, een kwart met koolhydraten (aardappel/rijst/pasta etc), en een kwart met vlees of vleesvervanger. Tussendoor: handje noten en een koekje (of meer dan een hihi) Verder drink ik thee en water en momenteel limonade. En soms neem ik een glas cola light zonder cafeiine.
Het is eigenlijk best wel gek hè, dat ik er nooit echt bij nadacht wat ik nou eigenlijk eet. Ik zorg dat de kinderen altijd goed en vers eten, maar voor mezelf maakte dat nooit zo uit. Dan at ik later wel als avondeten een patatje of iets anders wat niet heel gezond was. Vinden jullie het trouwens niet heel somber allemaal, of raak je eraan gewend. Ik bedoel je wordt haast doodgegooid met allemaal lekkere dingen als ik in de stad loop.. En sowieso alle makkelijke en ongezonde dingen die je zo kunt kopen. Zeker in een stad als Den Haag. Die knop moet wel echt om hoor, ik ga er gewoon voor.
ik volg een programma via de sportschool. dat is sporten in combi met voedingsadvies. elke week moet ik wegen en krijg ik voor een week voedingslijsten. het is geen dieet maar ik heb een ander eetpatroon aangeleerd. ik moet 6 keer per dag eten. 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes daarbij 6 glazen water en verder drink ik thee of light frisdrank. wel weeg ik mijn avondeten af en verder mag ik hele normale dingen eten. ik ben er nu in 13 maanden tijd 37,5 kg mee kwijtgeraakt. ik sport er 3 keer per week bij.
Ik ben vorig jaar 12 kilo afgevallen zonder er voor mijn gevoel iets voor te hoeven doen. Alleen minder snacken. Bij mij waren dat voornamelijk koekjes/chocola en bij jou is dat de vette hap zo te lezen. Ik viel niet snel af, het duurde een jaar en zo nu en dan bleef mijn gewicht even hangen. Maar het was gemakkelijk en mijn gewicht is nu stabiel en ik eet momenteel vrijwel alles. Mijn bmi is gezakt van 27,0 naar 22,7. Van mij mag er nog wel iets af, maar dit is ook prima. De afgelopen zondagen heb ik gekeken naar Focus, ging over afvallen (en aankomen). Was ook nuttig. Diëten werken niet (jojo-effect) en sporten zorgt niet voor afvallen.
ik heb 'bep' gedaan Werkte heel fijn, letten op wat je eet en ernaast bewegen, maar geen gekke shakes of andere fratsen. werkte als een tierelier, wordt allemaal heel goed uitgelegd en opgebouwd