Over een uur krijg ik voor het eerst in mijn leven een wortelkanaal behandeling en ik ben zo zenuwachtig Heb gelukkig geen kiespijn ofzo dus hopelijk kan het goed verdoofd worden. Volgens de tandarts was mijn zenuw al dood dus het zou '' maar '' een uurtje duren. Doet het echt zo'n pijn zo'n behandeling? Is het echt zo'n hel? Zou met alle liefde de afspraak af willen zeggen maar doe het niet, schijt echt peentjes. Sorry moest even mijn ei kwijt.
heb het ook al zeker 3 x gehad. valt reuze mee hoor, verdoving erbij en je voelt er niks van hoor. Al duurde het bij mij zo'n half uurtje... maar ja, als je dan niks voelt, laat het op je afkomen. Valt mee hoor, succes.
Ik heb al meerdere gehad en het kon altijd goed verdoofd worden. Dus hier helemaal geen pijn! Succes zo
Ow ik zweet met je mee. Ik moet over drie weken, ook nog nooit eerder gehad. Mn zusje heeft me helemaal gek gemaakt met dat het bij haar zo'n pijn heeft gedaan. Ik probeer mezelf voor te houden dat ik vier natuurlijke bevallingen heb overleefd. Maar het helpt niet!!
Ik word ook echt helemaal gek en ik vraag om een extra verdoving. Ben echt bang voor het onbekende. Heb ook zitten kijken op google naar ervarings verhalen en dat had ik niet moeten doen Nou ik ga mijn fietsje maar op en dan gaan met de baan. Ben benieuwd.
Komt goed! Ik heb ook eens die verhalen gelezen, nou de meest dramatische verhalen... Helaas heb ik er al een aantal gehad maar nooit pijn gehad! Spreek eventueel met je tandarts af dat hij stopt als jij je hand omhoog steekt. Voor het geval je bijverdoofd wilt worden. Je bent nu waarschijnlijk aan de beurt, sterkte! Ohja, wat ik altijd na die behandeling doe is een ibuprofen nemen. Daarna voelt het namelijk wel alsof er ff goed huisgehouden is in mijn mond. Die neem ik al voordat de verdoving uitgewerkt is. Was ooit een tip van mijn tandarts
Ik weet nog goed dat ik enkele opeenvolgende afspraken had met m'n tandarts voor mijn mond volledig op orde te brengen. Tijdens één van mijn laatste afspraken begon het zoals altijd. Verdoven, wat boren, allemaal geen probleem. Op een gegeven moment duurde het toch erg lang en ging ze steeds over en weer naar haar kast. Iets nemen, draaien, terug weg. Het viel echt wel mee hoor, af en toe voelde ik zo een zenuwpijntje, alsof je een licht elektrisch schokje door je kaak krijgt, maar echt pijn doet dat niet. Achteraf zei ze dat ze me niet op voorhand wou zeggen dat ze een wortelkanaalbehandeling zou uitvoeren, omdat ze wist dat ik te veel zenuwen zou hebben op voorhand Geen angst! Het is niet leuk, maar als ze goed verdoven ondervind je hier amper last van. En àls je pijn hebt, meteen een teken geven aan je tandarts! ^^
Dat heb ik vorige keer inderdaad ook gedaan. Alleen dan op voorhand al. Een half uur voordat ik weg ging heb ik 1 gr paracetamol en 400mg Ibuprofen ingenomen. Wilde graag goed voorbereid zijn.
Heb er afgelopen maandag 1 ondergaan en was de 2e keer voor mij. Verdovingsprik was even vervelend verder nergens last van gehad. Voor mijn gevoel was dat uur zo voorbij.
ik heb mijn eerste en enige wortelkanaalbehandeling gehad zonder verdoving.......en niks gevoeld want de zenuw was al dood, dan zit er ook eigenlijk niks meer wat pijn kan doen, tenzij ze echt te diep gaan. Stelde echt niks voor heb gewone vullingen gehad die vervelender waren. Mijn man heeft dezelfde ervaringen met wortelkanaalbehandelingen.
Hier had ik een tijdje terug last van mijn kies. Dat heb ik wel vaker (door spanning ofzo) dus trok nog niet aan de bel. Tot het toch wel heel erg vervelend fing worden. Dacht een gaatje, had ik ook voor gebeld. Kwam ik daar. Bleek dus geen gaatje. Gelijk deel 1 van de wortelkanaalbehandeling. Ook een dode zenuw. Het viel me zo erg mee, echt waar. vond het hetzelfde idee als een gaatje vullen. (Duurde alleen langer ) deel 2 viel ook gewoon mee. Kon eigenlijk zelfs zonder verdoving, maar voor de zekerheid wel met verdoving gedaan. Succes!