Zucht.. Ik doe weer eens iets last minute.. Maaarrrrrrrr.. Ik neem vrijdag afscheid van mijn mentorklas en zoek eigenlijk een passend gedicht. Ze zitten in klas 2 van het voortgezet onderwijs. Dus het moet wat luchtig zijn, mag best wat laten nadenken en God is geen vies woord. Ik dacht zelf aan iets van Toon Hermans oid.. Maar ik kan niks leuks vinden.. Iets over toekomst of geluk.. Wie kan mij helpen..
Denk iets goeds En denk iets lekkers Denk iets geks Of nog iets gekkers Denk iets aardigs Denk iets liefs Maar hoe dan ook Iets positiefs Toon Hermans
Ik dacht eerlijk gezegd aan de titel dat je op zoek was naar een vakantie. Kan je verder niet helpen maar succes.
Jaag het geluk niet na mijn kind, zoek het niet overal. Want als je te hard loopt, dan loop je in de val. Dan grijpen je handen veel te ver. Naar geld, roem en eer en dingen die je niet bezit en altijd wil je meer. Niet echt luchtig, maar wel een nadenkertje en zeker wel een levensles
Van mijn broer..... .Heeft hij 30 jaar terug in mijn poƫziealbum geschreven, toen snapte ik het niet (mijn broer is een stuk ouder dan ik) pas toen ik volwassen was snapte ik wat er bedoeld werd.
Jammer dat het zo kort dag is anders had je het gedichtje op een sleutelhanger oid kunnen drukken als aardigheidje en herinnering.
Ze krijgen een talentenpotje.. Daar zijn we het hele jaar mee bezig geweest. De talenten van iedereen werden op munten in potjes gedaan
Prachtig gedicht! Nou ben jij toch al erg goed in gedichten en onderschriften maar ik vind hem erg mooi!