Even een vraag... Mijn schoonmoeder kwam zaterdag aan met 4 guppies, want dat was zo leuk voor mijn dochter 2 mannetjes en 2 vrouwtjes, dat vond ze leuk konden ze jonkies krijgen... maar dat zou volgens haar niet zo'n vaart lopen. Wil ik ze vanochtend eten geven, kan ik nog maar 3 guppies vinden, maar wel 2 jonkies!!! Waar kan die vierde gebleven zijn??? En hoe maak ik de kom nu schoon met zulke kleintjes...?
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie visjes! Kan het zijn dat een van de guppen uit de kom is gesprongen? Heb ik weleens gehad toen de klep van mijn aquarium openstond en ik er teveel water in had zitten..... Eigenlijk moeten de jonkies apart, althans in een aquarium is dat zo omdat anders de andere vissen ze opeten.
Ligt hij niet verborgen onder steentjes of iets wat je in de kom hebt staan? Guppies zijn zwakke visjes nl. Dus het kan zijn dat ze zich of vast gezwommen hebben, of ze liggen onder steentjes o.id. Even zoeken dus.. Als ie dood is, is het waarschijnlijk al een 'wit' visje, verkleuren ontzettend snel als ze dood zijn. Wbt verschonen van de kom: het water uit de kom voor een gedeelte overgieten/scheppen in een emmertje o.i.d. Dan de visjes in dat water doen. Je kunt dan de kom en steentjes schoonmaken en de kom weer vullen met schoon water. Visjes erin, en zwemmen maar. Heb je een zuurstofpompje in de kom?
ze zitten in een kom of in een aquarium met installatie? de jongen eten het gewone voer, em het kan best zijn dat de gup die je mist is opgegeten door de rest!
Nee, dat heb ik niet.. En ik wil eigenlijk ook niet zoveel visjes... Bah! Ik denk dat ik anders de natuur het werk laat doen, ze eten toch ook hun eigen jonkies?? Ik heb al naar de steentjes gekeken en bij het plantje en om de kom, maar geen spoor van vis 4...
Idd... net wat Truuske zegt. Guppy's eten elkaar. Vooral kleine visjes. In één bring kan een gup tot wel 50 kleintjes baren. Zoveel zie je er meestal niet, omdat die meteen door de groteren worden opgegeten. Kleintjes kunnen met het reguliere voer meeeten, maar als je ze echt wilt laten groen en overleven, zou je stofvoer kunnen kopen. dat is vissenvoer helemaal tot stof vermalen
Dan is nr 4 waarschijnlijk opgegeten! Kan gebeuren hoor.. Guppies kunnen idd erg snel voortplanten hoor, pff. Je kunt de kleintjes gewoon laten zwemmen, als ze het overleven heb je er een paar meer maar het kan ook zijn dat de kleintjes opgegeten worden.. Succes!!
Denk ook dat de rest aan nr. heeft zitten knabbelen . Misschien dat je nog wat overblijfselen tussen het grint (of is het grind?) tegenkomt? Qua voeren deed ik het altijd zo: Had gewoon van die guppen-vlokken in huis, en die verkruimeld ik goed in mijn hand, dan kunnen de babygupjes ze ook kwijt
tis toch ook zo dat er minstens 3 vrouwtjes bij 1 mannetje moeten? anders zit 1 mannetje constant achter 1 vrouwtje aan en wordt t vrouwtje gek van t mannetje jonkies worden idd opgegeten.. eerst zie je dr 10tallen en dan worden er maar 1 of 2 groot.
Nr 4 is terecht, vast tussen de plantjes en steentjes.... Die ligt nu in de wc... Bij het verschonen vond ik 4 kleintjes en na het verschonen kon ik er nog 3 vinden....
Je kom/aquarium verschonen. 2/3 van het water eruit halen en 1/3 laten zitten (of even in een andere bak doen). Dan de bak schoonmaken 1/3 gedeelte van het oude water terug doen en de rest aanvullen met "schoon" water. Jongen wil je ze niet even een netje kopen en ze eruit vissen . Wil je ze wel lekker laten zwemmen en kijken of ze groot worden. Ik weet niet wat je over hebt gehouden nu nr 4 onvindbaar is (ga er maar van uit dat die is opgepeuzeld) maar "officieel" houd je 1 man met 2 tot 3 vrouwen. Zijn nogal hitsige beestjes en als er maar 1 vrouwtje is met (in jullie geval) 2 mannetjes kunnen ze haar zo opjagen dat ook zij het loodje zal gaan leggen.
Ik doe de jonkies nooit apart, anders krijg ik overbevolking in me aquarium.. Nu overleeft soms 1 van de 10 het, nou dat valt nog wel te doen. Trouwens, ik heb mijn gupjes+ aqua ook ooit een keer kado gekregen.. Nou daar was ik dus nietzo blij mee want ik vind het helemaal geen leuke vissen. Zit er nu al zoeen 5 jaar aanvast en ze hebben zolang al hun familie lijn in stand weten te houden.. Nu is laast het enige mannetje overleden dus ik ben super blij als ik er straks eindelijk is wat mooie grote leeuwenkoppen in kan stoppen. Guppen zijn echt rotvisjes, ze zijn ook helemaal niet sociaal ze vreten andere vissen aan die traag zijn of met mooie sluiers.
er uit gesprongen? misschien in een filter als je dat hebt. Of onder steentjes of in decoratie. anders misschien opgegeten. schoonmaken: Je kan of de hele bak leeggooien en opnieuw vullen. Of elke keer een beetje water eruit en nieuw water erin. Dus bijvoorbeels 3/4 eruit en schoon water erin. Dit laatste heeft vaak de voorkeur.
Tja, ik ben er ook echt niet blij mee. Ze zitten in een kom, zonder filter ofzo... Heb ook geen zin om dingen ervoor aan te schaffen.. We hebben ook konijnen, daar hebben we zelf voor gekozen en daar zorgen we dan ook graag voor. Dit krijg je gewoon "cadeau"...
Goedbedoelde cadeau`s, bekend probleem. Wij kregen vroeger een goudvis, me vriend vond er niks aan. Toch maar gehouden en verzorgd (visje kon er ook niks aan doen). troost je met de gedachte dat guppy`s meestal 2-3jaar leven. en misschien even aangeven dat je in de toekomst zelf huisdieren kiest en ze liever niet krijgt?
weggeven aan iemand die ze wil een optie? soms wil een dierenwinkel ze wel hebben. Ik weet niet waar je woont maar als het dichtbij is zouden ze evt wel hier in het aquarium kunnen.
Zwolle..... Ik heb al aan wat mensen gevraagd wie ze wil, maar nog geen resultaat... Bah, ik vind dieren zo'n stom cadeau!!!
Tja, dat word iets te ver voor mij. Ik zou ook niet snel zelf een dier weggeven, aan je eigen kinderen oke of aan je partner als hij dat graag wil oke. Maar echt aan iemand anders, nee zou ik geen dieren geven. Enige dier dat ik dan weggeef ik een knuffelbeest.