condoom gescheurd tijdens ontpillen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door emilia, 17 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emilia

emilia Lid

14 jul 2009
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 3,5 weken geleden gestopt met de pil en heb uiteraard gewoon mijn onttrekkinsbloeding gehad. Ik zit nu op dag 22 van mijn cyclus (voor zover je daar in de 1e cyclus van kan spreken). Mijn man en ik hebben besloten om eerst 1 a 2 cyclussen te ontpillen voor we er voor gaan, om er 'zeker' van te zijn dat mijn lichaam gewoon weer op gang komt na 10 jaar de pil te hebben geslikt. We zijn dus van plan om begin 2012 er echt voor te gaan en tot die tijd gebruiken we condooms. Nu is gisteren het condoom gescheurd... We weten dat de kans dat het raak is erg klein is en uiteraard zouden we super blij zijn als het zo zou zijn. Nu vind ik het wel erg spannend en ik vraag me af, is het al zinvol om bijv. geen alcohol meer te drinken tot we weten of het wel of niet raak is? Of is dat onzin omdat de kans dat het raak is zo ontzettend klein is? Nou ja goed, we moeten eigenlijk gewoon even een paar weken wachten tot we meer weten natuurlijk :)

2. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kans dat het precies nu raak is, is niet zo groot, maar met een hoop geluk zou het kunnen. Ik denk dat je best nog af en toe een glaasje kunt drinken, maar voor de zekerheid zou ik het niet al te gek maken en misschien ook oppassen met rood vlees. Dat schijnt ook echt in een vroeg stadium al kwaad te kunnen. Maar het heeft ook geen zin om jezelf nu al een heel strikt leefregime aan te doen, wie weet hoe lang het nog duurt allemaal... En het gaat om verhoogde kansen he, het is echt niet zo dat je per definitie een miskraam krijgt als je een keertje rode biefstuk eet of een glaasje alcohol drinkt.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ben benieuwd, zo ongeveer is mijn tweede zoon verwekt ;)

4. emilia

emilia Lid

14 jul 2009
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    :) Ja wij ook :) Ik heb alleen geen flauw idee wanneer ik zou kunnen testen, ik weet niet wanneer mijn NOD is. Wat zou logisch zijn, uitgaan van een cyclus van 28 dagen, of 35, of iets anders?

5. emilia

emilia Lid

14 jul 2009
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik ben nog steeds in twijfel.. Ik dacht zaterdag dat ik ongesteld werd, maar ik heb maar 2,5 dag een klein beetje bruinverlies gehad, dus ik twijfel of dit nou m'n eerste ongesteldheid na de pil was (zou dan een cyclus van 25 dagen gehad hebben), of niet. Sinds twee dagen ben ik ontzettend misselijk, heb gelukkig nog niet overgegeven, maar voel me echt rot. Heb ook veel afscheiding. Zo irritant dit, het kunnen zowel ontpil als zwanger symptomen zijn.. *zucht*, hierom wilde ik juist eerst 2mnd ontpillen voor we zouden beginnen ;) Ik ben van plan om over een week een test te doen, tenzij ik nog ongesteld word voor die tijd natuurlijk.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zou er ook een testje tegenaan gooien ;)

7. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

6 apr 2011
    256
    0
    0
    Ik heb in augustus hetzelfde gehad. Het condoom scheurde op de 11e cyclusdag en normaal had/heb ik altijd mijn eisprong rond de 19e dag...was dus niet zo bang voor een zwangerschap. Toch bleek ik eind augustus zwanger. Mijn eisprong was dus wat eerder geweest...:)
    Ik ben op aanraden van forumleden ook meteen begonnen met foliumzuur. Dit was uiteindelijk geen foute keuze :)
    Helaas is het met 7 a 8 weken een miskraam geworden. We waren er ontzettend blij mee.

Zo zie je maar weer...alles is mogelijk! succes!

8. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

6 apr 2011
    256
    0
    0
    uiteraard bedoel ik met de opmerking "we waren er ontzettend blij mee" niet het feit dat het een miskraam is geworden, maar het feit dat we een kindje zouden krijgen ondanks dat het onverwacht was...

9. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Emilia. Ik zou idd ook voor de zekerheid er toch maar een testje tegenaan gooien. Spannend hoor!

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik probeer het even op een rijtje te zetten. Op dag 22 is het condoom gescheurd en op dag 25 was je misselijk en had je bruin verlies? Dat kan in mijn ogen bijna niet door een zwangerschap komen, ik reageer zelf al heeeeel heftig op zwanger zijn, wist het alle 3 de keren voordat ik kon testen. 1e keer was ik een paar dagen voor de test aan het kokhalzen op mn werk. 2e keer ging ik op dag 23 over mn nek op de parkeerplaats (= miskraam geworden ) en dit keer viel ik met dag 24 flauw op mn werk. Maar tussen dag 22 en dag 25 zit te weinig tijd voor je lichaam om te bevruchten, de reis af te leggen van eileider naar baarmoeder, in te nestelen en hormonen aan te maken.

Voor de zekerheid kan je natuurlijk testen, maar ik acht de kans erg klein.

11. emilia

emilia Lid

14 jul 2009
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inmiddels ben ik ongesteld geworden en de misselijkheid bleek van het hier heersende griep-virusje te komen :) Eindelijk duidelijkheid dus :) We gaan nu gewoon verder met het oorspronkelijke plan: deze cyclus nog verder ontpillen en dan gaan we er voor! Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het wel jammer vond dat ik ongesteld werd... :) Iedereen bedankt voor het meedenken!

Deel Deze Pagina