Hallo meiden, Ik heb een vraagje... Een maand geleden heb ik mijn wenkbrauwen en eyeliner onder laten doen met permanente make-up. Nu moet ik morgen terug om bij te laten werken... Maar nu weet ik sinds maandag dat ik zwanger ben Super blij! Maar nu de vraag wat zouden jullie doen ? ik heb wel opgebeld naar die gene die dat bij mij doet dat het geen kwaad kan... Ze heeft ook voor de zekerheid geinformeerd hierna en ook daar zeiden ze dat er nooit bewezen is dat het slecht is of kan zijn voor de baby! Wat zouden jullie doen ? Of heeft er iemand ervaring mee ? Gr marloes
Hmmmzzz... heb eerlijk gezegt ook nog nooit gehoord dat het kwaad zou kunnen... en daarbij ben je nog maar zo pril zwanger dat jullie bloedbanen nog niet verbonden zijn met elkaar, dus het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat het kwaad kan! Ik zou gewoon gaan dus... En gefeliciteerd met je zwangerschap
Het kan wel zijn dat het iets anders uitvalt door de hormonen. Tatooeren doen ze ook niet als je zwanger bent, maar aan de andere kant is het nog zo pril.
Ik ben trouwens wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd hoe het eruit ziet? Misschien is het ook wel wat voor mij... Heb je een fotootje?
ideaal he, die permanente make-up. Heb het al zo'n jaar of 10, lijntje boven en onder mijn ogen. Kom opgemaakt mn bed uit (moet je ff niet op die slaapvouwen letten haha) Ik denk dat t weinig kwaad kan omdat je zo pril zwanger bent. Als je verder zou zijn zou ik het niet doen. Het zal er ook wel aan liggen hoe je huid reageert. De mijne reageert heel fel en wil t meteen afstoten, ik ben dus vaak terug geweest. Vreemd want met tatoos heb ik geen problemen gehad, zal dan wel aan het gebied liggen denk ik dan maar.
Bedankt voor jullie reacties! Denk dat ik maar gewoon ga.... mij n eyeliner hoeft niet bij gewerkt te worden maar mijn wenkbrauwen wel... En dat is wel echt nodig want daar zie je dat hij niet alles gepakt heeft dus dat is niet zo mooi... Minyaweth : Ik had haast geen wenkbrauwen van me eigen en moest ze iedere dag tekenen ppfff en dat deed ik al vanaf mijn 15de . Ben nu dus blij dat dat niet meer hoeft! Heb geen foto van hoe mijn wenkbrauwen eerst waren. Wel van de 1ste dag met permanente make-up maar dan moet je niet schrikken he... toen was het opgezet en leken mijn wenkbrauwen wel zwart hahaha Na ongeveer 7 a 10 dagen kan je het resultaat pas zien omdat dan alle korstjes eraf zijn en het rustig is Plaats een foto van 1ste dag En een foto van de 7de dag ( daar zie je ook dat niet alles even mooi heeft gepakt , maar dat is ook bijna nooit de 1ste keer) Moet zeggen dat het dus zeker niet prettig was En vooral de eyeliner vond ik pijnlijk.... Heb ook tattoo's maar dat vond ik echt niks tegenover dit!
Wenkbrauwen vind ik getekend niet zo mooi (sorry), maar snap wel dat je dat hebt gedaan omdat je van jezelf bijna geen wenkbrauwen hebt. Maar dat lijntje onder je ogen is echt super! Ik doe dat dus elke dag met make-up, en dan nog vaak over de dag bijwerken, maar permanent lijkt mij ook wel wat als ik dat zo zie. Ziet er echt mooi uit! Ot: ik denk dat het geen kwaad kan hoor!
Ik heb idd ook liever gewone mooie wenkbrauwen gehad! Maar zoals je op de foto's kan zien heb ik hele donkere ogen en heb ook donkerbruin haar ... En dan haast geen wenkbrauwen dat ziet er echt stom uit dus heb het altijd moeten tekenen... Als ik dat niet deed dan leek het net of ik niks had tis dat je nu nog ziet dat het niet overal gepakt heeft maar krijg er verder veel complimenten over... en je ziet nu ook niet eens meer dat het geen echte zijn op de foto wel maar dat komt omdat die van zo dichtbij is Ogen ben ik ook blij mee...
Wauw! Ziet er super uit! Je kunt idd zien dat de wenkbrauwen niog niet helemaal gepakt zijn, maar dat gaat vast super worden! Permanente make-up voor mijn ogen lijkt me ook wel wat. Maar dan moet ik gelijk denken: 'stel dat ik straks 80 ben, ziet het er dan nog wel mooi uit?'' Mja, nog even goed over nadenken dus...
Permanente make-up is niet voor altijd he... Blijft ongeveer 5 jaar zeggen ze... Wordt na een aantal jaar lichter enz... Dan kan je het weer laten bij werken! Dus tis niet voor altijd haha
't Kan in principe geen kwaad voor de baby hoor. Alleen je bent hoe dan ook bezig met een stof die niet lichaams-eigen is en dus reactiegevoelig. Informeer naar ontstekingsgevaar (bij zwangerschap kun je nog gevoeliger zijn voor ontstekingsreacties van bijv. een simpele muggenbult). Bij een ontsteking komt er anti-biotica om de hoek kijken. Er zijn wel anti-biotica die niet gevaarlijk zijn voor de baby, maar persoonlijk zou ik dat niet willen gebruiken als ik zwanger was. Daar moet je dus wel ff over na denken.