Ik en 2 vriendinnen zijn afgelopen vrijdag nacht in elkaar geslagen. Nu moeten we aangifte doen, maar hoe lang na het gebeuren kun je dit doen?Of kan dat altijd nog? Vriendinnetje is namelijk een paar dagen weg, en we doen het toch liever samen.
Jeetje wat heftig! Alles nu oke met jou en je vriendinnen? Ik zou zsm aangifte doen, omdat je wellcht dingen gaat vergeten die wel belangrijk zijn. Volgens mij kan je later ook nog wel aangifte doen.
Waaaaaaaat Dat meen je niet!!!!!!!!!!!!! Hoe, wie, wat, waar, waarom???? Ik zou even bellen met het politiebureau bij je in de buurt en het even uitleggen...dan kunnen ze gelijk zeggen of ze willen dat jullie samen komen of alleen.
Even gekopieerd uit een ander topic: Tja wat er gebeurd is, wij zelf snappen het ook niet helemaal. We waren sigaretten aan het halen dus stonden bij de automaat, daar probeerde jongens ons te versieren die ook sigaretten moesten halen. We zijn er verder niet op ingegaan. Vriendin liet geld vallen en het was nogal donker dus moeilijk te vinden. Waarschijnlijk duurde die jongens dit te lang, die waarschijnlijk al pissig waren omdat we ze afgewezen hadden en vielen ineens m'n vriendin aan. Dit lieten wij niet gebeuren dus we probeerde ze bij haar weg te krijgen gevolg dat ze ons ook te grazen namen. Uiteindelijk na een paar rake klappen hebben we ze weg kunnen duwen en naar buiten kunnen gaan. Daar naar de bewaker gegaan, gelukkig staat alles op camera, maar de jongens zijn dus spoorloos! We hebben er wel wat aan over gehouden,vriendin dikke lip en zere neus en ik een beurse wang. Het erge was dat echt niemand iets deed. Gelukkig hebben we zelf ze aardig van ons af kunnen duwen!
Dat niemand iets deed vinden we ook haast het aller ergste! Gelukkig zijn we er wel nuchter onder, en nemen het allemaal niet te zwaar.
heb nog even gegoogled voor je, het enige dat er staat is als je aangifte van diefstal doet dat je dat zo spoedig mogelijk dient te doen i.v.m. blokkeren pasjes. Maar verder staat bij geen aangifte dat het binnen een bepaalde tijd moet.
Bedankt voor het kijken tullip! Zou morgen even bellen, kan ook zijn dat een vriendin van me al gebeld heeft. Aangezien ze de baas van de discotheek ook al had gesproken en die stond erop dat we aangifte zouden doen.
misschien heb je hier iets aan????? sterkte trouwens!!!! Mishandeling nader bekeken | Zakelijk: Juridisch
Beetje droog topic.. voor zo'n heftig iets trouwens. Hupakee, aangifte doen.. nu zijn je wondjes nog 'vers' dus meer bewijs!
Ik weet dat na (sexuele) mishandeling je jaren na het ongeval nog aangifte kan doen. Of dat in dit geval ook geld weet ik niet. Zou iig ook (zoals hier al gezegd is) ff bellen en idd foto's maken van je verwondingen. Ondanks dat je zegt dat het niet te zwaar neemt, toch stekte en succes bij de aangifte.
Jeetje wat raar dat ze ineens je vriendin gingen aanvallen!!! Gelukkig hebben jullie er niet teveel aan overgehouden. Maar het is natuurlijk niet normaal! Waar is het gebeurt dan?
Ik neem aan dat dit in de stad gebeurt is? Kan je niet alvast naar de rademarkt gaan, een melding doen en een afspraak maken voor de aangifte zelf, op een dag dat je vriendin weer terug is? Succes iig!
tja altijd aangifte doen .. ik heb het ook meegemaakt mijn ex is in elkaar geslagen heeft er toen 10 weken gips van zijn bovenbeen tot tenen aan overgehouden ik werkte toen achter de kassa bij de albert heijn en 2 dagen latn stond de dader voor mijn kassa... er is nooit wat mee gedaan ben er mee naar de politie geweest zodat ze camera beelden konden opvragen nooit wat van gehoort
hoe langer je wacht hoe minder ervan "te zien" is aan letsel bedoel ik. heb je meteen jezelf laten onderzoeken als je bewijsmateriaal door een arts? maar veel wordt er helaas niet gedaan door de politie tegenwoordig hoor. verwacht er niet teveel van. zeker neit als ej geen verklaringen van artsen hebt.
Foto's van m'n gezicht heeft m'n man gemaakt gelukkig! Ik ga vanmiddag langs de rademarkt, ben er toch in de buurt. Wil namelijk ook weten hoe het zit met de camera beelden enz of ze die nodig hebben.
ben ik nou de enige die dit "raar" vind je doet toch gelijk aangifte van zoiets of je belt direct de politie als zoiets gebeurt is, ik snap dit niet helemaal, 5 dagen later aangifte doen
Het is belangrijk dat je na een mishandeling meteen aangifte doet en als dit om de één of andere reden niet direct kan dat je er dan allicht melding van maakt bij de politie. Om je zaak sterk te maken zal je een letselverklaring moeten halen bij de ggd (politie verwijst jou hiernaar door na de aangifte) en zal de politie foto's maken van jullie verwondingen. Het meest verstandige was het geweest als je meteen nadat het gebeurd was 112 had gebeld en een goed signalement en looprichting van de daders had doorgegeven. Dan hadden ze eventueel nog aangehouden kunnen worden op heterdaad. Tevens is snel doen van aangifte belangrijk omdat zo de beelden veilig gesteld kunnen worden. De meeste bedrijven nemen de beelden wel op maar bewaren deze maar beperkt. Ik wil je heel veel sterkte wensen met deze vreselijk nare ervaring en ik hoop dat jullie er niet al te veel last van houden.