Wie heeft er verstand van slangen?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaG, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Heb net een stukje gelezen over de rongslang en de kleurvariaties in europa zijn groot. Hier in nederland is de ring om zn nek niet zo geel.
    De fotos die ik kan vinden zijn allemaal niet echt van boven genomen dus die vorm is dan niet duidelijk te zien.

Of heeft de fotonemer er bovenop gestaan? :p Ze zijn trouwens een beschermd soort

2. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Misschien dat ie zn kop heeft opgeblazen uit zelfverdediging?

Hier een foto die ik heb gevonden. Qua aftekening lijkt ie wel heel erg.
    ringslang_closeup_FM1apr09_052_25_tekst.jpg

3. Mama van Shaun

Mama van Shaun Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Voor zover ik weet blaast een slang zijn kop niet op haha en dan in de kruipkelder is het koud waardoor hij in slaap valt dus zich niet bedreigt voelt

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Als ik zoiets zou aantreffen in m'n kruipruimte wordt ik helemaal gek. Zou gelijk verhuizen denk ik.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja 1 ding scheelt... Als je een cobra in je kruipruimte vindt... Dan blijft ie niet zo relaxt liggen voor de camera.

Ik stem ook op ringslang of gewoon nep :)

En die kop lijkt gewoon breder door dat gele... Een cobra is gewoon zwart en als hij z'n hals breed maakt doet ie dat niet in een relaxte ligpositie :)

Lekker laten liggen het beestje.
    En als je er ECHT last van hebt... De lokale reptielenopvang/vereniging even bellen.
    Die komen met een bakje en 5 minuten later ben je van je slang verlost :)

6. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Die ringslang zou wel kunnen inderdaad. Hij is in ieder geval niet nep. Er werden kabels uit de muur getrokken en toen kwam deze mee.
    Het was in Rhenen en wat ik begrepen heb, komen daar sowieso wel veel slangen voor ??

7. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij ziet er super nep uit;)

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Vraagt het hem? Jezus wat eng :D

9. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    En nog iets, als ik een slang in mijn kruipruimte zou vinden, dan ligt hij niet daarna op beton en dan hang ik er ook niet boven om een foto te maken;).

Nee dan pak ik mijn kinderen, draai de deur op slot en kom ik voorlopig niet weer thuis:D

10. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Hij wist ook niet wat voor een soort het was.

11. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Haha, dat zou ik ook doen. Hij is niet zo bang voor slangen en het was niet zijn kruipruimte gelukkig. Anders was ik bij hem niet meer binnen gekomen voordat dat beest weg was haha

12. Mama van Shaun

Mama van Shaun Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Ze overleven onze kou niet dus dan zou hij of in een diepe winterslaap zijn (en al haast dood) of al dood zijn koudbloedige dieren en dan ligt elk beest stil de grootste haai nog haha

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Daar hebben ze nog natuur he :D

Al kan ik me voorstellen dat het prettig is als de natuur gewoon buiten blijft :)
    Maar de Nederlandse slangen zijn over het algemeen niet gevaarlijk voor mensen.
    Er is 1 adder waarbij een doktersbezoek wel zeer wenselijk is... Maar dit is duidelijk geen adder.

Dus vandaar.. Even iemand bellen om hem op te halen als je er echt niet van kan slapen.. En anders lekker laten liggen.
    (Of oppakken met 1 hand achter z'n kop... De andere hand om de rest van z'n lijf te ondersteunen.. Nee hij breekt echt niet en hij kan zich hooguit om je arm draaien dan. Dat kan absoluut geen kwaad... Je kunt met een draaiende beweging zo je arm weer vrij maken.
    Buiten in de tuin weer voorzichtig op de grond leggen en weg is ie. )

14. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Haha ik ook! Als lijkt dat beest morsdood dan nog zou ik hem door de dierenambulance laten ophalen. Kunnen ze gelijk even de rest inpecteren :) Straks laat ie een nest acht of zo....

**beloofd plechtig dit onderwerp niet meer te openen... Een slang in huis! :$ Het idee alleen al**

15. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Same here qua rillingen brrr ben niet bang van slangen maar de kleur en de kop jakkie

16. KnuffieQ

Inderdaad die foto lijkt beter dan al die plaatjes van cobra's :$

17. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Lijkt mij een nepperd :p

18. KnuffieQ

Nou zou er toch zeker wel een foto van maken denk ik :p

19. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Wat onhandig :D Oh man ik zou niet weten wat ik zou doen! In ieder geval zal ik even langs het ziekenhuis moeten voor wat extra zuurstof!!!

20. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Hij heeft 'm ook in de tuin gelegd.
    Ik had het nog even gevraagd, maar de kop was in het echt ook niet zo plat als dat die lijkt op de foto.

Deel Deze Pagina