Lieve meiden, Pasgeleden heb ik hier een topic geplaatst over ons gevonden voorwerp (het konijn) die we hadden gevonden in het bos en dat we na lang wikken en wegen besloten hebben het beestje te houden.... Nu moet ik helaas vertellen dat boskonijn (alias gevonden voorwerp) toch niet kan blijven.... ze jaagt onze 3 katten op en daardoor raken de katten overstuur... en hoe moeilijk ook onze katten waren er eerder dan ons konijn en ik kan die niet wegdoen om 1 konijn... Verder ben ik nu bijna 34 weken zwanger en het is me toch te zwaar om al deze beesten te verzorgen en eerlijk is eerlijk overdag ben ik de enige die er tijd aan kan spenderen. Dus ik loop keutels op te ruimen en 3 katten +1 konijn continu te aaien en te vertroetelen en dat red ik niet meer zeker niet als zo onze kleine man er ook is. Boskonijn is een heel lief en tam konijn en is ontzettend lief en sociaal. Ze komt naast je op de bank tv kijken en ze vind het zalig als je haar over haar neusje aait... Ik zit serieus op dit moment met tranen in mijn ogen dit alles te typen en geloof me ik zou er alles voor over hebben om konijn te houden maar het kan gewoon niet Wij geven boskonijn niet zomaar aan de eerste de beste we zoeken iemand waar ze binnen staat waar ze iedere avond sowieso haar hok uit mag om rond te rennen en op de bank mag komen zitten om mee tv te kijken... Waar ze als lid van het gezin gezien zal worden en ook echt alle aandacht van de wereld krijgt... degene die boskonijn overneemt van ons krijgt alles wat we hebben gekocht voor konijn erbij dus hok, voederbakjes, drinkflesje, het voer en haar speelgoedolifantje (geloof me is ze verzot op en begint boos te stampen als ze het niet in haar hok vind) er gratis bij... Het enige wat we vragen is net zo'n goed huisje als dat ze hier heeft. Liefs Ukje
Iemand vinden die de hele dag een konijn aait en met hem op de bank tv gaat kijken.... die ga je niet vinden denk ik. Je hoeft een konijn echt niet de hele dag op de huid te zitten hoor. Het lijkt me niet dat je zwangerschap of dagplanning in de war komt door een konijntje. Iemand die gewoon leuk voor een konijn kan zorgen misschien wel. Succes met zoeken.
Misschien is het handig om te vermelden in welke omgeving je woont Veel succes met het vinden van een goed nieuw tehuis voor haar!
Jeetje, ik heb 30 cavias en 2 kids en dat gaat makkelijk! Ik denk dat je het jezelf veel te moeilijk maakt. Mijn beesten worden 2 a 3 keer per week verschoond en 2 keer per dag gevoerd. Mijn dochter knuffelt er elke dag een paar en ik bekijk ze tijdens het verschonen. Zo deden we dat ook met onze konijnen, en ik heb niet het idee dat ze iets tekort kwamen..
Meis jij mag altijd komen kijken!!!! We wilden je deze week al mailen (gunde je eerst een honeymoon hihi) om het hok netjes terug te brengen maar als het bij jouw komt weet ik zeker dat het goed terecht komt!!! En als ik weet dat iemand goed voor zijn beestjes is ben jij het... Maar mogen wij dan soms komen knuffelen met boskonijn want geloof me ik zit hier nu te janken van ellende... en Ukjeman vind het ook helemaal niet leuk
Boskonijn ? Volgens mij is het stampertje !! Nee sorry geen interesse, alhoewel als hij CSI wilt kijken op de bank dan kan ik er nog over nadenken ( grapje hoor ) maar zoals Elmo ook al zei, je hoeft echt niet continue met een konijn op schoot te zitten hoor.
grinnik, grinnik, whahaha, ik ga mijn konijn maar aanmelden voor therapie. Hij krijgt veel aandacht, maar komt niet binnen en kijkt dus ook geen tv. Verder hoop ik dat je iemand vindt die het wel kan geven natuurlijk, het is tenslotte bijna dierendag!
Misschien een goed idee om haar dan bij een maatje te kunnen plaatsen, konijnen zijn toch liever met hun twee.. dat hebben ze liever dan geknuffeld worden en op de bank zitten. Knuffelen doen ze dan samen wel, hoef je alleen de kooi bij te houden en eten+drinken natuurlijk (en ik kijk dagelijks naar hoe het met ze gaat en laat ze een paar uur los lopen)
Zou het kunnen dat ze zo op de katten jaagt omdat ze op zoek is naar sociaal konijnen contact? Ik kan me voorstellen dat wanneer er een ander konijn is, dat ze de katten wel met rust laat. (Ik kan me ook voorstellen dat je het niet aandurft om straks met 2 konijnen te zitten waar je niets mee kunt). Dit is een lijst met opvangadressen voor konijnen: Konijnen opvang en -asiel lijst :: Bunnybunch
Aan allemaal die hebben gereageerd dank jullie wel voor jullie meningen. Een 2e konijn is hier helaas geen optie bij ons loopt alles los in het huis en geloof me ik breek nu al af en toe mijn nek over alle dieren Wat betreft de aandacht die ze krijgt helaas kan ik het niet filmen wat ze doet om aandacht te krijgen maar dit is een konijn die gewend is om dus niet vast te zitten en echt het liefst de hele dag achter je aanrent en op je schoot tv met je kijkt... Als mijn man op de PS speelt komt ze erbij zitten en begint zijn hand af te likken om maar aangehaald te worden... dit konijn moet je dus echt alle aandacht geven... Wij hopen gewoon op iemand die dat ook wil en kan doen... Liefs Ukje
Beste muis, Op dit moment zijn Doula en BabyR degene die hebben gezegd dat ze wel interesse hebben, dus ik zal eerst met hun natuurlijk een afspraak maken om te kijken of het klikt met Boskonijn maar mocht er 1 van de 2 zich bedenken dan kom ik zeker bij je terug. Groetjes Ukje
Hmmmm... Tis wel bijna kerst Nee hoor, grapje. Ik hoop dat je een goed huisje voor hem vindt! Tis wel een schatje zo, op de foto
Geloof me ik vind dit zo moeilijk!!! echt zit nu ook continu naar haar te kijken en denk echt van verdorie wat doe ik je aan... ze is hier nu bijna 2 maanden nadat ze in de zomer is gedumpt door mensen in het bos bij ons achter en geloof me ze is zo'n schat.. Het is dat ik het echt niet aan kan qua gezondheid en dat de katten echt geterroriseerd worden maar anders... geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken