Hallo, heb vorige maand een mk gehad,en wil nu graag weer zwanger worden,maar mijn man heeft zich laten helpen en heeft zoiets van het duurt ongeveer 3 maanden voor dat alle spermacellen het niet meer wordt je zwanger prima,wordt je niet zwanger ook goed.Maar ik wil natuurlijk zwanger worden en wil nu gaan temp. om te kijken wanneer ik een eisprong heb want elke zaadlozing wordt minder en eigenlijk moet ik deze maand zwanger worden,wie heeft hiermee ervaring? gr Soly
Na een miskraam kan je cyclus in de war zijn, dus het kan wat langer duren dan normaal voordat je weer een eisprong hebt. Als je "haast" hebt om zwanger te worden, dan kun je beter ovulatietesten doen dan temperaturen. Je ziet aan je temperatuur namelijk pas achteraf of je een eisprong hebt gehad. Je temperatuur stijgt minimaal een halve graad na je eisprong. Als je op tijd wilt klussen, heb je hier in principe dus niks aan. Als je ovulatietesten doet, dan weet je in het vooruit wanneer je eisprong eraan zit te komen. Als je test positief is, heb je de eisprong binnen 48 u. Als je de dag van de positieve test gemeenschap hebt, zit je goed qua timing en heb je kans dat je zwanger wordt. Mag ik vragen waarom je man zich heeft laten steriliseren, terwijl jij heel graag een kindje wilt en je man een zwangerschap ook niet zo erg zou vinden?