Goedenavond, Een vriendin heeft wat voor me meegenomen uit de V.S. en nu wil ik haar graag betalen. Ze draait er een beetje om heen en ik heb het gevoel dat ze niet wil dat ik betaal. Dat vind ik van de zotte, want ben al blij dat ze het voor me heeft meegenomen en wil gewoon normaal betalen! Nu heb ik 2 items aangeschaft van 59 dollar p.s., maar weet ik dat er nog tax bij komt in Amerika. Heeft iemand een idee hoeveel tax de V.S. op spullen rekent (in dit geval een huishoudelijk artikel) en op hoeveel euro ik dan ongeveer in totaal uitkom? Ik zou er erg bij geholpen zijn Thanks alvast!
Ligt eraan waar het gekocht is, elke staat heeft zijn eigen percentage (United States Sales Tax Site: Table of Sales Tax Rates). Als je dan het bedrag inclusief belasting weet, kun je op www.xe.com het bedrag laten omrekenen naar euro's.
Thnk voor jullie reactie. De spulletjes komen uit New York. Ik zal de tabel eens in zien en kijken of ik het kan uitvogelen...
En dan heb je naast state tax ook nog city tax, wat ik zo google kom ik dan op newyork uit op ongeveer 8.8%. 59+59 = 118 plus 8.8% = 128 dollar = EUR 90 (afgerond) Das mijn sommetje, kom jij op t zelfde?