Ik wordt zoals zovelen helaas met mij ontslagen bij het KDV waar ik werk wegens een reorganisatie. Nu ga ik per 1 juli ww aanvragen. Maar het punt is nu dat wij ook 1 juli op vakantie gaan. Ik hoorde dat je je vakantie moet melden of zelfs moet aanvragen. Maar ik heb al geboekt en betaald wat als ze nou zeggen dat ik niet mag gaan of zelfs nog geen recht erop heb? Wie weet dit voor mij? Ik heb nog nooit eerder in de ww gezeten dus heb er echt de ballen verstand van
Volgens mij moet je 't wel even netjes melden (ook ivm sollicitatieplicht) maar kan me niet voorstellen dat ze er moeilijk over gaan doen.
volgens mij mag je 3 weken op vakantie.. maar er zijn er legio die gewoon op vakantie gaan... tussendoor online solliciteren etc..
Je mag gewoon op vakantie. Wel even melden. Balen dat je wordt ontslagen, hopelijk heb je snel een andere baan!
Je moet het wel even melden. Mijn zusje (die voor het eerst van haar leven in de WW zat vorig jaar) had dat niet gedaan, domweg omdat ze dat gewoon niet wist, en werd direct gekort op haar uitkering als straf ... Ze zullen het echt niet weigeren.
je hebt gewoon recht op vakantie, je moet het alleen even doorgeven. die periode dat je weg bent hoef je niet te solliciteren nl.
Vraag het anders even op dit forum in de juiste hoek. Het was namelijk altijd zo dat je je dagen op moet bouwen, zeg maar net als wanneer je een uzk bent. Per 1 juli ww en 1 juli op vakantie, dan kreeg of krijg je tijdens je vakantie dus geen ww.
Ow is er een hoek voor? Ik ga meteen zoeken! Thanks! Iedereen bedankt voor jullie antwoorden. Ik wist inderdaad dat je het moest opbouwen. Dus tja ik heb nog niks opgebouwd Maar goed.... Zou dit topic anders verplaatst kunnen worden?
Als je een jaar ww hebt krijg je 20 dagen. Als je minder lang ww hebt heb je ook minder vakantiedagen. Ikzelf heb toevallig net een mail gestuurd met de vraag hoeveel vakantiedagen ik heb met 7 maanden ww.. Je moet het idd wel doorgeven anders kun je idd gekort worden op je uitkering.. Fijne vakantie alvast
Je hebt in de ww idd recht op vakantie. Het probleem bij jou kan ontstaan bij de ontslagdatum. Je moet namelijk vanaf je eerste werkdag beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt en dat ben je niet door je vakantie. Groot kans dat het uwv gaat zeggen dat je je ww aan kunt vragen als je weer terug bent van je vakantie.
op de site van het uwv is het antwoord te vinden.. Antwoord - UWV Anders het uwv even bellen, dan heb je sneller antwoord denk ik.
Tuurlijk mag ze gaan, ze krijgt alleen pas ww als ze weer terug is. Ze is namelijk de eerste ww dag niet beschikbaar voor werk en dan heb je geen ww rechten.