Hallo meiden, ik vroeg me af of er iets bestaat wat je op jezelf (of je kleren) kunt smeren/sprayen om bijen en wespen weg te houden. Mijn dochter is helemaal panisch voor die beesten, is ook al een paar keer geprikt. En ik moet zeggen dat ik er ook niet echt fan van ben. Ik las iets over kruidnagelolie, iemand hier toevallig ervaring mee? Of bestaat er iets kant en klaar dat ook werkt?
Bijen doen niet zomaar kwaad, die weten dat ze dood gaan als ze steken. Probeer ze te negeren. Wespen zijn *piep*beesten. Man, wat doen hun steken pijn! Ik ken helaas geen zalfjes/smeerseltjes.
Voor in de tuin adviseren ze een struik waar bijen op af komen, omdat als je bijen hebt er geen wespen komen. WEet dat mijn moeder dat vroeger altijd in de tuin had staan en werkte wel. Ik heb alleen geen idee hoe dat ding heet.
Wij hebben geen tuin dus dat is het probleem niet zo. 't Is meer voor op vakantie, wandelingen enz. Bizar genoeg is mijn dochter al 2 keer gestoken in een winkel.
Bijen hoef je niet bang voor te zijn, die steken alleen als je ze echt geen keuze laat en daarna zijn ze dood. Wespen zijn vervelend, want die steken wel. Wel een paar tips maar eigenlijk niet voor jouw doel: Ze hebben een hekel aan amoniac, maar om daar je dochter nou mee in te smeren... Wierook opsteken helpt, maar daar heb je met wandelen niets aan. Ze zeggen van Deet dat het insecten weghoudt maar volgens mij is het voor mensen ook niet best, dat spul. Ik ben toen ik nog klein was ook twee x gestoken, maar door de reactie van mijn ouders nooit bang geworden van insecten. Ze legden er er een aspirine op en susten gelijk mijn paniek.. Het gif trekt dan in de aspirine, die stof trekt in de pijnlijke plek en verzacht de pijn. En ze lieten me zien wat wespen doen en waarom ze kunnen prikken, dat scheelde enorm...