Positieve ovutest en temp omhoog?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Flashyfly, Apr 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

Feb 11, 2012
    1,947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hallo dames,
    Ik ben sinds 1 april pas begonnen met tempen. Bijna 4 weken na mijn curettage (MA 10w6d)
    Dit zijn mijn temperaturen:
    1-4 36,85
    2-4 37,11
    3-4 37,01
    4-4 37,15
    5-4 37,09
    6-4 37,08
    7-4 36,99
    8-4 37,18 (uitgeslapen en pas later getemperatuurd)

Nu heb ik ook ovutesten gedaan van sensitest.
    3-4 niets te zien
    5-4 zeer licht streepje
    6-4 en 7-4 nog steeds licht streepje,maar wel zichtbaar
    8-4 donker streepje (nog niet zo knallend als controlestreep)

Op foto is de laatste van vanochtend, de 2 erboven van gister en de 2 daarboven van vrijdag. (de laatste van gister was erg licht, waarschijnlijk teveel gedronken...)

We hebben vrijdag en zaterdagavond geklust.
    Zou mijn eisprong al geweest zijn (omdat mijn temp omhoog is gegaan?) of volgt mijn eisprong nog (omdat mijn ovutest vandaag donkerder is?)
    Ik snap het allemaal nog niet zo goed.
    Kan het kwaad om deze periode elke dag te klussen? Of komt dat de kwaliteit van het zaad niet ten goede?
    En tot wanneer zullen we doorklussen?
    Alvast bedankt voor jullie reacties!
    Liefs

2. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wanner is je nod?
    Ik zou nog even door klussen je weet het nooit .
    Ei kan al geweest zijn maar ook niet .
    Idd zaad kwaliteit kan minder zijn als je vaak klust maar wie niet waagt wint nooit. garantie wanneer ei komt heb je niet, als je een dag niet klust kan ook dan je ei geweest zijn.

3. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

Feb 11, 2012
    1,947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Mijn NOD weet ik niet, curettage was 9 maart. Op 19 maart geen HCG meer in mijn lichaam. Normaal heb ik een cyclus van 25 dagen. Lekker kort dus. Maar ben niet ongi geworden (ook niet zwanger) en heb voor 5 april geen ei kunnen spotten. Dus ik denk dat mijn cyclus wat later/langer is dan normaal.
    Ik zou het vreselijk vinden als ik mijn ei mis en dus niet geklust heb. Dan maar liever teveel, zoals je zegt, wie niet waagt, wie niet wint. :D

Is het niet zo dat als je temp omhoog gaat je ei is geweest?

4. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    0ngi kan idd nu op zich laten wachten door je een mk gehad hebt .
    Kan 6 week duren zelf is mij verteld .
    Je kan idd elke dag wagen maar maak er geen moetje van want die zijn echt niet fijn hoor .
    Knuffie en succes .

5. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Misschien is het makkelijker om je gegevens in te vullen op fertility friend. Dan krijg je een overzicht van je temperaturen in een schema. En kan je veel duidelijker zien of ie omhoog gaat.
    Als je ei is geweest moet je temp minimaal 3 dagen stijgen. En daarna natuurlijk hoog blijven. ;)

Ovutest lijkt positief. Als de streepjes even donker zijn.
    Ik heb wel eens gehad dat de teststreep donkerder was dan de controle streep. Dus die knalde echt!

En klussen.. ja als je elke dag wil, gewoon doen, je moet er geen moetje van maken. ;) Om de dag is ook goed.
    Teveel klussen is niet goed zeggen ze. Maar ik ga zelf mijn man ook niet afwijzen hoor als we allebei willen. ;)
    We doen het soms ook wel eens achter elkaar.

Share This Page