strakke broek slecht voor baby in buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovelie, 15 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik heb een vraagje...vooralsnog pas ik mijn gewone broeken nog...ben inmiddels 20 wkn...als zet mn buik in de loop van de dag wel op (darmen) dan wil mn broek wel wat gaan knellen in mn buik waardoor ik mn broek openzet. Thuis lig ik liever met een joggingbroek op de bank...maar ik vroeg me nou af of je kind last heeft van knellende kleding, in mijn geval mn broek?!?! Kan dit kwaad?
    Mn buik vind ik zelf te klein om in positie kleding te hijsen ...

2. annabel10

annabel10 Actief lid

28 dec 2010
    474
    54
    28
    geen idee of het slecht voor de baby is, maar als het niet meer lekker zit zou ik gewoon een zwangerschapsbroek aan doen. Zelf had ik bij 12/13 weken volgens mij al zwangerschapsbroek aan..

3. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Ik ben 21 weken en heb ook dat probleem haha maar of het kwaad kan volgens mij niet. Kindje zit beschermd.
    Ik vertik het om zwangerschapsbroeken aan te doen hahaha vindt ze spuuglelijk :p

4. marly87

marly87 Actief lid

8 jan 2012
    463
    0
    16
    Zie je niks van joh!!
    Zit heerlijk... :)

5. Tebby

Tebby Actief lid

20 okt 2015
    400
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan door bedrust al sinds week 8 niet meer in gewone kleren

6. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Denk niet dat t kwaad zou kunnen, lijkt me sterk, je kindje zit goed beschermd in een vruchtzak en een strakke broek zal dus geen kwaad kunnen lijkt mij.
    Maar wat zonde dat je je nog in een zwangerschapsbroek hebt gehesen! Hahaha ik vind ze enorm lekker zitten en ze staan me net zo mooi als een gewone spijkerbroek. Wel even goed zoeken welk model bij je staat maar die band om je buik dat vind ik heeeeerlijk. Kun je het zaakje lekker laten hangen haha.
    Mja ik vond t al vervelend als ik ongesteld was dat mn broek dan strakker zat...

7. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik weet niet waar jij positiekleding heb gevonden dan maar mijn kleding is niet aan te zien dat het positiekleding is, ik krijg juist heel vaak de vraag waar ik die mooie skinny jeans heb gekocht xD.

Ts: Je buikje hoeft nog niet heel groot te zijn maar het kan zoveel beter zitten, en het ziet er gewoon hetzelfde uit, dus ik zou je zeker een positiebroek aanraden. Hoeft ook niet heel duur te zijn, ik heb de mijne van de h&m.

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik draag ook al positiebroeken. Heerlijk! Waarom jezelf kwellen als het niet nodig is? Broeken van bijv mamalicious zie je echt niet dat het positiebroeken zijn hoor :)

Kwaad zal het niet kunnen voor je baby denk ik. Maar lijkt me niet lekker zitten. Ik heb onwijs opgezette darmen en daardoor doet een gewone broek ook zeer..

9. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Ik gok dat ze bedoeld dat positie broeken niet haar stijl zijn. Ik vind dat ook, vind alles erg degelijk. Tevens pas ik er met mijn brede bovenbenen niet in dus nope.

10. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal

Hier dus andersom ik ben lang 1.78 en woog voor mn zwangerschap 54 kilo dus een bmi van 16.5 nu 59.2 kilo maar niks zit normaal bij me. Ik ben tig winkels afgegaan en had uit eindelijk 2 broeken idd 1 van noppies geloof ik en 1 van mamalicious in mijn maat. Rest mijn maat nergens verkrijgbaar. Bij de eerste broek had ik te lange benen dus kreeg je hoogwater broek en bij die andere zat die band van geen meter kreeg meteen jeuk. En ik snap die nut van die band niet hahaha. Vindt dat echt niet mooi :p
    Dus ik blijf liever in trainingsbroeken lopen of in mn eigen jurkjes hahaha. Het is gewoon een no go voor mij.

Ja is per persoon verschillend de 1 loopt al met 6 weken dr in de ander zal het nooit dragen.

Doe gewoon wat je goed voelt

11. Prinsessa

Prinsessa Lid

1 jun 2015
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb tijdens mijn tweede zwangerschap geen positiebroeken gedragen. Toen m'n broeken rond week 30 niet meer zo lekker zaten bij mijn buik, deed ik er een elastiekje doorheen.! Zat prima en niks van te zien.

12. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

3 mrt 2011
    1.334
    8
    38
    Noord-Holland
    Precies dit :) :)

13. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Het enigste volgens mij is dat je een hogere kans op spataderen krijgt door strakke broeken en of party's te dragen in de zwangerschap. En ik denk voor jezelf ook niet prettig om strakke kleding te dragen. Er is leuke kleding genoeg voor als je zwanger bent.

14. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sommige positie kleding is inderdaad tsjah..lelijk. maar bv de broeken van mamalicious zijn echt leuk hoor! En hebben een hele mooie Pasvorm. Ik had bij de eerste echt een superleuke skinny jeans met van die scheuren erin gekocht. En wat betreft truitjes enz ok 9 van de 10 keer vind ik die lelijk maja ik was in de zomer lekker hoogzwanger dus ik droeg vooral van de spaghetti band truitjes

15. Keke91

Keke91 Bekend lid

3 jul 2014
    644
    336
    63
    Vrouw
    Gelderland
    Ik had mijn eerste broek ook rond die tijd gekocht van de mamalicious (zit in Arnhem ook bij de Vero Moda in) en meerdere mensen vroegen steeds verbaasd of ik nog in mijn eigen broeken paste. Valt echt niet op dat dat een zwangerschapsbroek is.

Ik heb meestal een hemd aan wat ik in de broek doe, daarover dan de band van de broek en dan gewoon een top erover. Dan zit mijn buik lekker ingepakt, geen jeuk of iets en de band blijft ook goed zitten.

Maar gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt natuurlijk. Ik zou alleen niet jezelf onnodig kwellen. Rond die tijd had ik ook nog niet echt een buik maar die zwangerschapsbroeken zaten toch een stuk fijner :)

16. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Je heb van l2w en mamalicious super leuke skinny jeans. Ze zitten heerlijk. Snap niet waarom je jezelf wilt kwellen met knellende broeken... Liep al met 12 weken in die broeken en geen hond die t ziet hoor

17. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Ja idd ik snap ook niet helemaal waarom je jezelf wilt kwellen met strakke knellende broeken? Als je vind dat je buikje te klein is voor positiekleding waarom knellen je broeken dan?

Ik zou je verloskundige eens navragen of het kwaad kan, als ik onder op mijn buik licht druk,krijg ik direct een schopje terug, dus neem aan dat het kindje het wel degelijk merkt, of het onprettig is voor het kind, dat weet ik natuurlijk ook niet.

Ikzelf vind het heerlijk om positiekleding te dragen en krijg zo nu en dan complimenten dat het mooie jeans zijn. H&M heeft hele mooie jeans waarvan je niet ziet dat je positiekleding draagt.

Deel Deze Pagina