Wij hebben een slimme muis in huis! We hebben hem al een paar keer heen en weer zien schieten in de keuken en hebben daarom muizevallen geplaatst. Hier komt hij niet op af.... Dus toen muizenkorrels (vergif) gekocht, maar dit wil hij niet eten. Onze kat komt regelmatig met muizen thuis die hij buiten heeft gevangen, maar hier in huis is ze te lui om op jacht te gaan. We laten niets meer op het aanrecht liggen, dus er is niets anders te eten voor hem dan de muizenkorrels, maar hij lijkt liever te verhongeren. Iemand tips over hoe deze muis te slim af te zijn?
Mijn ouders hebben er ook erge last van! Heel brutaal zijn ze ook! Vorige keer zat er gewoon eentje tegenover me moeder die was nergens bang voor! Hun hebben ook alles geprobeert maar niks lukte. Totdat ze (wel zielig) een plakmat kochten bij de dierenwinkel. Dat is lijm en daar doe je pindakaas op en als ze erop komen kunnen ze er niet meer af. Het werkt wel! Ze heeft het deze week gedaan en gewoon 4 muizen gevangen
Kaas en pindakaas op de val hadden we al geprobeerd, dit was ook de tip van de dierenwinkel. Een plakmat? Nooit van gehoord! Maar als het werkt.... Als ik binnen nu en een week nog last van ze heb maar eens naar de dieren winkel toe!
Misschien een overbodige tip, maar maak alles goed schoon, hoor! Muizen plassen terwijl ze lopen, met als gevolg dat het overal ligt... Eeew!
Bah, hebben er in ons vorige huis ook veel last van gehad. Die muizen waren ook te slim om in een gewone muizenval te lopen. Uiteindelijk hebben er vanaf gekomen door in huis alle gaatjes en keirtjes dicht te maken met kit en peurschuim (weet niet hoe je dat precies schrijft) En ik heb er een paar gevangen door zo'n verfmenghoutje op de rand van het aanrecht te laten balanceren met aan het uiteinde een lekker stukje brie. Er onder zette we dan de lege binnen bak van een hoge pedaalemmer, haha maar het werkte wel. Zo hebben we er heel wat gevangen! Heel veel succes!
mijn leraar had ooit deze tip: zet een glazen vaas wat scheeft tegen de muur en stop wat lekkers in de vaas..ze kunnen er dan wel in komen maar niet uit, dus levend vangen en dan ergens weer vrij laten!
Laat ze dan wel een paar KM verderop vrij, anders lopen ze gewoon weer terug naar 'huis'. Die beestjes hebben een geweldig gps syeteem Maar inderdaad, levend vangen is het makkelijkst. http://www.muizenval.nl/index.php?main_ ... cPath=1_11
Levend vangen makkelijker , ik heb hem/haar toch liever dood in mijn muizenvalletje zitten hoor want dan kan die niet meer bewegen Wij gebruiken er overigens pindakaas voor. Groetjes Anita
Nou...1x een muis in de val gehad, ik kon al mijn muren opnieuw witten. MAN wat gaf dat een bloedspatters! heb hem liever levend en bewegend dan levend en vastgeplakt op een matje :S Ze bijten niet hoor. Gewoon kooitje in de auto, effe verderop leeggooien en weer naar huis
Vind die met dat verfhoutje en pendaal emmer echt hilarisch. Wel diervriendelijk ook (tenzij je de zak dichtknoopt en het zo bij het vuil zet)
een plakmat nog nooit van gehoordt maar als je dat wat lijkt kun je ook een plank pakken en er zelf dubbelzijdig plakband op plakken is volgens mij nog goedkoper ook. Suc6 met het vangen van je muis.
Ik denk niet dat dubbelzijdig plakband ze tegen zal houden hoor. Daar trekken ze zich vast gemakkelijk weer los van. Wij verdenken onze spouw muren er van een stel muizen te hebben maar we hebben nog nooit iets binnen gevonden wat er op duid dat ze verder komen als de spouwmuur....Maja...nog niet. Zal n kwestie van tijd zijn. Ondertussen houden ze mn zoontje wakker Kan er niet bij komen helaas dus weet verder niet hoe ik van die heriemakers af kom
Dropveters! Mijn ouders hadden op vakantie wel eens last van muizen en deze bleken onze dropvetertjes te jatten :-D *of had toch papa die dingen opgeten?* Maargoed, ze zouden volgens deze mythe dus van dropveters houden