Ik lees net op een ander forum het volgende bericht± We waren net bij de dierenarts met Jacko voor de jaarlijkse spuit. Niks bijzonders als er niet een setter geweest was die enorme leverproblemen heeft. Er is bij hem levercyrose geconstateerd, hij is nog jong.. Dit dier is de zoveelste in enkele maanden, waarbij dit ziektebeeld optreed. Enkele weken geleden een Duitse herder, 5 jaar, hij kwam niet zonder toezicht buiten, en was ook nooit met vergift in aanraking. Het dier werd uit zijn lijden verlost en er werd een autopsie gedaan, dat eiste de eigenaresse. En nu de klopper, OORZAAK IS DE SWIFFER, NIET TE GELOVEN! Het is bij de fabrikant bekend, want bij de kleine lettertjes staat, bij kinderen en huisdieren weghouden. Er zit een ijzerafbrekend middel in dat erg dicht bij het genetische van mens en dier komt, dat veroorzaakt die c.a. Dieren likken vaak hun poten, zo krijgen ze die troep binnen ! Geef deze waarschuwing s.v.p. door aan iedereen die huisdieren of, nog erger kleine kinderen heeft ! Onverantwoordelijkheid van een fabrikant wil en kan ik niet zomaar door laten gaan.. Om nog even verder te gaan met die mevrouw wiens hond werd afgemaakt, ze heeft intussen ook haar twee katten mogen laten inslapen, ze hadden precies dezelfde verschijnselen...... Hopelijk gebruiken jullie dit schijnheilig middel niet, en komt mijn waarschuwing op tijd.. Swiffer is dus gevaarlijk voor kinderen en dieren! het kan zijn dat dit bericht hier al is geplaatst want ik ben hier een tijd niet geweest, maar toen ik dit las vond ik dat ik dit bericht echt hier moest plaatsen om te waarschuwen.
Dit bericht zwerft in verschillende vormen al sinds 2004 rond en is gelukkig nep. Zie ook: http://www.snopes.com/critters/crusader/swiffer.asp
Waarheid of leugen, wie al de echte waarheid ooit achterhalen? Ik gebruik dat spul gelukkig niet dus ik hoef me niet in mijn achterhoofd alsnog zorgen te maken.
Nou ja of het nu echt of nep is, dat spul komt hier het huis niet meer in! Tijntje en mijn honden zijn het dierbaarste dat ik heb in mijn leven en daar neem ik geen risico's mee!
ls dit echt was en al bekend is vanaf 2004 dan zal de overheid het verkopen van die dingen echt we lverbieden, ik geloof niets van dit verhaal.
Mmm een swiffer gevaarlijk : . Ik heb gewoon een soort van dweil-ding waar een droge doek op kan, maar je kunt er ook een doek voor t dweilen op doen. Bedoelen ze dat spul? Is namelijk geen echte swiffer die we hebben, ook niet van die losse doekjes etc. Vaag hoor..maar ja wat als het wel waar zou zijn
ik geloof er ook niets van, dan was het echt al lang uit de winkels gehaald... Kijk hoe er altijd gereageerd wordt met andere dingen...!
oke hihi dan ga ik er vanuit dat het nep is..hihi k heb ook nog nooit iets aan mn kat gemerkt trouwens
nou zo nep als het maar kan zijn hoor, denk je echt als dit gevaarlijk is voor kinderen ze dit product voor te poetsen zomaar in de handel laten?
Nee nou ja denk van niet maar ja...ik bedoel kon zijn dat het net ontdekt was ofzo K heb ook gene echte swiffer dus dat scheelt weer
geloof me als ze dit net ontdekt hadden was het voorpagina nieuws in de krant en een proces van de fabrikant op tv, vooral als der kids mee gemoeid kunnen zijn. nuja was der natuurlijk nog eens iets interressants op de tv
Omdat dit een hoax is, zet ik dit bericht op slot. Als je twijfelt aan dit soort verhalen (en mijns inziens mag dat ook wel, want het zou gek zijn dat een product als dit anders nog in de handel was), typ het dan eens in bij Google. Overal zie je dan staan dat het hier een hoax betreft, waarschijnlijk van een jaloerse Swiffer-concurrent. Groeten, Josien