Zelf heb ik dat nog niet gehad. Dat ik weet dan. Ik lees wel eens dat mensen hun Nick er om wijzigen of berichten aanpassen of zo. Hoe weet je dat je een meelezer hebt? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoe dat eigenlijk werkt.
Op het andere forum, en hier misschien ook wel: mijn vrouw. We schreven hier eerst allebei, dus dat was niet heel verrassend. Later bleek het gewoon uit de gesprekken die we hebben. Van andere meelezers ben ik me nooit bewust geweest.
Ik heb het wel andersom gehad dat ik dus een lid herkende. Dat kwam wel doordat zij best een unieke situatie had.
Ja onze oudste zoon. Die kwam plots af met op het forum heb je geschreven dzt... Dus als hij nog leest KOEKOEK
Ja, een vriendin van mij. Maar zij leest volgens mij niet in alle forum onderdelen dus waarschijnlijk leest ze dit niet, en anders merk ik dat snel genoeg
Ja vriendin van mij. Vond ik niet zo erg want ik schrijf hier geen dingen die ik niet in het dagelijks leven ook zou vertellen. Alleen toen ik zwanger wilde worden van de derde en werd wilde ik dat nog niet vertellen dus mijn account veranderd.
Ja, mijn schoonfamilie destijds met wie wij geen contact meer hadden en wilden. Ze reageerden op zo'n persoonlijke manier op een aantal van mijn berichten dat al snel duidelijk werd wie het waren. Niet hierom mijn account gewijzigd, wel toen een melding gemaakt bij beheer.
Met een 'meelezer' bedoel je dan iemand die je in het echt kent? Maakt dat veel uit dan ten opzichte van mensen die je niet echt kent? Het idee van iets posten op een forum is toch juist dat mensen het kunnen lezen en erop kunnen reageren? En je weet dat dit geen afgesloten plek is, dus privacy-gevoelige dingen moet je er sowieso niet opzetten, lijkt me. Ik gebruik eigenlijk voor alles wat ik online doe wel als leidraad: 'zou ik het vervelend vinden als een leerling / ouder van een leerling / m'n baas / m'n kind / m'n moeder dit over mij zou weten?' Als het antwoord daarop 'ja' is, zou ik het sowies niet online kwakken. Dus geen idee zijn of er hier mensen zijn die mij herkennen als iemand die ze ook in het echte leven kennen. Maar het maakt voor mij eigenlijk niet zoveel uit. Het enige wat ik hier vroegah wel eerder gedeeld heb dan dat het innhet openbaar bekend was, waren m'n zwangerschappen. Maar weet je, dat is iets waarvan ik het zo vroeg nog niet met m'n klas zou delen, maar als het per ongeluk wel eerder bekend zou zijn, dan is het ook niet 'erg' ofzo. En kan zowel online als offline gebeuren. Zo ben ik tijdens mijn eerste zwangerschap, die uitliep op een miskraam, blijknaar door een moeder gezien bij dr verloskundige. En zij had dat aan haar kind doorverteld. Tja. In die situatie extra pijnlijk, als een kind daarna komt vragen op je eerste dag terug na een miskraam. Maar het zegt zoveel meer over zo'n moeder dan over mij.
Een oud lid van hier die destijds een vriendin was. Zij vertelde alles wat ik hier zei tegen mijn ex. Ik heb mijn account laten verwijderen en een nieuwe aangemaakt. Ze zal me misschien inmiddels wel weer herkennen maar nu boeit het me niet meer.
Op de eerste vraag ja. Op de tweede vraag… geen idee. Ik kan me voorstellen dat dat uit kan maken afhankelijk van de situatie. Vandaar oa mijn vraag.
Ik ben weleens herkend idd. Ze vroeg me ineens op een feestje "ben jij mamafiets?" Ik helemaal in de war. Oh... het forum Ik weet niet of ze nog meeleest. Ze was zelf niet heel actief destijds. Ik vind het niet erg. Vertel geen geheimen hier. Ik durf hier wel opener te zijn. Maar op een manier wat je ook kan hebben door een brief te schrijven over een moeilijk onderwerp ipv het direct face to face te bespreken.
Niet dat ik weet. Ik heb wel een vriendin hier gespot (gebruikte ook haar eigen naam, ze is niet erg actief).
Ik heb weleens in een van de forumleden een ouder van het kdv herkend en iemand uit de kerk van familie (heeft namen in haar onderschrift staan).
Volgens mij niet maar zo veel Belgen zijn er hier ook niet. Man weet dat ik hier zit (zit te nu weeral op dat zwangerschapsding ) Ik zit hier totaal niet anoniem maar op zich deel ik niets wat ik niet in het echt zou zeggen, misschien iets minder ongenuanceerd dan ik het in het echt zou zeggen. Als we in Zeeland of Maastricht ofzo zijn ben ik wel altijd benieuwd als ik mensen met kinderen zie of ze niet ook zitten Moest iemand me herkennen zou ik het wel leuk vinden om het te weten
Domme actie Ik heb een vrouw uit het dorp, met haar man, ook gezien bij de vk. Zij mij niet denk ik (ik zat nog in de auto, zij gingen weg. Ben blijven zitten toen tot ze weg waren). Nog niet bekend in het dorp + man mee = mond houden voorlopig. Vind ik dan inmiddels is de baby geboren
Onder oude account herkend door schoonfamilie. Vanwege de band toen tijdje stiller geweest en toen ik weer zwanger was nieuw account. En @marievs heeft me herkend adhv verschillende stukjes te combineren Zelf een exvriendin herkend,volgens mij wel gezegt toen