Wie heeft er wel eens een meelezer gehad hier?

Discussie in 'De lounge' gestart door Syane, 26 apr 2025 om 07:46.

1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.820
    113
    Zelf heb ik dat nog niet gehad. Dat ik weet dan. Ik lees wel eens dat mensen hun Nick er om wijzigen of berichten aanpassen of zo. Hoe weet je dat je een meelezer hebt? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoe dat eigenlijk werkt.

2. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.156
    3.800
    113
    Op het andere forum, en hier misschien ook wel: mijn vrouw.

We schreven hier eerst allebei, dus dat was niet heel verrassend. Later bleek het gewoon uit de gesprekken die we hebben.

Van andere meelezers ben ik me nooit bewust geweest.

Syane vindt dit leuk.
  3. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik heb het wel andersom gehad dat ik dus een lid herkende. Dat kwam wel doordat zij best een unieke situatie had.

Syane vindt dit leuk.
  4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.736
    113
    Vrouw
    Ja onze oudste zoon.
    Die kwam plots af met op het forum heb je geschreven dzt...
    Dus als hij nog leest KOEKOEK :)

Huismuisie, Ysabella, Luna86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.799
    8.469
    113
    Vrouw
    Ja, een vriendin van mij. Maar zij leest volgens mij niet in alle forum onderdelen dus waarschijnlijk leest ze dit niet, en anders merk ik dat snel genoeg :roflmao:

Syane vindt dit leuk.
  6. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.291
    1.315
    113
    Vrouw
    Ja vriendin van mij. Vond ik niet zo erg want ik schrijf hier geen dingen die ik niet in het dagelijks leven ook zou vertellen. Alleen toen ik zwanger wilde worden van de derde en werd wilde ik dat nog niet vertellen dus mijn account veranderd.

Syane vindt dit leuk.
  7. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Ja, mijn schoonfamilie destijds met wie wij geen contact meer hadden en wilden. Ze reageerden op zo'n persoonlijke manier op een aantal van mijn berichten dat al snel duidelijk werd wie het waren. Niet hierom mijn account gewijzigd, wel toen een melding gemaakt bij beheer.

Syane vindt dit leuk.
  8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Met een 'meelezer' bedoel je dan iemand die je in het echt kent? Maakt dat veel uit dan ten opzichte van mensen die je niet echt kent?

Het idee van iets posten op een forum is toch juist dat mensen het kunnen lezen en erop kunnen reageren? En je weet dat dit geen afgesloten plek is, dus privacy-gevoelige dingen moet je er sowieso niet opzetten, lijkt me.

Ik gebruik eigenlijk voor alles wat ik online doe wel als leidraad: 'zou ik het vervelend vinden als een leerling / ouder van een leerling / m'n baas / m'n kind / m'n moeder dit over mij zou weten?' Als het antwoord daarop 'ja' is, zou ik het sowies niet online kwakken.

Dus geen idee zijn of er hier mensen zijn die mij herkennen als iemand die ze ook in het echte leven kennen. Maar het maakt voor mij eigenlijk niet zoveel uit.

Het enige wat ik hier vroegah wel eerder gedeeld heb dan dat het innhet openbaar bekend was, waren m'n zwangerschappen. Maar weet je, dat is iets waarvan ik het zo vroeg nog niet met m'n klas zou delen, maar als het per ongeluk wel eerder bekend zou zijn, dan is het ook niet 'erg' ofzo. En kan zowel online als offline gebeuren. Zo ben ik tijdens mijn eerste zwangerschap, die uitliep op een miskraam, blijknaar door een moeder gezien bij dr verloskundige. En zij had dat aan haar kind doorverteld. Tja. In die situatie extra pijnlijk, als een kind daarna komt vragen op je eerste dag terug na een miskraam. Maar het zegt zoveel meer over zo'n moeder dan over mij.

Syane vindt dit leuk.
  9. Knalrood

Knalrood Actief lid

6 jun 2024
    455
    489
    63
    Een oud lid van hier die destijds een vriendin was.
    Zij vertelde alles wat ik hier zei tegen mijn ex.
    Ik heb mijn account laten verwijderen en een nieuwe aangemaakt.
    Ze zal me misschien inmiddels wel weer herkennen maar nu boeit het me niet meer.

Syane vindt dit leuk.
  10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.820
    113
    Op de eerste vraag ja. Op de tweede vraag… geen idee. Ik kan me voorstellen dat dat uit kan maken afhankelijk van de situatie. Vandaar oa mijn vraag. :)

11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.375
    30.672
    113
    Vrouw
    Ik ben weleens herkend idd.
    Ze vroeg me ineens op een feestje "ben jij mamafiets?"
    Ik helemaal in de war. Oh... het forum :roflmao:

Ik weet niet of ze nog meeleest. Ze was zelf niet heel actief destijds.

Ik vind het niet erg. Vertel geen geheimen hier. Ik durf hier wel opener te zijn. Maar op een manier wat je ook kan hebben door een brief te schrijven over een moeilijk onderwerp ipv het direct face to face te bespreken.

Syane vindt dit leuk.
  12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.705
    113
    Niet dat ik weet. Ik heb wel een vriendin hier gespot (gebruikte ook haar eigen naam, ze is niet erg actief).

Syane vindt dit leuk.
  13. J8H4

J8H4 Lid

14 jun 2024
    52
    37
    18
    Vrouw
    Ik heb weleens in een van de forumleden een ouder van het kdv herkend en iemand uit de kerk van familie (heeft namen in haar onderschrift staan).

Syane vindt dit leuk.
  14. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.895
    113
    Vrouw
    Volgens mij niet maar zo veel Belgen zijn er hier ook niet. Man weet dat ik hier zit (zit te nu weeral op dat zwangerschapsding :p)
    Ik zit hier totaal niet anoniem maar op zich deel ik niets wat ik niet in het echt zou zeggen, misschien iets minder ongenuanceerd dan ik het in het echt zou zeggen.

Als we in Zeeland of Maastricht ofzo zijn ben ik wel altijd benieuwd als ik mensen met kinderen zie of ze niet ook zitten:D
    Moest iemand me herkennen zou ik het wel leuk vinden om het te weten

Syane vindt dit leuk.
  15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.157
    113
    Domme actie :|

Ik heb een vrouw uit het dorp, met haar man, ook gezien bij de vk. Zij mij niet denk ik (ik zat nog in de auto, zij gingen weg. Ben blijven zitten toen tot ze weg waren). Nog niet bekend in het dorp + man mee = mond houden voorlopig. Vind ik dan;) inmiddels is de baby geboren

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.157
    113
    Onder oude account herkend door schoonfamilie. Vanwege de band toen tijdje stiller geweest en toen ik weer zwanger was nieuw account.

En @marievs heeft me herkend adhv verschillende stukjes te combineren

Zelf een exvriendin herkend,volgens mij wel gezegt toen

Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina