Hallo Dames 3 weken geleden heb ik mijn viervoeter van 13 jaar oud in moeten slapen nu heb ik nog 1 hond van 11 jaar oud maar die doet sinds zijn maatje weg is zijn staart tussen zijn poten en ze kwistpelt wel maar wel tussen haar poten ze is heel rustig slaap nu veel meer en eet soms niet en dan weer wel maar kleine beetjes ik weet heus wel dat ze ook in de rouw is nu maar gaat dit wel over ? want 2 jaar geleden hebben we onze andere hond van 11 jaar ingeslapen en toen deed ze dit hellemaal niet deed ze gewoon vooral met haar staart nu is ze natuurlijk alleen en ze wilt alleen maar mee als we weg gaan soms ken ze wel mee maar soms ook weer niet dus dan moet ze echt thuis blijven ook wat ze nu erg doet is naar de papagaai blaffen waarom?? en de papagaai is niet bang dus die wilt gewoon bijten in zijn snuit nog nooit gebeurt maar ooit komt dat er wel van ik heb kluiven gekocht maar dat wilt ze echt niet aan kluiven hoor alleen maar begraven met een dekken van haar zelf deed ze ook nooit van de week wou ze gewoon haar eten met de dekken begraven ik gelijk tegen haar gezegt nee dat gaan we niet doen he je moet gewoon eten maar ze at het echt niet op wie heeft dit ook meegemaakt met hun viervoeter en komt het wel weer goed? wij zijn echt niet van plan een hond voor haar te kopen hoor ik ben er klaar mee met dit grote verlies 2x in 2 jaar liefs Citta
Meestal is de staart tussen de benen een teken van angst toch? Een vroegere vriendin van mij hadden vroeger ook 2 honden, 1 daarvan is toen ook ingeslapen. De dierenarts adviseerde toen om de andere hond te laten ruiken aan de overleden hond. Zodat het beestje wist dat de hond er niet meer was. Is dat bij jullie ook gebeurd? Misschien is je hond nu angstig dat ze weg moet ofzo.
angst, onzeker, maar ook wel ongelukkig...bij mijn hond zie je het ook wel aan zn hele houding en oren.... Gut wat sneu zeg!!!! is er niet en vriendje in de buurt of iemand met een hond waar je dan mee kan gaan wandelen dat hij een ander speelmaatje krijgt'??
Ik neem aan dat je niet kwaad bent geworden op je andere hond? Misschien is het inderdaad angst, angst om zonder haar maatje te moeten leven! Was het altijd al wat en angstige hond?
Is het echt de staart tussen de benen en tegen de buik of is het meer dat ie hangt? Dat eerste is, dacht ik, een teken van angst e.d. Het hangen is meer een neutrale stand. Mijn hond heeft dat vaak. Haar staart staat normaal (een Akita, een omhoogkrullende staart) maar als ze net wakker is of als ze ziek is e.d. hangt ie. Het zou best kunnen dat je hond nu gewoon niet blij is en toch niet zo lekker in zijn vel zit en zn staart maar gewoon laat hangen. Maar...uiteraard ben ik geen expert!
hoi dames bedankt voor jullie snelle reactie maar de staart loopt echt naar haar buik . en je piept veel zomaar janken zeg maar zittend of liggend nee ze was nooit een angstige hond altijd heel druk en speels nu C.3 weken geleden overleden is die kon niet meer vanaf januari met haar s. spellen ze lag alleen maar en we moesten haar altijd optillen met opstaan en ze bevuilde haar eigen daarom hebben we haar in moeten slapen dus echt spellen kon S al niet meer met C en ik had zo gevoel altijd van nu weet S toch wel dat C ziek is ? en toen die dag heb ik ook S aan C laten snuffelen toen we weg gingen en heb C niet thuis laten inslapen (hellaas kon dat gewoon niet omdat ik nog een dochtertje heb van 3 jaar en haar niet alles wou laten zien hoe het in zijn werkking ging ) en had geen oppas voor haar om het thuis te doen dus S.is gewoon thuis gebleven en kwamen terug zonder C maar wat ik al vertelde toen B overleden was 2 jaar terug heeft ze dit allemaal niet gedaan ik weet ook niet of ze als we niet thuis zijn (weekend) bijvoorbeeld boodschappen doen of zo of ze dan eigenlijk jankt ik heb nog nix van de buren gehoort en door de weeks is ze heel weining alleen ze is pas alleen als ik me oudste naar de psz moet brengen hellaas ken ze niet met andere honden spellen sinds ook C weg is zodra ik haar mee neemt naar buiten om uit te laten en ze ziet een hond gaat ze in de aanval dus los laten ken ik haar niet meer ik weet echt niet wat ze nu ineens heeft ze is echt heel andere hond geworden verder wel lief hoor zal ze ECHT niet door deze reden weg doen maar door dit ga ik wel twijfelen van moeten we niet een huisdier weer voor haar kopen maarja wij willen gewoon geen beesten meer we zijn er klaar mee wij waren 16 jaar oud dat we op ons zelf gingen wonen en al die tijd beesten ( papagaai hebben we nog steeds),reptielen,vogels,konijnen,vissen,hamster,gehad we zijn nu 31 jaar oud hopenloos
Die staarthouding kan angst, onzekerheid en pijn beteken. Angst lijkt me niet. Onzekerheid kan erg goed. De roedel is veranderd, misschien was ze alijd ranglagere en nu dus niet meer. En heeft ze het gevoel dat zij nu al die verantwoording heeft en dat niet aan kan. Ik zou het negeren en haar stimuleren maar niet dwingen wat te gaan doen. Ook het uitvallen naar andere honden ontstaat vaak door onzekerheid: eerst regelde een andere hond dat soort dingenen nu staat ze er alleen voor terwijl ze dat nooit heeft hoeven regelen. En als je het niet weet tja dan heb je twee keuzes: vluchten of vol in de aanval. Zij gaat voor het laatste. Dat komt wel goed, heef haar tijd om aan de nieuwe situatie te wennen. Zeg rustig maar resoluut dat je dat niet wilt en loop door. Niet boos worden, dat werkt averrechts. Maar omdat je zegt dat ze ook meer slaap zou ik haar na laten kijken door een dierenarts. Het kan namelijk ook heel goed op pijn wijzen. Het zou toevallig zijn dat het op hetzelfde moment gebeurd, maar het kan wel. Probeer dus pijn/ziekte eerst uit te sluiten.
Kimba Je ga me toch niet vertellen dat ik straks ook haar ken weg brengen nou dan ken je mij echt gaan opraapen hoor straks word ze ziek door eenzaamheid pfffffffffffffffffffffff maar ik kijk het even aan en anders ga ik inderdaad even langs de dierenarts even onzoeken wat ze heeft bedankt voor je reactie
Nee hoor! Die kans is wel erg klein. Maar geef haar even de kans te wennen aan de nieuwe situatie en stimuleer haar positief dmv van wandelen, spelen enz. Anders blijft ze misschien apatiscg. En negeer haar aparte gedrag maar even. Komt allemaal vast wel goed, maar het heeft tijd nodig en een goede aanpak. Dus net boos worden enz, gee haar vertrouwen en soms het spreekwoordelijke duwtje in de rug. Was altijd sociaal met andere honden dan komt dat echt wel weer!
ik denk ook dat ze ineens onzeker is geworden door de nieuwe situatie..en aangezien ze ook al wat ouder is, kan het mss wat traag binnen komen of is ze tijdelijk door de war... kan ook heel goed dat ze jullie verdriet aanvoelt.. als ik verdrietig wordt, doet mn hond ook altijd raar akita, normaal dus staart helemala omhoog gekruld, maar dan ook btj omlaag en wat ruchting de buik) ze is dan ehct een btj cnfused en weet even niet wat ze moet doen... en aan de andere kant, wie weet heeft ze iets onder de leden..idd anders ff naar dierenarts
Denk dat het met het verlies van haar maatje gekomen is. Maar om dat uit te sluiten, zou ik sowieso met haar naar de dierenarts gaan. Je zegt dat ze piept en jankt, heeft ze geen pijn? Onze beagle heeft wel eens een gekneusde staart gehad (ben even de naam kwijt) door te zwemmen. Hij kon hem alleen maar tegen zijn buik houden en als hij m bewoog begon hij te janken. We hebben 2 mopsjes en een beagle. Als de mopsjes hun staartjes laten hangen zijn ze lui, gaan ze door hun voorbeentjes heen en beetje gedraaid, zijn ze vreselijk onderdanig voor ons zoontje (zoooo zielig hihihi), staartje tegen de buik kunnen ze niet. Als zij angstig zijn vluchten ze weg en verstoppen zich bij ons zeg maar. Maar dat zijn ze zelden. Toen onze vorige mops overleed hebben we de beagle (die 2 waren gewoon getrouwd met elkaar) en de andere mops aan haar laten snuffelen. Ik heb haar ook een hele poos in mijn armen gehouden en afscheid genomen terwijl de andere honden zenuwachtig om me heen snuffelden. Denk idd dat het komt doordat ze haar roedelleider kwijt is geraakt en nu niet meer haar plaats in de roedel kent, waardoor ze angstig raakt en hierdoor kan gaan bijten naar andere honden. Ze moet weer een nieuwe plek zien te krijgen en dat duurt even. Maar voor alle zekerheid even lichamelijke gebreken uitsluiten. Oh, en voor een gekneusde staart hoeven ze niet ingeslapen te worden hoor