hallo meiden, vorige week begon het met verkouden zijn. dacht dat het kwam omdat ik me toch vergist had met de temperatuur buiten en het werken in de tuin met alleen een tshirtje. sinds gister ais er alleen keelpijn bij gekomen, en vanmorgen was ik mijn stem kwijt (nog steeds) mijn rechteroor doet ook zeer, zeker met slikken. iemand een goede tip?
Spoelen met zout. Thee met honing. NIet teveel troep slikken NAtuurlijke middeltjes probeer ik altijd eerst, wel met paracetamol ofzo. MAar naar de dokter ga ik meestal niet met keelpijn, alleen als het echt zou blijven ofzo erg lang. Heb ook nog nooit een antibioticakuur gehad! Ben benieuwd of ik dat zo kan houden Heel veel sterkte met je keel!!!!!!!Dropjes zijn ook lekker en soms verlichtend.
Bij de drogist kun je Mucoangin halen. Smaakt ontzettend smerig, maar een weldaad voor een zere keel! Je kunt het vinden ergens in de buurt van de hoestdrankjes e.d. Beterschap!!!
Gorgelen met water + zout! Vies, maar het werkt direct verzachtend. Daarnaast zuiverend en je keelpijn gaat sneller weg. Tenminste...dat is mijn ervaring.