hoi dames, wat is het verstandigst als je draagster bent van gbs en een kind van je bij de bevalling besmet is geraakt? onder controle bij een vk of een gyn? groetjes
Ik zou altijd naar een gyn gaan! Mijn zoontje is ook geboren met een infectie en heeft 2 weken op de neonatologie gelegen. Streptokokken B is niet in mijn urine aangetroffen maar ik heb nooit een uitstrijkje gehad om dit volledig uit te sluiten. Nu ben ik dus weer onverwachts zwanger en heb ik al doorgegeven dat ik straks terug naar de gyn wil! Bij mijn vorige zwangerschap ben ik op een gegeven moment ook overgedragen aan de gyn omdat ik vermeende zw-diabtes had.
is dat genoeg reden om aan te geven dat je bij de gyn onder behandeling wilt? de eerste was bij vk, deze liep dus ook mis de tweede onder gyn omdat ik 5 miskramen ervoor had gehad en nu bij de derde weet ik het nog niet, ben nu 6 weken zwanger, dus ik moet echt opschieten met het maken van een afspraak
Gewoon bij de VK en verplicht bevallen in het ziekenhuis omdat je bij de risicogroep behoor. Eventueel vanaf week 36 de afspraken bij de gyn in het ziekenhuis als je dat prettig vindt...? Zo gaat het bij mij tenminste. Nu kies ik ervoor om gewoon bij de VK te blijven en als het zover is in het ziekenhuis te bevallen. Maar geen controles vanaf 36 weken bij de gyn, gewoon omdat ik daar de meerwaarde niet van in zie.
daar zit ik ook aan te denken, maar omdat de vk in de regio (de enige) gefaald heeft, vind ik, durf ik er ook niet meer heen. ik was draagster terwijl ze bij 36-40 weken zeiden van nee, dat ben je niet. vervolgens ging ik thuis bevallen, maar ontsluiting kwam maar niet opgang, na 48 uur werd ik pas naar het ziekenhuis gestuurd. daar kwam de ontsluiting na 5 uur wel opgang na een ruggenprik. baby had gepoept in het vruchtwater en aan de ctg zagen ze dat het niet goed ging met de baby, ze belden een gyn op voor een keizersnee, gelukkig werd mijn zoon nog geboren voor de keizersnee. direct na de geboorte was mijn zoontje weg, ik heb hem niet eens op mij gehad. hij heeft 11 dagen in het ziekenhuis gelegen aan de ab en niet te spreken over de schimmelinfecties die hij daarna kreeg. zo erg dat zijn billetjes helemaal rood waren en bloedde! ik was tijdens en na de bevalling helemaal uitgeput, zolang weeen voor niets en had koorts en rillingen en gaf over, wat allemaal niet nodig was geweest. ik denk toch als de vk naar mij goed had geluisterd en mij tijdig naar het zkh had doorgestuurd, dan was er zoveel ellende voorkomen.