wie heeft er wel eens voor de lol in een plaatselijk theater of musicalstuk gespeeld?

Discussie in 'De lounge' gestart door mammie1982, 24 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik vraag me af of er mensen zijn die dit wel een gedaan hebben.
    Het lijkt me leuk om te doen. Gewoon in mn vrije tijd.

Bij ons in de stad wordt dat aangeboden als cursus bij de theater/muziekschool.
    Er zijn geen verdere eisen aan ervaring verbonden.

Ik kan niet zingen en acteren heb ik nog nooit gedaan. Maar het lijkt me zo ontspannend om even totaal ergens anders mee bezig te zijn.

Iemand dit wel eens gedaan? Of ken je iemand die dit doet?

Ben benieuwd naar ervaringen.

Alvast bedankt!

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Een kennis van mij doet dat en vind het een heerlijke ontlading. De foto's van de stukken waarin ze te zien is, zijn ook best wel apart want ze is een beetje een verwend arrogant nest (dat is gewoon haar karakter, dat wil niets zeggen over de hobby!) en dan loopt ze ineens in een zwerver-outfit ofzo :D

Ik vind dat wel grappig. En ik heb er in het verleden ook over nagedacht, maar heb nooit de stap gezet. Het lijkt mij ook best wel leuk, al weet ik niet of ik talent heb of iets dergelijks.

3. henkie24

henkie24 Niet meer actief

heb 5 jaar bij een toneelverenging gezeten. was erg leuk

4. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het nodig om ervaring te hebben? En hoe werkt zoiets als je niet kan zingen? hahaha

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Wij zijn met een groep van 8 mannen en vrouwen bezig met het oprichten van een toneelclub in ons dorp,we proberen nu in contact te komen met een regisseur die ons wegwijs kan maken..

6. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik zit nu een jaartje of 10 bij een toneelvereniging die stukken voor kinderen speelt. Daarvoor heb ik wel aan wat 'losse' dingen meegedaan. Ik vind het altijd heel erg leuk! (anders zou ik het natuurlijk niet zolang doen, haha)

Bij ons op de vereniging wordt er in eerste instantie niet zo erg gelet op ervaring of talent. Het gaat er meer om of het klikt in de groep. Daarom hebben we eerst een aantal proefweken, want als dat bij de eerste keer al beoordeeld zou worden, spelen zenuwen misschien wel een grote rol ofzo. Da's niet de bedoeling.
    In onze toneelstukken zitten niet altijd liedjes, maar vaak wel. Er zijn maar een paar mensen die naast toneelspelen ook kunnen (durven!) zingen. Daar word je bij ons dus ook niet op beoordeeld.

Maar ik heb ook wel eens meegedaan aan een productie van Jesus Christ Superstar en daar gingen de grotere rollen natuurlijk wel naar de mensen die goed konden zingen. De rest kwam dan in het koor terecht en was figurant. Er is altijd wel een plekje voor iedereen en ik krijg er altijd veel energie van!

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Mijn zus heeft dat een tijd gedaan, vond ze wel leuk.
    Ik ben zelf ook eens bij de toneelvereniging in mijn toenmalige woonplaats wezen kijken, maar dat was zo tenenkrommend knullig gedaan en ook nog eens slaapverwekkend, dat ik er van af heb gezien. Zou gewoon een kijkje gaan nemen als dat kan, want het verschilt natuurlijk per toneelclub hoe het is.

8. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    2 ooms en een neef van manlief zitten in het plaatselijke toneelclubje.
    Het is om te zien nog vrij amateuristisch, daar moet je een beetje doorheenkijken, het zijn allemaal dorpsgenoten van elkaar, geen professionals, maar het ligt er ook wel aan wat voor een verhaal er gespeeld wordt, de ene keer is het dodelijk saai en de andere keer lig je krom van het lachen.
    Er wordt voor zover ik weet niet in gezongen.

ik zou gewoon eens informeren naar een plaatselijke vereniging, als het je leuk lijkt, ervaring is iets dat je moet opdoen, dat heb je niet al bij de eerste keer. ;)

9. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ja, en ik vond er geen hol aan! Sorry, acteren enzo is niet mijn ding. Ik deed het om wat mensen uit de brand te helpen, maar ik vond het vanaf minuut 1 ver-schrik-ke-lijk!! Ik vond het oefenen niets, de tekst leren niets, het acteren niets, eigenlijk vond ik er helemaal niets leuks aan. Sterker nog: ik houd er ook niet van om als toeschouwer naar toneel te kijken.

Maarrr..... dat ben ik natuurlijk ;) Als het jou leuk lijkt, gewoon doen! :D

Ik denk niet dat je in dat opzicht veel aan mijn post hebt, maar ik wilde in ieder geval even een "negatieve" tegenhanger aanbieden in een reeks van positieve posts ;)

10. Anta

Anta Actief lid

10 aug 2009
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Misschien kun je een proefles doen? Ik doe het nu twee jaar en vind het hartstikke leuk. Wij doen van alles: tekst interpreteren en spelen maar ook improviseren. Een ander voordeel is dat je een hele nieuwe groep mensen leert kennen.

11. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Toen ik 13 jaar was heb ik bij ons in het dorp meegedaan aan een wagenspel, lijkt op een musical. Werd in gezongen en gesproken en ik vond het heel leuk. Als ze zoiets weer zouden organiseren, dan zou ik weer meedoen.

12. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk om te lezen. ik had niet verwacht dat er nog zoveel mensem iets aan toneel doen

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ja tot mijn 17e :)
    Heel toevallig ga ik vanavond met mn zoon naar een voorstelling vd toneelvereniging. Twee vriendinnen regiseren het!

14. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik heb theatersport gedaan, was erg mei en totaal geen ervaring voor nodig. Sterker nog iedereen kam het

15. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik zit in een musicallab. We doen allerlei liedjes uit musicals en werken die verder uit met toneel. Binnenkort een optreden uit de musical Chicago (tralietango) erg leuk! Je hoeft niet de nieuwe voice te zijn, maar t is wel handig als je kunt zingen.

16. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik zoek al een hele tijd naar een leuke amateur theater of musical vereniging omgeving Eindhoven, maar kan niks vinden :(
    Ja wel eentje, maar die repeteert op woensdagavond, de énige avond die ik werk :(

Deel Deze Pagina