Dames kleine dilemma. Mijn zoontje is 'boos' op zijn klasgenootje. Dat meisje ging keertje rennen op psz en toen werd de juf boos op haar en dat is mijn zoon altijd bij gebleven en hij heeft t er elke keer over als hij van school komt. Dat meisje is helemaal gek van hem, zegt thuis tegen haar ouders dat D. haar vriendje is en dat ze later wilt trouwen met hem. super schattig. maar van de week zei ze het op t schoolplein weer, haar moeder was erbij, die was helemaal trots en kon dan eindelijk D zien want ze wist niet welk jongetje dat was op school. en mijn zoon zei doodleuk 'jij bent niet lief, ga weg' ehhh tja... sta je dan met mond vol tanden Die moeder super trots dat haar meisje smoor verliefd is, en ik met een knal rood hoofd. Het blijft maar in zn hoofd zitten dat zij 1x op dr 'donder' kreeg van de juf(was echt niks bijzonders) en sinds dien is zij dus niet lief vind ie. Maarja, hij blijft het elke keer weer in haar gezicht zeggen, ook waar haar ouders bij zijn. Hoe pak ik dit aan? Tis echt een lief meisje, niks mis mee. Heel verlegen zelfs en is helemaal gek van mijn zoontje. Ben al met hem gaan zitten en rustig uitgelegd dat zij echt wel lief is, en dat de juf niet zo heel boos was. maar weet verder niet hoe ik dit moet aanpakken. vind het zo zielig voor dat meisje ook of maak ik me zorgen om niks?
Kan je haar niet een keertje uitnodigen om te komen spelen? En dan iets leuks met ze samen gaan doen zodat je er een oogje op kan houden en het contact kan stimuleren? Leg eventueel uit aan haar moeder dat je dolgraag je zoon wilt helpen bij het contact tussen hun en daarom een keer wil afspreken.
ja had ik ook aan gedacht, maar zoonlief wilt dat dus absoluut niet. 'nee *** is stom, wil niet spelen met haar' zegt ie dan. Vind het toch wel apart dat het zo diep zit bij hem, terwijl er echt helemaal niks aan de hand was. Juf zei alleen tegen haar dat ze niet mocht rennen en sinds dien moet ie niks van dr hebben en andere kindjes die dus elke dag wel op hun donder krijgen, daar speelt ie dan wel weer mee. dus blijf t vreemd vinden
hmz wie weet ja. blijf t toch raar vinden want tis echt een heel lief rustig meisje maar misschien idd te opdringerig naar hem toe. ze is echt helemaal verliefd op m en wilt m t liefst de hele dag kusjes geven en knuffelen. denk dat ie dat niet zo leuk vind. maar hij beweert dat ze niet lief is omdat ze ging rennen op school.
Ik denk dat mijn zoontje ook gillend weg zou rennen (en voor een peuter is het vaak heel moeilijk om te verwoorden WAAROM hij iemand niet aardig vindt. Voor volwassen vent is het al een hele opgave )
haha ja das waar, mannen. maar als hij zegt dat hij boos op haar is omdat ze toen ging rennen, dan zou er dus alsnog wat anders achter kunnen zitten ofzo dan? hmzz, mannen, zal die wezens nooit begrijpen
Niet pushen. Waarschijnlijk vindt ie haar idd wat opdringerig. Wat ouders als potentieel speelkameraadje zien, denken kinderen vaak heel anders over..
De juf heeft gezegd dat ze niet lief is, dus de juf moet ook uitleggen dat ze een keertje iets heeft gedaan wat niet lief is maar dat ze nu wel weer lief is. Weet hij echt nog dat het om dat rennen was? Dan kan de juf natuurlijk zeggen dat ze even niet lief was omdat ze niet luisterde, maar dat ze verder wel lief is. Jou zoontje doet vast ook wel eens iets wat niet lief is, maar dat betekent niet dat hij helemaal niet lief is. Zoiets.
ik denk ook dat het verstandig is om hem uitleg te geven over `lief zijn, stout zijn, goedmaken, etc`, je weet wel. En het niet koppelen aan dat meisje maar gewoon, als algemeen gesprekje of naar aanleiding van iets anders. Als hij dan weer over haar begint kun je hem herinneren aan dat gesprekje.
Ja zo heb ik r hem ook vertelt. Hij is ook weleens niet lief en dan uitleggen dat dat ook niet altijd zo is enz enz. Hij weet idd nog precies dat get om dat rennen ging. Denk dat ik idd maar eens met de juf moet praten, kijken of zij t wel voor elkaar krijgt. Geen aandacht aan besteden heb ik gedaan maar hij blijft er elke keer zelf mee komen, ook dus op t schoolplein waar haar moeder bij was vorige week. Moet vast meer zijn dan dat rennen maar hij zegt van niet. Zijn genoeg andere kinderen die elke dag wel op hun kop krijgen en daar speelt ie wel mee. Dacht eerst omdat ie zelf helemaal verliefd is op ander meisje en dat hij dit meisje tot een soort last ziet ofzo die er tussen probeert te komen in zijn ogen. Maar hij blijft maar zeggen over t rennen.
Blijkbaar heeft het nogal indruk achtergelaten.. Mijn neefje was altijd helemaal weg van mijn man, totdat hij een keer schrok van hem. We zaten aan tafel met de hele familie en mijn man was onder de tafel doorgekropen om te roken. (Anders hadden er 4 mensen moeten opstaan, onder de tafel door was makkelijker en sneller..) Mijn neefje had dit niet verwacht en is echt 1,5 jaar bang geweest voor mijn man... Misschien is je zoontje geschrokken van het standje en heeft hij nu een afkeer tegen haar? Succes ermee!
o das ook een hele impact dan geweest. nu wel weer helemaal in orde? ja wieweet is mijn zoontje er idd van geschrokken. nooit aan gedacht dat dat zou kunnen