mijn allerbeste vriendin gaan 3 maanden reizen.. het klinkt heel kort maar voor ons doen is dat natuurlijk heel lang.. ze komt hier wekelijks over de vloer.. ik zou haar graag iets willen geven.. maar kan op dit moment niet bedenken wat... ik heb onlangs van haar een vriendinnen boekje gekregen waar in staat wat mijn vriendschap voor haar betekend.. Wie heeft hier leuke ideen???
Een zelf geknutseld plakboekje (soort scrap ideetje) met allemaal leuke / dierbare foto's van jullie!
Toen ik zelf een aantal jaren geleden een poosje ging reizen, heb ik van vrienden een soort vriendenboekje gehad. Een soort boekje wat je vroeger ook op school had waar iedereen wat in kon schrijven. Ze hadden een boekwerk gemaakt met allerlei foto's en grappige anekdotes van zichzelf en van mij. Ik vond het geweldig en het boekje is me nog steeds erg dierbaar.
Een tas met allemaal kleine kadootjes van dingen die handig zijn voor onderweg? Zo'n ieniemie handdoek in zo'n capsule Desinfecterende handgel kleine zaklamp etc etc
Of je maakt voor elke dag een briefje, waarop je allerlei leuke en lieve dingen schrijft. Die ze in het buitenland dan elke dag kan openen. Elke dag een ander briefje.... En misschien iets meegeven wat ze daar niet te koop hebben zoals bijv. drop, stroopwafels o.i.d.
Toen mijn vriendin naar het buitenland ging hebben we een soort afscheidsfeestje gehad en iedereen had geld gelapt om een mooie nieuwe camera te kopen. Maar dat is alleen handig als je met meerdere mensen bent (tenzij je het zelf wil betalen natuurlijk )
IK zou een dagboek geven waarin jij de eerste pagina('s) vult met wat je tegen haar wilt zeggen, of foto's o.i.d. en de rest van de pagina's mag zij vullen met haar ervaringen tijdens haar reis. En dan zeg je dat ze het zo kan schrijven alsof jij dat boek bent, om haar vreugde of verdriet mee te delen, om haar hart te luchten, etc.. En als ze terugkomt geeft ze het weer aan jou, zodat jij het kunt lezen. Ik heb zoiets gekregen van een vriendin van mij toen ik jaren geleden op vakantie ging en het was echt leuk om te doen, vooral om het later samen te lezen en erover te praten.