Wie heeft er weleens via Airbnb gehuurd??

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door PenK, 19 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ben zo benieuwd.
    Ben aan het kijken voor (zuid) Frankrijk in oktober maar om ea. reden vind ik het een beetje eng?
    Kan niet goed uitleggen waarom:)
    Zijn dit allemaal gewoon woonhuizen van mensen?? Sommige zijn altijd te huren, sommige maar korte periode.

Kortom; jullie ervaring gevraagd!

2. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ja, ideaal! Een keertje centrum barcelona en een keer in Rome. (Trasteverre).

Vaak zijn het verhuurappartementen die ze ook zelf via hun eigen website verhuren. (google dus even, scheelt airbnb kosten) Ik vond het ideaal, beter dan in een hotel.

3. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Ik heb het gedaan in Wenen. Eigenlijk puur en alleen om wat te besparen (hotels waren een stuk duurder in de wijk waar ik wou). Op zich goed bevallen al was het appartement niet echt goed schoongemaakt. Dat was dan weer minder.. We waren er maar 4 nachten en die dagen kon niemand komen om schoon te maken (bleek nadat ik melding had gemaakt bij de eigenaar).

4. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hebben het gedaan in Rome beviel echt super goed.

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.872
    5.110
    113
    Wij hebben twee keer iets geboekt via airbnb en beiden keren heel tevreden. Goed de reviews checken! Kijken naar de hoeveelheid reviews en of ze recent zijn, daarna hebben we contact opgenomen en bij een goed gevoel geboekt.

6. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Oh dat is heel positief!

7. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    2 keer via airbnb geboekt.
    Eerste keer was oké, niet dol enthousiast. Was een beetje een karige bedoeling, servies en keukengerei niet compleet. en een beetje smoezelig. Het rook ook naar katten, maar dat was niet vermeld in de advertentie.
    Ontvangst goed.
    Later wel op aangesproken over de gebreken en geur.

Tweede keer. Geen contact bij aankomst op verblijf, verhuurder liet van zich af weten, echt super balen, zo in het begin van je vakantie. Noodgedwongen iets anders moeten huren, los van airbnb . Airbnb was moeilijk te bereiken dezelfde dag. Maar nadat ik een medewerker een dag later sprak. 100% boekingskosten teruggestort gekregen, + 50 % van de meerprijs van de nieuwe boeking. En een voucher van 175 euro voor een volgende reis via airbnb.

Ook een keer via homeaway geboekt, huis van onder beheer van een makelaar, prima ontvangt, mooi huis en super compleet.

8. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Wij hebben nu een air Bnb gehuurd. We gaan pas in Septembet (10 dagen NYC), maar hoor er goede verhalen over. Lees vooral de recensies goed door! En is de prijs te mooi om waar te zijn met maar 1 of 2 recensies dan niet doen

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Niet persoonlijk, wel via m'n werk. Wij hebben vaak buitenlandse collega's, die soms 2 dagen en soms een paar weken komen. Voor 2 dagen is een hotel prima, maar voor een langere periode boeken we tegenwoordig via airbnb. Tot nu toe alleen goede ervaringen.

10. Yolo01

Yolo01 Lid

19 aug 2016
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees mee! Iemand dit in San Francisco gedaan? Zoek plek voor 2 volwassenen en 1 dreumes van 1 jaar. (Dan bijna 2 jaar)

11. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Al een paar keer. Dit jaar in Frankrijk, voor een overnachting. Was, net als de andere keren, prima.

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    ook ik vond het super spannend om iets via airbnb te boeken, het is niet perse heel goedkoop, in iedergeval niet waar ik aan het zoeken was, en je kunt oook best last minute nog een annulering krijgen, tenminste dat zag ik bij sommige reviews, dat zijn wel dingen die het spannend maken. uiteindelijk heb ik het toch gedurft en wij gaan nu ook naar een appartement in een grote stad, ben benieuwd hoe het gaat bevallen. We horen er ook goede dingen over van vrienden. vooral omdat met kleine kinderen in een grote stad een normaal hotel niet ideaal is, en dan is een appartementje van iemand wel handig.

ik ken iemand die zijn appartement ermee verhuurd, die woont er normaal gesproken dus gewoon in, en als er een aanvraag komt haalt hij zoveel mogelijk persoonlijke dingen weg, en verhuurd dan het appartement. zelf woont hij dan tijdelijk ergens anders, bij vrienden of zn vriendin.

Wij wilden in een bepaalde wijk, en hadden ook wel een aantal eisen wat betreft aantal slaapplaatsen, aantal kamers, etc.
    Verder waren de reviews goed, dus hopelijk bevalt het.

13. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb onlangs geboekt voor eind dit jaar in NL. 1e keer ook voor mij. Maar erg fijn contact met de eigenaresse. Ze ging me eerst vragen stellen over de samenstelling van het gezelschap omdat ze het netjes wil houden. Foto's waren erg mooi en zag er netjes uit. Ben benieuwd of dit in werkelijkheid ook zo is.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zoek een huis uit op airbnb en Google naar reviews op exact die bestemming. Googlen op een van de foto's wel ook wel eens helpen.

Deel Deze Pagina