Reis ideen volgend voorjaar met peuter en dreumes

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by mamameer, Aug 24, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,487
    113
    Volgend voorjaar willen wij met ons gezin, een dreumes van 1,5 en peuter van bijna 4 een leuke vakantie gaan ondernemen, en graag zou ik wat tips met bestemingen of ideeën voor een leuke reis van jullie willen. We kunnen wel 3-4 weken weg en willen eind mei vertrekken. We dachten aan een rondreis door europa met een camper ofzo, maar we staan nog open voor andere ideen, en ook voor leuke (europese) bestemmingen

Een aantal eisen:

Niet ver vliegen, dus een verre reis naar de vs/azie/australie/zuid afria zien we niet zitten. Dat komt wel als die kleintjes wat groter zijn.

Kamperen in een tent vinden we met onze jongens niet zo handig omdat er zoveel spullen mee moeten en het kan snachts in die periodes bijv. In de alpen nog erg koud worden.

Geen all in resorts.

Dus iemand tips voor een leuke reis die we kunnen ondernemen?

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Ik vind je eigen idee van rondreis door europa met camper super.
    Ik zou dan Oostenrijk en Kroatië in deze rondreis mee nemen en ook Slovenië. Eventueel nog Italië. Wij zijn nu voor de 2e keer in Kroatië en vinden het een mooi land. Veel cultuur en natuur. Daar houden wij van. Wij zijn in dalmatie geweest en nu istrië. Beiden mooi en aan te raden.
    Oostenrijk is prachtig qua natuur en heeft ook veel mogelijkheden.
    Zelf zaten we in Oostenrijk in het lammertal. Maar Karinthie lijkt mij ook prachtig.

In dalmatie zijn wij bij camping zaton holiday geweest. Zeer leuke camping.
    In istrië bij camping laterna. Ook een mooie camping maar veel te groot en daardoor ook veel verkeer. Wij zouden de volgende keer een andere camping kiezen. Denken zelf aan camping krk op het krk eiland.

3. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,487
    113
    Ja de alpen, slovenie en kroatie lijken mij ook erg leuk!
    Thanks voor de tips, ik ga eens kijken naar het lammertal en krk!

4. tuc

tuc Niet meer actief

Zillertal in Oostenrijk is ook prachtig. Qua temperatuur zorgen dat je genoeg dekens en slaapzakken bij hebt. Wij zijn net terug van 2 weken Oostenrijk in een tent.

5. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,497
    4,334
    113
    Female
    Wij hebben dit jaar Frankrijk, Italië, Oostenrijk gedaan (met caravannetje) en volgend jaar staat Oostenrijk, Slovenië, Kroatië en weer Oostenrijk op de planning.
    We hebben ook al eens Oostenrijk, Slovenië, Italië gedaan.

Wij vinden het super om verschillende plekken te doen.

Wij gaan nooit terug naar dezelfde plaatsen of campings, maar voor 'onze' camping in Oostenrijk van afgelopen zomer maken we een uitzondering. Zooooo leuk voor kindjes!! PeterBauernhof in Sankt Andra (zie Zoover). Kleine camping, leuk voor een weekje of een dag of 4/5. En een super omgeving. Wij combineren altijd in Oostenrijk ook. Zo gaan we altijd naar Salzburg.
    Volgend jaar hebben we ook hopfgarten camping Hexen-iets op het oog.
    Slovenië zijn wij op camping sober geweest, prima, maar er zijn leukere. Kroatië weet ik niet... Zoek ik ook nog tips voor kleinere campings.

Hebben jullie een camper of zou je die gaan aanschaffen? Ik vind het zo fijn dat je alles bij je hebt en het zo lekker je eigen plekje is die je meeneemt. Caravan dan in ons geval.

6. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,487
    113
    Wij zouden dan een camper huren.
    Oostenrijk-slovenie en kroatie zijn dus leuke landen. Lijkt me ook nog wel een goede reis in 3-4 weken. Niet te ver.

Andere tips en ideeen zijn ook nog welkom!

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik zou een rondje Tirol, Noord-Italië-Zwitserland doen. Met een camper of huur huisjes. Of ga in appartementen zitten. Afhankelijk van hoe vaak je wil verkassen. Vaak? Dan is een camper handig. Hoef je niet steeds zoveel in en uit te pakken.

Share This Page