Mijn winterbanden liggen er sinds vorige week ook weer onder.. Ik rij best veel en vind het belangrijk om dan voor iets meer veiligheid en comfort te gaan.. Tuurlijk moet je met winterbanden nog steeds opletten maar het scheelt echt een hoop.
Kan je beter all season banden nemen! Daar kan je in de winter mee rijden. Maar ook in de zomer( en is niet hetzelfde als zomerbanden). Wij hebben ze via popgom. Superservice! ( laten plaatsen bij euromaster)
Op zich mag je best zonder winterbanden rijden in Duitsland hoor, afhankelijk van de weersomstandigheden... dus met het huidige regenachtige weer mag je best op zomerbanden rijden. MAARRRRR..... is het sneeuwweer of ijsweer en je krijgt een aanrijding (ook buiten jouw schuld oim) dan wordt het wel aan jou aangerekend dat je geen winterbanden hebt,
Wij wonen aan de grens van Duitsland en daar is het verplicht, dus wij hebben al sinds we hier wonen elk jaar winterbanden eronder omdat we toch regelmatig Duitsland in gaan. Plus merk je wel degelijk verschil met winterbanden of zomerbanden! Het kost je wel meer brandstof, dat merken wij dus ook haha. Maar verder, het is gewoon echt veiliger...
Wij willen op wintersport dus moeten ook winterbanden hebben. Wij hebben een lease auto maar ze zitten er niet bij. We willen graag winterbanden huren. Iemand hier ervaring mee? Prijzen enz?
Ik merkte veel verschil met mijn auto (zonder winterbanden) en de auto van mijn man met winterbanden. Ik heb ze 2 jaar terug aangeschaft en wat een verademing. Ik kan normaal wegrijden in de sneeuw en ook remmen gaat beter. Ik voel echt meer grip op de weg. Waarom zou je velgen moeten kopen? Ik heb de banden gewoon los en worden bij de garage om mijn eigen velgen gezet. Als je extra velgen hebt kun je ze er wel zelf onder zetten maar je zal altijd naar de garage moeten gaan om ze goed aan te laten draaien en weer opnieuw uit te laten balanceren.
Onder de gezinsauto hebben wij ook winterbanden, bevalt echt goed! Onder mijn auto hebben we ze niet, ik rijd op jaarbasis zo'n 3000 km, en kom zelden op de snelweg.
Zodra de temperatuur onder een bepaalde temperatuur komt heb je in duitsland wel degelijk winterbanden nodig. Buiten dat je altijd aansprakelijk bent mocht je dan een aanrijding krijgen, kunnen ze je er ook op beboeten. Mijn vader moest naar Denemarken en pakte en stukje duitsland mee maar heeft mooi een pret gekregen.
Wij hebben ook winterbanden. Ik vind het erg fijn, merk het gelijk aan het verbruik en betere wegligging. Gelukkig kost het ons bijna niets, het is een duur iets.
tuurlijk niet als je eenmaal om de velg zitten zijn de uitgeballanceerd en klaar. dan is het een kwestie van in zijn geheel vervangen en klaar. hier hebben we ze in de opslag staan bij de bandenboer en die gooid ze er onder. worden nooit uit geballanceerd je als de nieuwe banden er onder komen.
alleen onder winterse omstandig heden als de wegen gewoon goed zijn en schoon is er niets aan de hand. ik kom dagelijks in dld en vorige week toen het vroor zijn we nog aan gehouden op de grens en toen vertelde de politie ons dat
@amfy: mja dat begreep ik ook van collega die in duitsland woont... het is strafbaar omdat je dan een gevaar op de weg bent niet omdat je perse een bepaalde band moet hebben. dus bij goed weer en schone wegen... zul je er geen boete voor krijgen... maar als het heftig sneeuwt misschien wel... (ligt ongetwijfeld ook aan het hummetje van oom agent) hier een leaseauto met winterpakket en dus ook winterbanden. rijdt toch lekkerder hoor en laatste keer zonder winterbanden door de sneeuw heeft ons flink laten schrikken. je kon nauwelijks wat zien.. (slimmer was geweest om gewoon thuis te blijven... maar toen we weggingen viel het allemaal wel mee. Pas onderweg werd het echt rotweer) en we rijden op een compleet verlaten weg.. rood stoplicht doemt op en manlief zei al... "als er niemand aankomt rijden we door.. veel te gevaarlijk om nu te moeten stoppen als het niet nodig is. Dan maar een boete." Echter.. de persoon voor ons stopte wel.. draaide 380 graden en eindigde in de berm (dat bedoelde manlief dus) dus wij moesten ook in de remmen... zagen het van een flinke afstand gebeuren dus konden beduidend rustiger remmen dan onze voorganger had gedaan. maar puntje bij paaltje stonden we alsnog achterstevoren bij het stoplicht. manlief is niet zo van het schelden en vloeken... maar toen floepte er toch aardig wat onaardigs uit. sta je daar op een hele rustige weg... geen zicht EN achterstevoren met weinig fatsoenlijke grip op de weg. Dat had heel nasty af kunnen lopen als er nog iemand achter ons had gereden...
Ja, dat vroeg ik me ook al af. Ik heb altijd begrepen dat het in die zin verplicht is, dat als het gaat sneeuwen, je dan winterbanden moet hebben. Dus als de weersomstandigheden er naar zijn. Ik denk dat bijna elke Duitser ze gewoon onder de auto heeft omdat het weer er elke winter wel een keer naar is dat je ze nodig hebt. Je kunt ook moeilijk een extra set banden meenemen en onderweg gaan wisselen...
ze zijn besteld.volgende week zullen ze er wel onder gaan.ook voor mezelf kwa gemaksrust heb chroniche whiplash dus vind wel een veiliger gevoel en ja we rijden ongeveer 25000km per jaar
ik was eerder zo van ahhh wat een onzin, dat is echt niet heel veel beter hoor, ligt gewoon aan je rijden, zonde geld etc blablabla maar na een paar keer vast te hebben gezeten heb ik nu voor het derde jaar winterbanden en wat een grip!! ja veel veiliger, glipt minder snel weg en rijdt beter weg! cortom een dikke JA DOEN!
Precies, op sneeuw IS het gewoon beter rijden met winterbanden. Bij ijzel heb je spijkerbanden nodig, maar die mogen hier dan weer niet.
Dat begrijp ik en dat bedoel ik ook onder een bepaalde temperatuur. Bij mijn vader vroor het alleen vreselijk maar lag geen sneeuw maar wel een boete. Het weer kan nl ook gewoon omslaan en dan moet je ook terug kunnen komen. TROS Radar » Toon onderwerp - Winterbanden verplicht in Duitsland
Deze banden hebben wij dus ook. Doen wij altijd, ik heb geen zin om elk seizoen te wisselen, uiteindelijk ben ik dan niet duurder of goedkoper uit. En ze rijden prima, nooit geen problemen gehad in de sneeuw of op gladde wegen.
maar het was vorige week -4 in dld. op de adac site staat het ook goed beschreven het gaat er echt om dat de wegen schoon zijn als vriest het -20 dat maakt niet uit als er geen neerslag komt en de wegen droog en schoon zijn. adac moet je trouwens wel duits kunnen lezen